סחר מוצרים מחנויות התרומה: 10 פריטים פשוטים שניתן לשדרג לרווח

אי-ביי הוא מקום פופולרי למכירת מוצרים משומשים ומחודשים. חלק מהמוכרים משתמשים באי-ביי כפלטפורמה המרכזית לשדרוג מוצאי חנויות התרומה שלהם.

סחר מוצרים מחנויות התרומה אינו כה מורכב כמו שעשוי להיראות. כל מה שצריך לעשות הוא לקנות פריטים מחנויות התרומה ולמכור אותם שוב במחיר גבוה יותר. זה יכול להיות רווחי מאוד, במיוחד אם אתה טוב במציאת פריטים בערך גבוה במחירי חגירה. הרבה מוכרים משתמשים בסחר מוצרים מחנויות התרומה המקומי כדי להוסיף לרווח העיקרי שלהם.

במאמר זה, נדבר על כיצד ניתן להרוויח כסף עם סחר מוצרים מחנויות התרומה ב-אי-ביי.

אך לפני כן, נסקור בקצרה את חנויות התרומה, כולל מהן הן ומה המטרה שלהן.

 

מהן חנויות התרומה?

חנויות התרומה הן מוסדות מזון קמעונאי שמוכרים פריטים משומשים, בדרך כלל למענה תרומות לצורך גיוס כספים לצדקה. הפריטים המוצעים יכולים להיות שונים בכל חנות, ועשויים לכלול רהיטים, בגדים, תיקים, צעצועים, ביגוד לילדים, נעליים ואף אלבומים מוזיקליים.

החנות התרומה הראשונה (או חנות הצדקה, כפי שהן נקראות בממלכה המאוחדת) נפתחה בשנת 1899 בוולברהמפטון, בממלכה המאוחדת. היא הייתה ארגון החברה הוולברהמפטונית לעיוורים (הידועה היום בשם Beacon Centre for the Blind) ומטרתה העיקרית הייתה לגייס כספים לעמותה על ידי מכירת פריטים שנעשו על ידי החברים.

 

מהן חנויות התרומה?

עם השנים, פתחו מספר חנויות צדקה על ידי מוסדות שונים. במהלך מלחמת העולם השנייה, ארגון הצל האדום פתח כ-350 חנויות צדקה במיקומים שונים.

בתחילת שנות ה-2010, רכישת פריטים בחנויות התרומה הפכה כל כך פופולרית, שהצימחה הצימחה ‘thrifting’ הפכה למילה נפוצה.

רוב חנויות התרומה מנוהלות על ידי ארגונים צדקה, שאינם מטרת רווח, אך חלקן שייכות לחברות פרטיות למטרות רווח. חנויות התרומה פופולריות בממלכה המאוחדת, ארצות הברית, אוסטרליה וקנדה.

 

טיפים לשיבוץ מוצרים מחנויות התרומה באייבי

הנה כמה טיפים לשיבוץ מוצרים מחנויות התרומה על מנת לשדרג את משחק השיבוץ שלך באייבי.

  • שים לב לאיכות: תמיד כדאי לבקר במהלך שוטים בחנויות התרומה על מנת למצוא מוצרים באיכות גבוהה. עשוי לקחת זמן עד שתלמד לזהות מוצרים באיכות, אך זה יכול לעזור לך לשדרג את מוניטין החנות שלך. מוצרים באיכות גבוהה תמיד מוזכרים במחירים גבוהים יותר. לכן, מציאתם ושיבוצם מסכימים לרווח גדול יותר.
  • עשה מחקר: מחקר הוא מרכיב חיוני בכל שלב של שיבוץ מוצרים מחנויות התרומה. אם אתה לא מכיר ייצור של מותג מסוים, אך מעוניין למכור את מוצריהם בחנות המקוונת שלך, אתה יכול לבצע חיפוש מהיר ברשת כדי לגלות אם יש עניין במוצריהם אצל הציבור. מחקר שוק יעזור גם לך לגלות כמה המוצרים אותם אתה משווק נמכרים בחנויות אחרות ויאפשר לך להכין מחירים סטנדרטיים למלאי שלך.
  • עקוב אחרי חנויות התרומה המקומיות ברשתות החברתיות: בדוק אם חנויות התרומה המקומיות באזורך יש להן חשבונות בפייסבוק, אינסטגרם או פינטרסט ועקוב אחריהן אם כן. זה יעזור לך לקבל עדכונים על המלאי החדש שהן משיגות. תוכל גם לסקור את המבחר שלהן ולנצל הצעות הנחה שהן מציעות.
  • וודא שהמוצר נקי ונמכר לפני שמפרסמים אותו: הקדיש זמן לניקוי המוצר לפני שמפרסמים אותו באייבי. בדרך כלל, אם המוצר דורש עבודה שאינה ניקוי, כנראה שלא שווה לקנות אותו מראש. כלים שנעשים מזכוכית או חרסינה יצטרכו קצת טיפוח לפני שיהיו ראויים למכירה, במקרים מסוימים.
  • צלם תמונות מוצר איכותיות: תמונות המוצר שלך משכור את הקונים עבורך. אתה יכול ללמוד כיצד לצלם תמונות מוצר איכותיות בתאורה טובה או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורך.
  • שקול את עלויות המשלוח והאריזה: עלויות אלו יכולות להפחית מרווחיות המכירה. עליך לשקול בקפידה כיצד תוכל למזער עלויות אלו. לדוגמה, תוכל להוסיף את עלות המשלוח למחיר המוצר ולוודא שמשתמשים באריזות המתאימות לגודל המוצר.

 

עשרה הפריטים הטובים ביותר לשיבוץ מוצרים לרווח באייבי

הנה עשרה מהפריטים הטובים ביותר לשיבוץ מוצרים לרווח באייבי, בהתבסס על מגמות ומחקר שוק.

ZIK Analytics היא גורם משנה בתחום מחקר המוצרים והשוק באייבי. אנאליזט המוצרים של ZIK Analytics מספק לך תובנות על נישת מוצר מסוימת, כולל הכנסות מכירה כוללות, מספר המוצרים שנמכרו בהצלחה, מחיר המוצר הממוצע ומגמות במכירות היומיות במהלך החודש האחרון. הוא גם מציג את הפריטים הנמכרים ביותר בתחום זה.

  1. אביזרים לטלפונים סלולריים

אביזרים לטלפונים סלולריים

 

אביזרים לטלפונים סלולריים נמכרים במחירים גבוהים באייבי. זוהי קטגוריה שתמיד נמצאת בביקוש גבוה שנה אחרי שנה מכיוון שמוצרים חדשים משתחררים כמעט כל יום. הביקוש לאביזרים לטלפונים סלולריים משפיע גם על הביקוש לטלפונים חכמים וטאבלטים ניידים.

פריטים פופולריים בקטגוריה זו כוללים מגנים לטלפון סלולרי, אוזניות אלחוטיות, מטענים ורמקולים בלוטות’. כדי להיות מדויקים, אביזרים לאייפון וסמסונג הם פופולריים במיוחד באייבי.

בקטגוריה זו ישנם 59,811,630 מודעות פעילות שמוצעות במחיר ממוצע של $8.64 ומספר המודעות המצליחות הוא 100%.

  1. בריאות ויופי – מוצרים לטיפוח העור

בריאות ויופי מוצרים לטיפוח העור

 

מחיר המוצר הממוצע בקטגוריה זו הוא $13.02. בקטגוריה זו נמכרו יותר מ-120,000 פריטים בסך הכול, עם שיעור המכירה של כ-7% ומספר המודעות המצליחות הוא 100%. יש ממוצע של 20,000 אנשים שמצפים למוצרים בקטגוריה זו.

תת-התחום הזה אינו מאוד תלוי בכלכלה מאחר וטיפוח העור הוא נושא רלוונטי למגוון רחב של אנשים. מוצרים בתת-התחום הזה נמכרים במהירות ויש ביקוש גבוה תמידי.

מוצרים פופולריים בקטגוריה זו שאפשר לשקול להוסיף לחנות שלך כוללים גלגלי דרמה, שמנים טבעיים ומוצרים המכילים ויטמין C, חומצה היאלורונית, רטינול, חומצה גליקולית וחומצה סליצילית.

  1. שעונים חכמים

שעונים חכמים

 

שעוני חכמים הם שעונים דיגיטליים המודדים את הזמן בדיוק של שעון אטומי. הם מתחברים לטלפונים ניידים ובדרך כלל מספקים ממשק מגע. הם יכולים להודיע למשתמשים על שיחות נכנסות והודעות טקסט. הם פופולריים מאוד בקרב מעריצי כושר מאחר וניתן להתאים אותם עם תכונות למעקב אחר רמות הבריאות ומעקב אחר פעילות גופנית.

יש יותר מ-75,000 פריטים שנמכרים בקטגוריה זו עם מחיר ממוצע של $17.04. מגמת החיפוש ב-Google עבור קטגוריה זו יציבה למען השנים מאחר והיא נחשבת למבוקשת לאורך השנה. בין הפריטים הפופולריים ניתן למצוא מותגים ידועים וגם מוצרים לא מותאמים למותג מסוים. יש לוודא לרשום שעוני חכמים עם עיצובים שונים, צבעים שונים, הצעות מחיר וממוצעים לקהל יעד שונה.

  1. סמארטפונים

סמארטפונים

 

על פי נתוני השוק, נצפה כי השוק הגלובלי של סמארטפונים ישיג ערך של כ-493.11 מיליארד דולר בשנת 2026. בקטגוריה זו יש מעל 1.5 מיליון מודעות, מתוכן 100% הם מוצלחים. מחיר המוצר הממוצע הוא $221.12. טרנדים בגוגל עבור קטגוריה זו מראים כי הפריט נחשק ופופולרי. מוצרים פופולריים בקטגוריה זו כוללים מוצרים גנריים, מותגים, אפשרויות נעולות או ללא נעילה לרשת הסלולרית.

יתכן ותצטרך לבצע עוד מחקר כדי לגלות את המוצרים הפופולריים למכירה בתחום המוצר הזה. פיתוחים אחרונים בתעשיית הסמארטפונים, כגון סמארטפונים תומכים ברשת 5G ורזולוציות משופרות, עשויים למשוך תשומת לב מצד הקונים. לכן, כדאי לכלול אותם בחנות ה-eBay שלך.

  1. ציוד ספורט – ציד

ציוד ספורט לציד

 

ציוד הציד משמש בציד חיות פראיות. מוצרים פופולריים בקטגוריה זו כוללים כפפות לציד, רובה ציד, משקפי ציד, מקרני רובה ומצלמות נתיב.

בקטגוריה זו יש מעל שני מיליון מודעות שמתפרסמות בממוצע במחיר של 39.82 דולר. המספרים מראים שיעור רווחה של 1% עם כ-25000 פריטים שנמכרו. גרף המגמות בגוגל מראה תנודה עולה, מה שאומר שזו קטגוריה פופולרית.

  1. תפירה

תפירה

 

במקום השישי ברשימה זו, יש לנו ציוד תפירה. כלי וציוד לתפירה, כמו טקסטילים, בדים וכלי גילוף מבוקשים מאוד ב-eBay.

בקטגוריה זו יש שיעור רווחה של 100% עם מחיר ממוצע של 13 דולר. ישנם מספר עצום של מודעות, מעל שני מיליון. הגרף של גוגל מראה תנודה עולה בתחום עניין לאורך הזמן.

אם אתה מתכנן למכור מוצרים בקטגוריה זו, יש לכלול מגוון רחב של מוצרים המתחלקים לפי סגנון, מחיר ומטרה.

  1. מצלמות רחפן

מצלמות רחפן

 

מצלמות רחפן משמשות למטרות רפורמה ומשלוח מוצרים. בשנים האחרונות קיימה עליה בקריית הביקוש למצלמות רחפן המסוגלות לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה.

הקטגוריה הזו יש לה יחס מכירות ברמה גבוהה במידה ומשתמשים בכלי ניתוח מידע במידת הצורך. יש כאן 94% מוצלחות במידה ואחוז המכירות ברזולוציה חיובית ב-138%. מחיר המוצר הממוצע הוא $199.61. סך המוצרים שנמכרו בקטגוריה זו הוא כ-20,000. גרף המגמות לקטגוריה זו תנודתי, כלומר ישנן תהליכי התנדלות בביקוש.

סדרת המוצרים בקטגוריה זו מגוונת מאוד. כדי להתחרות בתחום זה, האפשרות הטובה ביותר היא למצוא מוצר שמחירו זול יותר מהמוצר הטוב ביותר ולהתחרות מעט במחיר.

  1. ריהוט

ריהוט

 

במקום השמיני ברשימת הפריטים המובילים למכירה מחדש ב-eBay יש לנו ריהוט. ריהוט הוא קטגוריה נוספת שתמיד בביקוש גבוה. כסאות גיימינג ותחנות עבודה פופולריים ב-eBay.

יש בקטגוריה הזו מעל מיליון הצעות ב-eBay, והמוצרים האלה נמכרו כ-14,000 פעמים בממוצע. מחיר המוצר הממוצע הוא $202 והאחוז של ההצעות המוצלחות הוא 86%. כדאי לזכור שפריטים יקרי ערך מאפשרים מרווח רווח גבוה יותר. תוצאות Google Trends עבור ביטוי החיפוש הזה מראות שזו קטגוריה יציבה בה יש ביקוש קבוע מדי שנה.

אתה יכול לרשום סוגים שונים של כסאות משרד וכסאות יוקרתיים, ספות, שולחנות, סטים, מדפים ועוד בחנות eBay שלך.

  1. ספרים

ספרים

 

ספרים עדיין הם קטגוריה עיקרית במסחר האלקטרוני. קטגוריות פופולריות של ספרים כוללות שיפור אישי, ספרי בישול, בריאות, כושר, תזונה וספרי סיפורים למבוגרים.

תוצאות Google Trends עבור מונח החיפוש הזה מראות ש״ספרים״ הוא קטגוריה יציבה והביקוש לא משתנה במהלך הזמן. המחיר הממוצע של מוצרים בקטגוריה זו הוא 13.78 דולר. מכירת יצירות של סופרים פופולריים יכולה למשוך קונים ולהביא לך רווח הוגן.

ניתן למצוא סטים פופולריים של ספרים במחירים זולים בחנויות משקפים ולמכור אותם במחיר גבוה יותר ב-eBay. ספרי לימוד שתורמים יכולים גם להיות לך ערך מחדש טוב ב-eBay.

כשאתה מרשה ספרים ב-eBay, חשוב לציין את כל הפרטים הקשורים לספר, כמו הוצאה, מצב הספר ועוד. תמיד עשה מחקר כדי לגלות את המחיר הרווחי ביותר למכירת ספר.

  1. גיטרות

גיטרות

 

גיטרות נמכרות בכמות רבה ב-eBay. כך כולל גיטרות חשמליות, אקוסטיות וחצי אקוסטיות.

ספרות מוצלחת בקטגוריה זו מגיעה ל-88% עם מחיר ממוצע של $148.64. מספר הרשומות הכולל הוא כ-600,000.

מנתוני אנליטיקה המוצר, ברור לראות שגיטרות חשמליות הן הסוג הנמכר ביותר ב-eBay. מכירת גיטרות ב-eBay עשוי להיות מעט מורכבת, כך שמשתלם להשקיע זמן ללמוד עוד על התהליך.

מסקנה

לא תמיד תמצא את הזהב המוחלט בכל חנות מקומית, אך ככל שתרכיב ניסיון יותר בטיפוח וסיבוב, תצליח לזהות פריטים באיכות גבוהה. מומלץ לשמור על ציפיות ריאליות, מאחר ואיכות גבוהה היא מונח יחסי, במיוחד כשמדובר בתהליך של סיבוב פריטים מחנויות משתנות.

התחלבות מחנותי יד שנייה עשויה להיות דרך מרתקת להרוויח כסף נוסף, ואם אתה מוכן להשקיע את המאמץ ואתה מרוויח מספיק רווח, זה יכול אפילו להפוך לפעילות מקצועית מלאה.

שאלות נפוצות

האם התחלבות מחנויות יד שנייה מקבילה?

כן. רבים ממוכרי eBay מרוויחים סכומים משמעותיים על ידי התחלבות פריטים שנקנו מחנויות יד שנייה. זה לא נדיר למצוא משתלבים מחנויות יד שנייה המרוויחים קרוב ל-100,000 דולר בשנה מהתחלבות פריטים שנרכשו בחנויות יד שנייה. זה תלוי, עם זאת, בכמה אתה משקיע. אם אתה מוכן להשקיע מספיק זמן ללמוד על התחלבות ולחקור בקפידה את הפריטים שתמכור, תוכל לעשות מגורים נוחים.

כאן כמה טיפים כדי לעזור לך להפוך את התחלבות מחנויות יד שנייה לרווחית ביותר:

  • קנה במחיר נמוך ומכור במחיר גבוה. מצא מוצרים שאתה יודע שתוכל להשיג בהם שולי רווח טוב. אחרת, תתקע בהפסד.
  • פחותן את דמי המשלוח שלך.
  • מכור מוצרים פופולריים.
  • נצל את ההצלחות שלך וחתוך את ההפסדים שלך.
  • כתוב תיאורי מוצרים טובים וצלם תמונות מוצר מעולות.

 

כיצד לדעת אם להחליף פריט יהיה רווחי?

יש שני דרכים שבאפשרותך להשתמש בהן כדי לקבוע האם שיווק מוצר יהיה רווחי או לא:

  • שימוש ב-ZIK Analytics: באמצעות כלי המחקר על מוצרים של ZIK Analytics, תוכל לקבוע אם המוצר דרוש וכמה יש לך למכור כדי להתחרות עם סוחרים אחרים. תוכל לחפש את המוצר המבוקש באמצעות מילות מפתח תיאוריות או באמצעות קוד מוצר אוניברסלי. בנוסף, תוכל לסנן את החיפוש שלך לפי מחיר, מצב המוצר, מיקום המשלוח ומשוב. באמצעות ניתוח הביקוש והתחרות על המוצר, יש לך רעיונות טובים יותר האם המוצר יהיה רווחי למכור והאם יש להשתמש באסטרטגיות מסוימות במכירת המוצר.
  • באמצעות אפליקציית eBay:
    תוכל להקליד את שם המוצר בשורת החיפוש בדף הבית ולסנן את התוצאות שלך לפי “פריטים שנמכרו”. זה מביא לך מספר תוצאות של מוצרים דומים שנמכרו לאחרונה והמחיר שבו נמכרו. זה יכול לתת לך רעיון כמה למכור את המוצר שלך.

 

איפה אני צריך למכור את המצאותי בחנות יד שנייה?

eBay היא המקורית, חנות המקוונת למכירת מוצרים משנה ולהפוך מצאות בחנות יד שנייה. היא מציעה דמי מס נמוכים ותעבורה משמעותית של קונים. אם תרצה לא למכור ב-eBay, ישנם מספר אפשרויות אחרות.

  • אמזון: אמזון היא אלטרנטיבה טובה ל-eBay, במיוחד אם אתה מוכר ספרים משומשים.
  • Etsy: אם אתה לא מתקשה עם דמי השימוש הגבוהים ב-Etsy, תוכל לנצל את הקהל היעד והפלטפורמה האקלקטית של Etsy.
  • האתר שלך: הרבה מוכרים נוהגים למכור את רכישותיהם בחנות מקוונת שמארחת באתרם.
  • מכירות בחצר: אם אתה מרגיש בביטחון ביכולתך למכור מוצרים בעצמך ואינך מוכן לשלם דמי מוכר, תוכל לארח מכירות בחצר ולמכור את הפריטים שקנית בחנות יד שנייה.
×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK