כיצד לרכוש מאליבאבא ולמכור ב- eBay

כדי להתחיל עסק מקוון, נדרשות שתי דברים: רעיון למוצר ואספקה מובטחת. אם כבר יש לך רעיון למוצר מגוון ותוכנית עסקית מוכנה, השלב הבא הוא למצוא את הספק המושלם.

לא הייתה פעם עתידה יותר פשוטה למצוא שותפות יצרנית או סיטונאית ממקום מרוחק באמצע העולם. עם זאת, רכישת המוצרים שלך מחו”ל עדיין יכולה להיראות כמשימה מעטפת ליזמים מקוונים חדשים.

מהו אליבאבא?

 

What is Alibaba

 

אליבאבא היא חברת מסחר אלקטרוני סינית שבבעלותה מספר שווקים מקוונים, כולל שוק המסחר האלקטרוני Taobao ו-Tmall.

החברה הוקמה בשנת 1999 על ידי ג’ק מא ועוד 17 אנשים. היא נסחרת בבורסת ניו יורק מאז 2014, ו-IPO שלה הביא 25 מיליארד דולר אמריקאי. אליבאבא זכתה בתואר אחד מבין מאה החברות הטובות ביותר לעבוד בהן לפי סקר פורצ’ן, בזכות התמקדותה בתכניות רווחת העובדים ובתרבות החברה. האתר מושך למעלה מ-500 מיליון משתמשים חודשיים בסין; הוא משתמש גם ב-Alipay כאמצעי התשלום שמספק 80% מהעסקאות שמתבצעות בין קונים למוכרים באתר eBay בסין.

אליבאבא היא מרקטפלייס מקוון עצום שמאפשר לך למצוא הכול, מבגדים ועד סחורות לבית. אליבאבא מאפשרת לך למצוא ספקים סיטונאיים לכל סוגי המוצרים וללמוד על המוצרים דרך תמונות ותיאורים. בנוסף, ניתן להשתמש באליבאבא כדי לקנות מלאי ולמכור במקוון בפלטפורמות אחרות כמו eBay. הפריטים מוכרים רק בכמויות גדולות, אך תמיד ניתן לבקש דוגמיות מרוב הספקים.

 

צפייה: מדריך וידאו לרכישה מ- Alibaba ומכירה ב- eBay

 

 

בפוסט הזה, נבחן את היתרונות והחסרונות של רכישת מוצרים מחו”ל, כיצד לקנות ב- Alibaba ולמכור ב- eBay, וכמה טיפים לנווט בטרסטין החדש הזה.

אליבאבא מאפשרת לך לבחון את רקע הספקים דרך פרופיל החברה. אולם, רכישה ב- Alibaba עשויה להיות קצת מסובכת בהשוואה ל- Aliexpress או ל- Amazon. תהליך הרכישה ב- Alibaba כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  1. צור חשבון: יש ליצור חשבון ב- Alibaba בחינם. יתבקש ממך להזין את המדינה שלך, התפקיד המסחרי שלך, שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, ולספק סיסמה מאובטחת. ניתן גם להשתמש בתכונת “בקשת מחיר” (RFQ) על ידי מעבר לכתובת rfq.alibaba.com ופרסום בקשה עבור מוצר מסוים, כולל כל המפרטים שלך.
  2. מצא את המוצרים שתרצה לרכוש: ניתן לבצע חיפוש מוצרים כדי למצוא מוצרים שמתאימים למפרטים שלך באמצעות שורת החיפוש בראש דף הבית. ניתן גם להעלות תמונות כדי למצוא מוצרים שתואמים.
  3. בחר מוכר: בדרך כלל יש שלושה סוגים של מוכרים ב- Alibaba: ספקים זהב, ספקים מאומתים וספקים עם אבטחת עסקאות. ביקורות הן חשובות מאוד בעת בחירת ספק עבור המוצר שלך.
  4. קנה או משא ומתן: לאחר שבחרת בספק המתאים, ניתן להזמין את המוצר מיד או לנהל משא ומתן נוסף. בין אם אתה רוצה לדון על כמות הזמנה מינימלית, המחיר או פשוט לבקש דוגמיות, ניתן לדבר בפרטי עם המוכר.
  5. בצע הזמנה: Alibaba מספקת אבטחת עסקאות להבטיח שלא תיפתה במהלך עסקה, כל עוד אתה מבצע את ההזמנה ומשלם דרך האתר שלהם. אמצעי התשלום שמתקבלים כוללים כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב, תשלום בנק מקוון, העברה בנקאית ו-Western Union.
  6. השאר ביקורת למוכר: לאחר קבלת המוצרים ווודאות שהם באיכות גבוהה ובמצב טוב, יש לוודא להשאיר ביקורת למוכר.

 

כאן יש כמה דברים שכדאי לשקול כשמתבצעת רכישה ב- Alibaba:

  • ניתן לבחור לרכוש מוצרים בתווית לבנה ולהשתמש בלוגו ו/או אריזה משלך. המוצרים עשויים שלא להיות ניתנים להחזרה אם הם פגומים, אף עבור איכות פגומה.
  • קיימים ספקים המציעים מחירים נמוכים מאוד כדי למשוך קונים ולהתבלט מתחרים אחרים. לעיתים רבות, הם הונאים המנסים להוציא כסף ממך באופן בלתי חוקי.
  • מציאת ספקים אמינים ייקח רוב מהזמן שלך כאשר אתה קונה מוצרים בסיטונאות ב- Alibaba. יש לוודא לבדוק את פרופיל החברה כדי לבחון את כל הספקים ולהעריך את הרקע העסקי שלהם.
  • כדאי גם לשקול להוריד את אפליקציית WeChat כדי לתקשר בצורה מהירה ופשוטה עם הספקים.

 

איך לבחור ספק טוב ב- Alibaba

 

איך לבחור ספק טוב ב- alibaba

 

זה עשוי לקחת המון עבודה כדי למצוא את הספק הטוב ביותר עבור המוצר שלך. אך, מציאת ספק טוב הוא חיוני כדי לשמור על העסק שלך ולהבטיח פעילות ממושכת לשנים רבות. הנה 6 טיפים לבחירת ספק טוב.

  1. בחר ספק שיש לו לפחות 3 שנות חברות באליבאבה, בלתי תלוי אם זהו ספק זהב או ספק מאומת. ספקים זהב חייבים לשלם כ- 4500 דולר לשנה, בעוד שספקים מאומתים צריכים לשלם בערך 10,000 דולר לשנה ולעבור בדיקת אודיט על ידי צד שלישי. מספר השנים שהספק פעיל באליבאבה משפיע יותר מאשר האם הוא ספק זהב או מאומת. אם הספק פעיל בעסק זה זמן רב, יש יותר סיכוי שהוא ימשיך מאשר חברת מסחר שהתחילה למכור באליבאבה בשנה שעברה.
  2. קל מאוד לקבוע אם הספק הוא יצרן או חברת מסחר על ידי שמותיהם. שמות החברות הסיניות כוללים בדרך כלל ארבעה אלמנטים: מיקום, שם, תחום עיסוק וסוג החברה. בסין, מפעלים או חברות מסחר יכולים להתקבץ באותה עיר או באותה מחוז עבור סוג מוצר זהה וליצור אשכול תעשייתי. אתה צריך לנסות למצוא ספקים בהתאם לאשכולות התעשייה שלהם. ספקים אלו יכולים להיות יותר מקצועיים ולהציע מחירים תחרותיים, מה שיאפשר לך לקבל הרווח הגבוה.
  3. ניתן למצוא את אשכול התעשייה של המוצרים שלך על ידי חיפוש המוצר בשורת החיפוש וניסיון למצוא איזו מחוז יש בו מספר הספקים הגדול ביותר. לאלמנט התחום העסקי, חברות מסחר נוהגות להשתמש במילים כמו מסחר, ייבוא ויצוא, מוצר, ומפעלים נוהגים להשתמש במילים כמו תעשייתי, מוצרים או שמות מוצר מסוימים כמו נירוסטה ופלסטיק וכו’. ניתן גם לעבור לדף הפרופיל של הספק כדי לראות אם סוג העסק שלהם הוא חברת מסחר או מפעל. אבל לפעמים יכול להיות שגוי כי יש הרבה טריקים שניתן לשחק כדי להרשם כיצרן עבור חברות מסחר. ישנם רבים מאוד ספקים באליבאבה, במיוחד עבור חברות מסחר וסיטונאים. הם מעלים אלפי מוצרים על מנת לקבל יותר פניות מלקוחות חדשים, במקום להתמקד באיכות מוצר ספציפית.
  4. בחר ספקים שמקבלים הזמנות באמצעות Trade Assurance. סוג זה של ספק מאמין מאוד באיכותם והם יודעים שאם המוצרים שלהם יש פגמים, הלקוח יפתח סכסוך עם אליבאבה ויכול לקבל פיצוי.
  5. בדוק אישורי תקינה. למוצרים אלקטרוניים וצעצועים, רוב המדינות מחייבות אישורי תקינה עבור השחרור מכס. עליך לבחור ספקים שיש להם אישורים במדינתך. לדוגמה, מוצרים אלקטרוניים צריכים את FCC לשחרור מכס בארה”ב ואישור CE עבור מדינות אירופה. כאשר יש לספק את התעודות הרלוונטיות, זה מעיד על עמידת המוצרים שלהם בתקנות במדינתך ותוכל גם לזהות את המיומנות של הספק דרך התעודות.
  6. המחיר אינו הדבר החשוב ביותר בבחירת הספק המתאים. מלבד בחירת ספקים תחרותיים, עליך גם לחשוב על כמות הזמנה מינימלית ובדרך כלל, אין זה קשה למוותר על כמות הזמנה מינימלית ברמה של 20 או 50% נמוכה יותר, כל עוד תוכל להגיד לספק שאתה מוכן לשלם מחיר מעט גבוה יותר עבור רכישה של כמות נמוכה יותר.

 

מסקנה

תהליך זה עשוי להיות מעט מסובך עד שתתמקם בו, אך כדאי ביותר. לאחר שתמצא ספק טוב ותתחיל למכור באיביי, תהיה לך אפשרות להרוויח כסף ממכירות האיביי שלך. כדי לחקור רעיונות מוצר ולמדוד את הביקוש, תוכל להשתמש ב-ZIK Analytics כדי לבצע חקר מוצר ולמצוא מוצרים שמכרים הכי טוב. ZIK Analytics גם עוזר במיטוב הרשימות שלך כך שהן ישתפרו בדירוג גבוה ויהיו נראות ללקוחות שלך. כדי להתחיל עם המשך חינם של 7 ימים, לחץ כאן.

 

שאלות נפוצות

האם Alibaba גובה תשלומים מקונים?

לא. יצירת חשבון היא לחלוטין חינם ואין עלויות נסתרות הקשורות לעסקאות עבור קונים ב-Alibaba. מוכרים, מצד שני, חייבים לשלם עמלה של 2% עד 5% עבור כל עסקה.

מי הם הספקים באליבאבה?

יש שלושה סוגים של ספקים באליבאבה: יצרנים, חברות מסחר וסיטונאים. ספקי המסחר והסיטונאים קונים מיצרנים למכירה מחדש באליבאבה. ואם כי חברות המסחר בדרך כלל מתמחות במוצר מסוים, סיטונאים נוהגים למכור מוצרים ממגוון רחב, כל עוד זה מביא להם רווח. חשוב לשים לב שאין חשיבות מי אתה קונה ממנו המוצרים, כל עוד אתה מקבל מחיר טוב עבור מוצרים איכותיים והעלויות של המשלוח אינן צורפות עמוקות את הרווח שלך.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK