כמות זמן יש לקונה לשלם ב-eBay?

אתה רק שמעת את הצליל המתוק “צ’ינג-צ’ינג” מאפליקציית eBay שלך, המעיד על מכירה בחנות eBay שלך. מעולה!

עכשיו, אנחנו צריכים לחכות כדי לראות שהתשלום נכנס לחשבונך.

לא תמיד אתה מקבל את התשלום מייד לאחר המכירה. למעשה, ייתכן שיהיה צורך להמתין קצת זמן עד שהקונה יבצע תשלום עבור ההזמנה שלו.

משום כך, חיוני לדעת כמה זמן ייקח לקונה לשלם עבור הזמנה ב-eBay. בנוסף, עליך לוודא שהקונים משלמים בזמן עבור הזמנותיהם, כדי שתוכל לשלם לספקים הרלוונטיים ולקיים את ההתחייבויות שלך.

מדובר במדריך המסביר בדיוק כמה זמן ייקח לך להמתין עד שהקונה ישלם עבור מוצר, וגם יעניק לך מסקנות בנוגע למה קורה אם הקונה נכשל בתשלום לאחר תקופת התשלום המיועדת.

 

כמה זמן יישאר לקונה לבצע תשלום ב-eBay?

התשובה הקצרה היא ארבעה ימים. מאז 2022, ב-eBay הוטלה כללה חדשה שאומרת שכל פריט לא משולם חייב להיסדר בתוך ארבעה ימים מהרגע שהקונה סיים את ההזמנה או ניצח במכרז.

לכן, הקונה חייב לשלם עבור הפריטים שנמכרו במשך תקופה זו. אך ישנם מקרים בהם המוכר אינו מקבל תשלום מהקונה באופן מיידי, או תוך ארבעה ימים. זה די נפוץ למוכר ב-eBay לקבל הצעת מחיר מהקונה ואז האחרון אינו מגיב להודעות שנשלחו לו לאחר שהקונה ניצח במכרז, או שאינו מאשר את החשבונית שנשלחה על ידי המוכר.

לכן, המוכר חייב לשלוח חשבונית ולהזכיר לקונה לסדר את התשלום בתוך התאריך המצוין.

 

איך לשלוח חשבונית לקונה

לדעת כיצד לשלוח חשבונית לקונה יכול להקל על קבלת התשלום עבור הרכישה של הקונה. לאחר שעברו ארבעה ימים כמועד שהמכירה הושלמה עבור הפריטים שנמכרו או המכרז המנצח, eBay תשלח תזכורת לקונה בנוגע לחשבונית הממתינה.

המוכר יכול גם לשלוח חשבונית לקונה עד 30 ימים לאחר מועד הרכישה. כדי לעשות זאת, יש לבצע את השלבים הבאים:

 

שלב 1

מצא את הפריט הספציפי שהקונה התעניין בו על ידי גישה לאזור “האיבי שלי” ואז “פריטים שנמכרו”.

 

שלב 2

בחר את אפשרות “פעולות נוספות”.

 

שלב 3

בחר את אפשרות “שלח חשבונית”.

 

לאחר שנשלחה החשבונית לקונה, יהיה בראשיתו לראות אותה בלוח הבקרה של קונה eBay. החשבונית תהיה גלויה במקטע ה”חשבוניות שלא שולמו”.

אם למרות שנשלחה חשבונית, הקונה בחר לא להגיב או לשלם עבור הפריטים שקנה, אין צורך לפתוח תווית סכסוך באיבי. במקום זאת, eBay מאפשרת ביטול אוטומטי של הזמנות לכל פריט שלא שולם. תוכל להגדיר זאת בפורטל המוכר שב-eBay, וזאת תאפשר לך לבטל את ההזמנות או להעביר את הפריטים להצעה הבאה ברשימת המכירות הגבוהה ביותר.

בכל מקרה, כשתבטל הזמנות ותעביר אותן להצעה הבאה ברשימת המכירות הגבוהה ביותר, תהיה מסוגל לגבות תשלום עבור הפריטים שאתה מוכר.

 

מדיניות פריט שלא שולם חדשה לאיבי

מדיניות פריט שלא שולם ב-eBay
המדיניות החדשה לפריט שלא שולם הוזכרה על ידי eBay בשנת 2021. לפי המדיניות הזו, למוכר יש את האפשרות לבטל הזמנות לכל פריט שלא שולם בתוך ארבעה ימים ממועד הרכישה.

תוכל לבטל את ההזמנות באופן ידני או להגדיר את הביטול האוטומטי של הזמנות בפורטל המוכר שבחשבון ה-eBay שלך.

אם הקונה לא שילם עבור הפריטים שאתה מוכר ב-eBay, למרות שקיבל חשבונית מהמוכר, אז יש לך את אפשרות לבטל את ההזמנה. אולם, עליך לבצע את ביטול ההזמנה לאחר ארבעה ימים של אי הקבלת תשלום. כמו כן, לא מומלץ לבטל הזמנה אחרי שהקונה כבר שילם עבורה.

בחר את לחצן “ביטול” ובתפריט הנפתח תקבל את האפשרות “הקונה לא שילם”. בחר את האפשרות הזו כסיבה לביטול הזמנות.

 

הגדרת ביטול אוטומטי של הזמנה

ניתן להגדיר כי כל עסקה שלא שולמה יבוטל אוטומטית בחשבון שלך. התכונה הזו פועלת כאשר הקונים לא משלמים תוך ארבעה ימים עבור פריטים שממתינים לתשלום.

זה חלק ממדיניות ההזמנות לא שולמו של eBay כחלק מהגנה על המוכרים מפעולות לא תקינות של קונים. ההזמנה שלא שולמה בחשבון הקונה תבוטל אוטומטית, וזה מאפשר לך להמשיך למכור את הפריט ולהרוויח ממנו.

כאשר הקונה לא שילם, הם עלולים להיתקע בסיכון שהחשבון שלהם ב-eBay יושעה. כל פידבק שלילי שניתן על ידי הקונה שיש לו הזמנה שלא שולמה יימחק.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK