מהי ההבדל בין “בחירת אמזון” ל- “מוכר הכי טוב באמזון”?

מאז שהוקם אמזון בשנת 1995, המטרה העיקרית שלה הייתה להיות החברה המתמקדת בלקוחות ביותר בעולם ושוק מקוון מאובטח לרכישת מוצרים באינטרנט, גם אם בתחילה התחילה רק עם מכירת ספרים. עם המטרה הזו בראש, ועם שאיפתם של מוכרי אמזון לבנות מותג מוצר, המסע הוביל להשקת תגי אמזון בשנת 2015.

תגי אמזון הושקו כדי לספק תוצאות מוצר חשובות ואמינות לקונים פוטנציאליים ולעצור את המכירות וההיכרות של המוכרים.

בנוסף, תגי ה-Amazon Choice וה-Amazon Best Seller הם שני תגי המובילים ביותר שמוכרי אמזון יש אימה לקבל. ואם כי התגים לא קלים להרוויח, זה לא כל כך קשה כפי שאתה חושב, במיוחד לאחר שקראת את המאמר הזה! נעבור דרך כל הפרטים הקטנים שיש להם לקבל את התגים האלה, את ההבדלים ביניהם, ואת היתרונות הגדולים למותג שלך.

 

מה היא תגי “Amazon Choice”?

how to earn amazon choice badge

עשוי להיחשב כי אמזון היא חברה בלתי תלויה, אך המקום המסחרי ממליץ על מוצרים ספציפיים לקונים, וזהו מה שתג ה-“Amazon Choice” מייצג.

ה-“Amazon Choice”, כפי שיתכן שראית בפינה השמאלית העליונה של תמונת המוצר או מתחת לכותרת המוצר בעמוד המוצר, הוא תג דיגיטלי שאמזון מקנה למוצרים במקשר מילת מפתח מסוימת שזוכים לדירוג גבוה במכירות.

לפי מחקר שנערך על ידי Profitero, מוצרים עם תג “Amazon’s Choice” נחשפים לכמות תנועה פי שניים יותר מאלה שאין להם את התג.

על פי מחקר שנערך על ידי Profitero, מוצרים שזוכים לתג “Amazon’s Choice” נחשפים לכמה פי יותר תנועה בהשוואה למוצרים שאין להם את התג הזה.

בכל דקה, לקוחות מחפשים לרכוש מוצר ספציפי באמצעות שימוש בשירות הקולי של אמזון בשם Alexa או בפשטות מסתובבים בשוק האינטרנטי של אמזון. עם מיליוני לקוחות בבסיס הנתונים, אמזון ממליצה רק על מוצרים באיכות גבוהה ומחירים תחרותיים.

מוכרים הרוצים לזכות בתג יכולים לעשות זאת באמצעות רכישה אותו, שם כך מאלגוריתם של אמזון מבצע את השיוך של התג. עם זאת, אין נתונים מדויקים בנוגע לקריטריונים מסוימים שהאלגוריתם משתמש בהם להעניק את התג “בחירת אמזון”, אך ישנם דרישות נפוצות בהם מוכרים צריכים לבדוק את המוצרים שלהם.

לדוגמה, אמזון לא תציג במובטח תמונת מוצר שאינו נמכר, קיבל ביקורות לקוחות רעות ולא זמין למשלוח מיידי.

מהו התג “מוכר ביותר” של אמזון

כפי שהשם מרמז, התג “מוכר ביותר” של אמזון הוא היכרות עם המוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריה מסוימת. התג הנחשק “מוכר ביותר” הוא סמל כתום קטן שאתה רואה בתוצאות החיפוש או ברשימות המוצרים.

למרות שבתחילה אמזון השקיעו בהקצאת התג למוצר אחד בדירוג המוכרים הטובים, הם כעת רושמים 100 מוצרים הנמכרים ביותר עם התג. בעזרת התג “מוכר ביותר” אתה מקבל זיהוי גבוה יותר כמוכר ועוזר ללקוחות לקבל החלטת רכישה מהירה.

 

Amazon’s Choice vs. מוכר ביותר

“בחירת אמזון” ו”מוכר ביותר” הם תגים דומים מאוד, אך הם מייצגים דברים שונים בשוק.

דמיות

  • האלגוריתם של אמזון מקנה את שני התגים “בחירת אמזון” ו”מוכר ביותר” למוכרים.
  • אמזון השיקה שני התגים “בחירת אמזון” ו”מוכר ביותר” כדי לסייע למוכרים לבנות מותג ענייני.
  • שני התגים של אמזון עוזרים למוכרים להגיע לקהל רחב ולהגביר את שיעורי המכירות.

הבדלים

  • מוכרים שבראש תוצאות חיפוש למילת מפתח מסוימת מקבלים את תג “בחירת אמזון”, בעוד מוצרים פופולריים עם המכירות הגבוהות ביותר בקטגוריה מסוימת מקבלים את תג “מוכר ביותר” של אמזון.
  • מנהל ה-SEO של אמזון משפיע על תג ה”בחירת אמזון” מאחר והוא קשור לקיומו של מילת מפתח פופולרית במוצר שלך. לעומת זאת, תג “מוכר ביותר” של אמזון קשור לנתוני המכירות שלך – עליך פשוט להמשיך למכור את המוצרים שלך לקהל רחב. מכירות במרביתן תגרום באופן אוטומטי להיכללותך בדירוג “מוכרים ביותר” בקטגוריה שלך.
  • תג “מוכר ביותר” של אמזון ניתן ל-100 מוכרים טובים בקטגורית המוצר, כלומר מספר נמוך של מוכרים מקבלים את התג. בעוד זאת, “בחירת אמזון” מאפשר תג למספר גדול של מוצרים. אין קשר לקטגוריה והרשימה עשויה להיות ארוכה מ-100.
  • בסופו של דבר, מנהל ה-SEO מחליט אילו מוצרים יזכו בתווית “בחירת אמזון”, בעוד מהירות המכירות של מוצר קובעת מי מזכה לתג “מוכר ביותר” של אמזון.

אפשר לראות רבים מאוד מוצרים עם תג “בחירת אמזון” ופחות עם תג “מוכר ביותר” בקטגוריה מסוימת.

 

איך להשיג את תג “בחירת אמזון”?

קונים פוטנציאליים יכולים לגלות בקלות מוצרים עם תג “בחירת אמזון” במהירות ומוכנים לרכוש את המוצרים. תג “בחירת אמזון” מדגיש את המוצרים שהאלגוריתם רואה שלקוחות עשויים להעדיף, בהתבסס על חוויות קנייה דומות של לקוחות אחרים.

    1. Amazon FBA (נשלם על ידי אמזון)

אמזון קובעת מוצרים עם תהליך משלוח מהיר. דרך נהדרת לקלט את המשלוח היא באמצעות שירות FBA של אמזון.

FBA של אמזון מאפשר זכאות לאמזון פריים שמספק למוכרים משלוח מהיר של המוצרים וחווי משתמש מצוינת.

      1. Amazon FBA נגד Amazon FBM

פולפילמנט של אמזון (FBA) ופולפילמנט של אמזון נשלם על ידי הסוחר (FBM) הם אפשרויות תמלול עבור כל הסוחרים באמזון. זה אומר שתשלם לאמזון להתעסק בהזמנות המשלוח שלך או שתעשה את העבודה בעצמך.

אפשרות התמלול FBA משמעה שתשלם לאמזון להתעסק בכל הזמנות המשלוח שלך בזמן שהתוכנית FBM משמעה שתטפל באופן מלא בתהליכי המשלוח.

אמזון גובה מהסוחרים עמלת תמלול FBA עבור חבילה בגודל סטנדרטי וחבילה בגודל גדול. גודל סטנדרטי עולה בין 2.70 דולר ל-5.58 דולר וחבילה בגודל גדול עולה בין 8.66 דולר ל-138.11 דולר.

באופן מעניין, תזכה בתוקף מיידי לאמזון פריים ולתהליכי משלוח מאובטחים ומהירים, המאפשרים לך לקבל את תג הבחירה של אמזון.

      1. אופטימיזציית רישומי המוצרים

חשוב לבצע אופטימיזציה לכל הרישומים שלך עם חיפושי מילות המפתח הנכונות. כתוב תיאור מפורט ומעמיק למוצרים שלך והוסף מילות מפתח רלוונטיות שקונים כנראה יחפשו.

אל תהפכו למלא מילות מפתח. התאימו את מדיניות החיפוש של אמזון. ישנם מילות מפתח באורך ארוך אותן תוכלו לכוון באמצעות כלים לחקירה לקטגורייתך בהתבסס על מילות מפתח פופולריות או על פי ניסיון הלקוחות.

      1. ביקורות ודירוגים טובים של הלקוחות

אמזון בודקת את הביקורות של הלקוחות על המוצרים שלך ואם יש לך רשומה טובה, יתכן כי תזכה בתג “Amazon’s Choice”. האסטרטגיה הזו תלויה באיכות המוצר שלך, משלוח מהיר ותקשורת קלה.

      1. תמחור

עם מיליוני מוכרים באותו השוק, עליך לאמץ מחירון תחרותי.

כמו כן, עליך לוודא שהמוצרים שלך זמינים למכירה ולמשלוח מיידי. ברגע שהמוצרים שלך מזכים בתג “Amazon’s Choice”, זה אומר שהם עברו את מבחן האלגוריתם לאיכות ויש לך גישה אוטומטית לקהל לקוחות נרחב יותר.

בנוסף, מוכרי אמזון חיצוניים יכולים להרוויח את התג “Amazon’s Choice” על המוצרים שלהם, מה שמעניק להם גילוי ואמון נוספים.

 

איך להרוויח את תג ה”מוכר הטוב ביותר” של אמזון?

how to earn the best seller badge

בעולם המסחר האלקטרוני, הלקוחות המקוונים תמיד מכריעים לגבי מי לקנות ממנו, ולכן עליך להרוויח את האמון שלהם. הכל מתחיל עם התמקדות בקטגוריה מסוימת שבה ברצונך לשלוט.

מעניין לדעת שרק בעבר את תג ה”מוכר הטוב ביותר” יוצר על הקונים רושם טוב על מוצרייך והם יותר נוטים לקנות ממך. זה הביטחון שהלקוחות הפוטנציאליים שלך זקוקים לו!

      1. פופולריות ומכירות של המוצר

תג ה”מוכר הטוב ביותר” של אמזון משתנה כל שעה והוא מבוסס בעיקר על שיעור המכירות שלך בקטגוריה מסוימת. לכן, עליך להמשיך לשמור על פופולריות ועל מחזור המכירות של המוצר שלך כדי לזכות בתג.

      1. משוב מלקוחות

למעשה, משוב הלקוחות וגורמים נוספים יכולים לא להשפיע באופן רב על זכייתך בתג, אך עליך לשמור על חשבון שלך במצב טוב. משוב הלקוחות גם עוזר לבניית נראות המותג ואמון, שבסופו של דבר מגביר את המכירות שלך.

      1. מחקר מילות מפתח

כאשר הקונים מחפשים מוצר מסוים, יתכן ואתה תופיע בתוצאות החיפוש הראשונות אם תשתמש במילות המפתח הנכונות עבור הרישום שלך.

לכן, בעת יצירת רישום המוצר שלך, עליך להשתמש במילות מפתח רלוונטיות שלקוחות מחפשים. ואף שכמה מוכרים עשו שימוש במילות מפתח קצרות, מילות מפתח ארוכות יותר הן הכי מתאימות.

זה יעזור לך לקדם את העסק שלך ובכך תזכה בסיכוי גדול יותר לזכות בתג “המוכר הטוב ביותר” מהלקוחות שתקבל.

      1. חוויית משלוח

משתמשים ב-Amazon FBA יכולים גם לקבל חוויות משלוח טובות מהלקוחות שלהם, מאחר ו-Amazon עושה את כל העבודה! ואם אתה בטוח שאתה יכול להתמודד בעצמך עם חוויית המשלוח שלך, אתה בדיוק בדרך הנכונה.

      1. אסטרטגיות מכירות

ניתן לבחור לפרסם את המוצר שלך ב-Amazon או להציע הנחות על המוצרים שלך. זה יעזור לך למשוך לעצמך יותר לקוחות ולהגביר את שיעור המכירות שלך.

אך ודא שהמחיר שלך הוא תחרותי וצור תוכנית אסטרטגית עובדתית לעסק שלך ב-Amazon.

 

יתרונות התג “המוכר הטוב ביותר” ב-Amazon

      • דירוג גבוה בקטגוריית המוצר

תג “המוכר הטוב ביותר” משתנה בהתאם לכל קטגוריה. המוכרים הטובים ביותר בקטגוריית ביגוד שונים מהמוכרים הטובים ביותר בקטגוריית אלקטרוניקה. לכן, יש יותר מקום לתחרות ולהירשם בדירוג המוכרים הטובים ביותר (BSR).

      • נראות המוצר

ברגע שאתה מרוויח את תג “המוכר הטוב ביותר”, המוצר שלך יקבל באופן אוטומטי יותר קהל יעד. תופיע בתוצאות החיפוש של הקונים בתדירות, וזה יתן לך ראיון רב.

      • הכנסות נוספות

נראות נוספת עם תג “המוכר הטוב ביותר” משמעה הכנסות נוספות. למעשה, התג מוענק בהתאם לפופולריות המוצר ולכמות המכירות. על כן, עליך להשקיע עוד עבודה להמשך להגדיל את המכירות שלך.

 

יתרונות התג “בחירת אמזון”

      • נראות המותג

הרוויחה של תג “בחירת אמזון” תמשוך יותר תשומת לב לרשימות שלך. אמזון תמשיך להמליץ על מוצריך לקונים, מה שיגביר את נראותך.

      • מכירות מוגברות

בעוד שקונים פוטנציאליים דפים שונים בכרטיסיות זמינות במרקט האמזון, המלצה מאמזון בוודאי תאזר את המסע של הקונה. תהיה לך גם את היתרון של תנועה אורגנית גדולה יותר.

      • אמון במותג

הלקוחות רוצים לקנות ממוצרים פופולריים בהם הם יכולים לבטוח, ותג “בחירת אמזון” הוא דרך לבנות אמון ואמינות במותג שלך.

      • מתחרים פחותים

תג “בחירת אמזון” מפריד בינך לבין הקונים האחרים בקטגורייתך. זה יסייע להגביר את הביטחון של הקונים במותג שלך.

 

מהו זמן תוקף תג “בחירת אמזון” ותג “המוכר הטוב ביותר”?

תג “המוכר הטוב ביותר” באמזון מתחדש בכל שעה ואם המספר של המכירות שלך כבר הואץ על ידי סוחרים אחרים בקטגורייתך או תת-קטגורייתך, התג יוסר ותצטרך לזכות בו שוב.

תג “המוכר הטוב ביותר” באמזון אינו נפטר או כולל תקופת זמן. מאחר ועליך להגיע להיסטורית מכירות גבוהה ופופולריות כדי להרוויח את התג, תוכל לשמור עליו למשך חודש או יותר אם תמשיך לשמור על נפח מכירות גבוה. מכור יותר מאחרים והישאר בקיצור!

המצב דומה גם במקרה של התג “בחירת אמזון”. אתה מרוויח את תג “בחירת אמזון” על ידי הובלה בחיפוש המוצר במילת מפתח, ולשמר אותו, עליך להמשיך לייעל את הפרטים של המוצר שלך עבור מילות המפתח הרלוונטיות ולדרג במקום העליון בתוצאות החיפוש של המוצרים.

כגון התג “המוכר הטוב ביותר”, התג “בחירת אמזון” אינו מוגבל בזמן ואין לו תקופת זמן מוגדרת, והוא יכול להתאבד בכל עת.

 

מסקנה

זהו! כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמזון והמוכר הטוב ביותר והאסטרטגיות שאתה זקוק להן כדי להגביר את הסיכוי שלך לזכות בתגים.

החזקת תג אמזון אינה פקטור מוחלט בהצלחתך, אך הרשת בתג יכול לעזור לך לבנות מותג שנרקן באופן היטב ומגוביל, להגדיל את מכירותיך ולדרג את המוצרים שלך. לפי מחקרים חדשים, בחירת אמזון מעלימה את המכירות של המוצר בכמעט 200%.

ניתן לבחור להשיג אחד מתוך שני התגים בקטגוריות השונות שיש לך מוצרים ברשימה שלך. זה אפשרי להרוויח אותו, וללא ספק, תג אמזון הוא דרך נהדרת להגביר את העסק שלך ולהתמקד להגברת הרווחים.

 

שאלות נפוצות (שאלות נפוצות)

האם אני יכול להשיג את שני התגים – “מוכר הטוב ביותר” ו”בחירת אמזון”?

אם ראית מוצר של מוכר אמזון בחירה, אי אפשר לקבל גם את תג “מוכר הטוב ביותר” מספר 1. עם זאת, אמזון מקדמת מוצרים עם התג “בחירת אמזון” בתוצאות החיפוש בדף הראשון.

בנוסף, ניתן להיות לך מוצר בקטגוריה או תת-קטגוריה עם תג “מכירה מובילה” ולהיות לך מוצר אחר בקטגוריה אחרת שיש לו תג “בחירת אמזון”.

האם סוחרים יכולים לשלם כדי לקבל תגי אמזון?
לא ניתן לשלם כדי לקבל תגי אמזון. אלגוריתם אמזון מקביל את התגים הללו לסוחרים על סמך גורמים שונים.

אף על פי כן, ישנן צעדים שניתן לנקוט כדי להגביר את הסיכוי לקבלת התג; כמו עליית קצב המכירות ופופולריות המוצר, קביעת מחירים, ביקורות חיוביות מלקוחות ואופטימיזציה של מילות החיפוש הרלוונטיות.

 

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK