מה זה FBA ב-Amazon?

יש המון עבודה שמתערערת מאחורי הפעילות של עסק אינטרנטי. גם אם אתה מנהל עסק באינטרנט, זה יכול לקחת הרבה זמן אם אתה עושה את כל העבודה – מרישום מוצרים, תמיכה לקוחות, אסטרטגיות מחירים ושיווק המוצרים שלך. תכנית Amazon FBA מתמקדת בפתרון הבעיה הזו, כך שתוכל להקל על משקפייך ולתת לעובדי Amazon לסייע לך בעבודה הכבדה. נשמע כמו דרך אידיאלית לנהל עסק באינטרנט? נכון, בהחלט!

אתה צודק, יש עמלות FBA שמתקיימות במסגרת התכנית. עליך לדעת עוד על המידע המפורט של תכנית Amazon FBA כדי לעזור לך לקבוע אם זה מתאים למטרות העסק שלך בתחום המסחר האלקטרוני.

 

איך עובדת תכנית FBA?

איך עובדת תכנית Amazon FBA

השוק האלקטרוני של Amazon הוא אחד הפלטפורמות המסחר האלקטרוני הגדולות ביותר בעולם. אם אתה מוכר מוצרים ב-Amazon, יש לך את הפוטנציאל להרוויח המון הכנסות מהעסק שלך מכיוון שניתן לגשת לקטלוג המוצרים של Amazon. זהו גם אחד הסיבות למה שאלה שיש להן חשבון מוכר מקצועי ב-Amazon יכולות להרוויח הכנסה מבטיחה דרך הפלטפורמה. היכולת שלך למקסם את חשבון המוכר שלך ולהצטרף לתכנית Amazon FBA יכולה להעלות את העסק שלך לרמה הבאה. הראשיון FBA מתייחס לשירות של Amazon למילוי הזמנות, וזה אמור לתת לך רעיון איך התכנית פועלת.

כאשר אתה מוכר מוצרים באמצעות חשבון המוכר שלך ב-Amazon, עליך להתמודד עם רישום המוצרים, ניהול המלאי, דמי אחסון (אם יש צורך להשתמש במחסן עבור המלאי שלך), ועלויות משלוח. לטפל בכל אחת מהפעילויות האלו על מנת להבטיח את התפעלת העסק המקוון שלך יכול לדרוש המון זמן.

מכיוון שבמסגרת תכנית Amazon FBA אתה מתקין חשבון, כלל המשאבים הללו מוסרים מכתפייך. תמשיך להפעיל את העסק המקוון שלך, אך כעת תוכל להתמקד בהיבטים היזמיים של העסק שלך, כמו הגדלה ושיווק. מרכזי הביצוע של Amazon והעובדים שלהם יטפלו בהזמנות מהלקוחות שלך. ניתן להשתמש בכלי ויכולות של מרכזי הביצוע של Amazon כדי להקדים את העסק שלך לרמה הבאה.

כאן מצורף מבט כללי על תהליך Amazon FBA כדי לעזור לך לקבוע האם התכנית תתאים לחשבון המוכר שלך ב-Amazon.

1. מוכרים ב-Amazon ישלחו את מוצריהם למרכזי הביצוע של Amazon. לאחר שאישרו את ההשתתפות שלך ב-Amazon FBA, הם ייצורו איתך קשר בנוגע לכתובת ולמידע נוסף שנדרשים.

2. המוצרים שלך יאוחסנו במרכזי הביצוע שבבעלות Amazon. ניתן להשתמש במחסני Amazon כדי לחסוך בדמי המילוי והאחסון עבור העסק שלך.

3. רשום את המוצרים שלך באתר האינטרנט שלך או באמצעות שוק Amazon. לאחר שלקוח מבצע הזמנה, Amazon ימצא את המוצר מהמלאי שלך ויסייע בניהול המלאי על ידי הפעלת עדכונים במוצרים. עובדי Amazon במרכז הביצוע יהיו גם אחראים לאריזה ולמשלוח של ההזמנות הללקוח.

4. Amazon תסייע גם בשירות לקוחות והחזרות. Amazon ישלח את הרווחים מהמכירות הללקוחות כל שבועיים.

 

דמי Amazon FBA

Amazon FBA Fees Explained

הנוחות שמציעה Amazon FBA למוכרי Amazon היא אכן הזדמנות נהדרת להרוויח יותר כסף או להגדיל עסק מקוון. אולם, התכנית FBA אינה חינם. היכולת למקסם את גישתך למרכזי הביצוע ולשירותי העובדים שלה מלווה בעלות.

 

1. דמי אחסון מלאי

כל מוצר שתשלח למרכזי הביצוע של Amazon, יחויבו אותך בדמי אחסון עבור היכולת לשמור את הפריטים הללו במחסן של Amazon. הדמי אחסון הממוצע ישתנה בהתאם למנת הממוצע היומי של מלאי המוצר שלך. כדאי לשים לב לשכבת גודל המוצר כדי לקבוע כמה תשלם עבור דמי אחסון המלאי.

 

2. דמי ביצוע

דמי הביצוע הם אחד מדמי ה-FBA שחייבים לשלם מוכרי Amazon כחלק מתוכנית Fulfillment by Amazon. דמי הביצוע נחשבים לפי יחידה על פי הסימון של הזמנות מהמלאי, אריזת ההזמנות, משלוח וטיפול. דמי הביצוע מכסים גם את טיפול ההחזרות ותמיכת שירות לקוחות עבור ההזמנות הללו.

 

3. דמי אחסון ארוכת טווח

דמי האחסון לטווח ארוך בתוכנית Fulfillment by Amazon מבוססים על ניהול חודשי של מלאי המוצרים שלך, אם הם מאוחסנים במרכזי הביצוע למעלה משנה. ניהול תזרים תקין של המלאי שלך יכול לעזור לך למנוע תשלומים עבור דמי אחסון לטווח ארוך.

 

4. דמי הזמנות הסרה

אם ברצונך להיפטר מהמוצרים במלאי שלך, צוות העובדים של Amazon יכול לעשות זאת תוך כדי. אולם, תחויב בדמי על כל פריט בנפרד.

 

5. דמי עיבוד החזרות

דמי עיבוד החזרות מחויבים לכל הזמנה בה עליך לספק משלוח חינם לכל הזמנות המוחזרות על ידי הלקוחות שלך.

 

6. דמי שירותים בלתי מתוכננים

תוכנית ה-FBA של אמזון מחייבת אותך לתקשר לפני שאתה שולח מוצרים למרכזי הביצוע. כאשר הליך זה לא נעשה, ה-FBA של אמזון יחייב דמי שירות נוספים שמכונים דמי שירותים בלתי מתוכננים.

 

יתרונות שירותי Amazon FBA

כאשר אתה פותח חנות באמזון או מקים חשבון מוכר מקצועי, המטרה שלך היא להרוויח כסף ממכירת מוצרים דרך פלטפורמת המסחר האלקטרונית. כפי שלמדת מהמידע שנמסר לעיל, הנה האמת הקרה: שימוש ב-Amazon FBA עולה כסף. הבנת עלויות ה-FBA תסייע לך לקבוע האם דגם עסק זה הוא הדבר הנכון לך.

עליך לקחת בחשבון מספר משתנים כדי לקבוע האם דמי אחסון המלאי ועלויות FBA הינם שווים את ההשקעה. הנה היתרונות המשמעותיים שתוכל ליהנות מהם עם Amazon FBA.

 

התרחב בעסק שלך במהירות עם שירות ה-Amazon FBA

אחסון המלאי הוא אחד מההיבטים החשובים ביותר של עסק בקמעונאות. למרבה הצער, רבים מבעלי העסקים הקטנים אין גישה למחסן גדול או שעלויות האחסון לטווח ארוך יקרות מידי עבור מוכרי אמזון קטנים כדי שיהיו מגיעות להם.

תוכל להשתמש במערכת המלאי של FBA כדי לקבל גישה למרחב אחסון במחיר נמוך ממחיר הרגיל. אולם, בניגוד לשכירת מרחב אחסון ממחסן מקומי עבור המלאי שלך, לא תהיה לך גישה לשירותים נוספים כמו עמידה בהזמנות מכיוון ש-Amazon מכניסה את ההזמנות שלך עבורך.

היתרון הלוגיסטי הזה יכול לסייע בתהליך המילוי המרץ והחלק של הזמנות. ככל שתוכל לעבד ולשלוח הזמנות במהירות, תוכל להכיל יותר הזמנות. בתור תוצאה מכך, תוכל להתרחב ולגדול את העסק המקוון שלך ולמקסם את הרווחים.

 

הנחות משלוח ללקוחות

עוד יתרון של תוכנית Amazon FBA הוא שתוכל להנות מהצעות משלוח מאמזון, במיוחד ללקוחות Amazon Prime. לדוגמה, מוצרים שלך יכולים להיות זכאים ליתרון של משלוח חינם בתוך שני ימי עסקים עבור לקוחות Prime. בנוסף, תוכל גם להציע משלוח חינם עבור מודעות FBA המתאימות לתנאים המתאימים.

המשלוח המהיר והחינם הוא גורם מרכזי שמשפיע על חוויית הלקוח בצורה משמעותית. אמזון שינתה את אופן המשלוח המקוון ואחד מהסיבות שהם מובילים בתחום המסחר האלקטרוני היא המשלוח המהיר והחינם שהם מציעים. באמזון ניתן ליצור תוכניות משלוח המתאימות לצרכים ולתקציב שלך. בעלות משלוח נמוכה ואמינה בנוסף למהירות, תוכל לעזור לעסק שלך לצמוח במהירות.

 

תמיכה אמינה בשירות לקוחות

כשאתה מצטרף לתוכנית Amazon FBA, תהיה לך אפשרות להשתמש בתמיכה בשירות לקוחות מרמה עולמית של אמזון. ספק תמיכה ללקוחות הוא אחד האספקטים המצריכים הכי הרבה זמן בניהול חנות מקוונת דרך אמזון. מטפל בשאילתות של הלקוחות ובעדכונים על משלוחים והחזרות, אתה יכול להקל על עצמך ממש באמצעות שירותי FBA. דמי השירות של Amazon FBA מכסים את צוות שירות הלקוחות הזמין לתגובה מיידית ללקוחות שלך, מה שמבטיח עדכונים ותגובות בזמן אמת.

לקוחותיך יכולים לדבר עם עובד של אמזון בטלפון או בדוא”ל במערכת 24/7. השירות הזה זמין דרך תהליך Amazon FBA בלי תשלום נוסף (למעט דמי עיבוד ההחזרות). תוכל להשקיע את הזמן שלך בצמיחת העסק במקום להתעסק עם שירות לקוחות.

וכשמדובר בהחזרות, תהליך המילוי של הזמנות נפשט כי אמזון יכולה לטפל בפרטים הקשורים לתלונות הלקוחות שלך כך שלא עליך לעסוק בזה.

 

ניהול מלאי

מעקב וניהול של מלאי המוצרים שלך יכול להיות מאתגר וכבד, בלתי תלוי בכמות המלאי שיש לך. לשמור על ניהול המוצרים ועל זמינותם היא משימה מבולגנת שדורשת המון זמן, במיוחד אם אתה ניהול את זה בעצמך. אמזון משתמשת באינדקס ביצועי המלאי שמבוסס על המלאי של מוצרים מסוימים. אם מוצר אחד אזל מהמלאי, הדירוג והנראות שלו ירדים. כשנראות המוצר יורדת, ירידה נמשכת בביצועי המכירות.

כמוכר ב-Amazon FBA, עליך להיות עדכני לגבי המלאי שלך בכל עת. כשיש לך חשבון מקצועי ב-Amazon Seller Central, תוכל להשתמש בו כדי לראות את כל המידע החשוב בלוח המחוונים שלך. לוח המחוונים מאפשר לך לנהל את המלאי המותר ולעקוב אחרי גיל המלאי ולהשלים מלאי נמוך.

ודא שאתה מנתח את דוחות המלאי שלך כדי לוודא שלעולם לא תחסר מוצרים מסוימים. אם תוכל למקסם את ביצועי המלאי שלך, תוכל לנצל את פופולריותה של הגוף המסחרי הענק כדי ליצור מכירות למוצרים שלך שיכולות לפצות על דמי Amazon FBA.

 

חסרונות של שירותי Amazon FBA

חסרונות של Amazon FBA

עלויות של Amazon FBA

העלות של Amazon FBA היא אחת מהסיבות המרכזיות למה שהרבה מאלה שיש להם חשבון מוכר ב-Amazon מעדיפים לא להשתתף בתוכנית. בעוד שיש הרבה יתרונות להפך לאחד מהמוכרים ב-FBA, הדמיות הם יותר מדי לרוב המוכרים כדי להתמודד איתם.

זה לא רק תשלום חד פעמי. ישנם מספר סוגים של עלויות של Amazon FBA שעליך לקחת בחשבון, כגון דמי אחסון לטווח הארוך, דמי הגשה ואחסון, ועלויות נוספות של Amazon. אם כבר צפוי לך מרווח דק, מרווח זה יהיה עוד דק יותר כאשר Amazon מקבל אחוז מכל מכירה. גם הסרת מוצרים מהמלאי שלך עשויה לגרום לתשלום עמלה!

הדרך היחידה שבה ניתן למקסם את העלויות של Amazon FBA היא אם יש לך נפח מכירות גדול בכל חודש. אחרת, ניתן בקלות להפסיד כסף מתהליך זה. ודא שאתה משתמש במחשבון הרווח של FBA כדי לקבוע את רווחיות המוצרים המסוימים לפני שתוסיף אותם למלאי שלך.

הזדמנות מוגבלת ליצירת מותג

כאשר אתה מייצר מוצרים משלך, שימוש בפלטפורמה של Amazon FBA יגביל את ההזדמנויות שלך לקידום המותג. Amazon ארוזה, שולחת ומתמודדת עם כל דאגות ההזמנות של לקוחות. לכן, יש לך מקום מוגבל לקידום המותג שלך מאחר ואתה משתמש בשם המותג ולוגו של Amazon באריזה ומשלוח ההזמנות.

 

שאלות נפוצות על תכנית Amazon FBA

האם Amazon FBA חינם להתחיל?

לא. Amazon FBA מתאימה על תשלום תמורת דמי שימוש. ניתן לבחור בין תוכנית אישית או חודשית. Amazon גם מקבלת אחוז מכל מכירה והדמיה תהיה שונה בהתאם לקטגוריית המוצר.

 

מה ההבדל בין Amazon לבין Amazon FBA?

ההבדל המרכזי בין חשבון מוכר של Amazon לבין תכנית המלאי על ידי Amazon FBA הוא שבתכנית האחרונה המוצרים סופקים על ידך. עליך לשלוח את המוצרים למרכזי המלאי של Amazon ואז הם יטפלו בשאר.

חשבון מוכר של Amazon זמין לבעלי עסקים מקוונים ולמותגים פרטיים שרוצים שמוצריהם יהיו זמינים דרך שוק המקוון של Amazon. עם זאת, חשבונות אלו אינם בלעדיים למותגים ועסקים.

 

האם FBA כולל משלוח?

תכנית FBA של Amazon כוללת ניהול מלאי, אריזה ומשלוח של ההזמנות שלך. לכן, אין צורך לשלם תוספת עבור משלוח המוצרים ללקוחות שלך כאשר הם מבצעים הזמנה.

 

איזה אחוז נוטה Amazon?

האחוז שAmazon מקבלת ממחיר המכירה של כל מוצר שמתבצעת דרך תכנית ה-Fulfillment by Amazon FBA נע בין קטגוריות המוצרים או מחיר המוצר. עבור פריטים יקרים יותר, יכול להיות כה 3% או עד 45% עבור קטגוריות מוצרים אחרות. האחוז שAmazon מקבלת מהחשבון שלך הוא זהה ללא קשר לשיטת המילוי.

 

האם אני יכול להוריד את המוצר שלי במרכז המילוי של Amazon?

לא. להוריד מוצרים במרכזי המילוי של Amazon אינו מותר תחת הדגם FBA של Amazon. הענק האלקטרוני מחייב שתשלח את המוצר דרך UPS או FedEx ושהמוצר יעמוד בהנחיות האריזה המחמירות שלהם.

 

כמה מוכרי FBA יש ב-Amazon?

Amazon לא חשפו את מספר המוכרים הכולל שיש להם עסק FBA. עם זאת, הם יכולים לאשר כי רבים ממוכרי Amazon FBA הצליחו עם התכנית הזו. תכנית זו היא אפשרות נהדרת למוכרי Amazon שרוצים להקל על המשא ומתן של סחורות ללקוחות.

 

מה עדיף – להשתמש ב-FBA או למסור אני את המשלוח?

ההחלטה האם למכור באמצעות חשבון מוכר מקצועי ב-Amazon או באמצעות התהליך של FBA תלויה במטרה של העסק שלך בתחום המסחר האלקטרוני. כיום יש 3 מיליון מוכרים ב-Amazon המשתמשים בשיטות שונות להרוויח כסף דרך מרכז המסחר של Amazon.

אם אתה מעדיף לשלוח את המוצרים שהלקוחות הזמינו, תוכל לחסוך בדמי ה-FBA אך לא תיהנה מהנוחות שמספקות שירותי ה-FBA. מצד שני, טיפול במלאי, אריזה ושילוח של ההזמנות באופן עצמאי יכול לחסוך לך כסף ולהגביר את מרווח הרווח שלך. עם זאת, עליך לקחת בחשבון את הדמיות הנוספות כמו העמסה של מרכזי קיום סחורות חיצוניים ודמי אחסנה.

 

האם אמזון פריים ו-FBA הם אותו הדבר?

לא, הם שונים אך ישנם גם דמיונות. עדיין תוכל לזכות בסמל של אמזון פריים אם תבחר להיות מוכר ב-FBA של אמזון. אחד היתרונות של הצטרפות כמוכר FBA הוא אמזון פריים – משלוח בחינם במשך שני ימים ללא תשלום נוסף. אלה הטבות שמסייעות למקסם את עלות ה-FBA להצטרפות לתוכנית.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK