איך להרוויח כסף ממכירת משטחי חיסול באיביי ובאמזון

כבעלים של חנות מקוונת, אתה בוודאי מכיר את ההתעסקות עם החזרות של פריטים. החזרות הן בעיה גדולה עבור חנויות מסחר אלקטרוני. לעתים קרובות הן מלחיצות ויקרות מספיק כדי לאכול חלק גדול מהרווחים שלך. לפי נתוני הפדרציה הקמעונאית הלאומית, מלאי עודפים בשווי 428 מיליארד דולר הוחזר על ידי לקוחות ב-2020, כפול מכמות ההחזרות ב-2019.

פריטים המוחזרים על ידי לקוחות נמכרים לעתים שוב אך רובם נשארים במחסנים ותופסים שטח אחסון יקר. עם זאת, החזרות מדי פעם מציגות פוטנציאל רווח, במקרה של משטחי חיסול או מלאי חיסול.

אם תהיתם איך להרוויח כסף ממכירת משטחי חיסול באיביי ואמזון, אז המאמר הזה הוא בשבילכם.

 

מהם משטחי חיסול?

פריטים הנמכרים על ידי חנויות קמעונאיות גדולות כמו וולמארט, טארגט וכו’, מוחזרים לפעמים על ידי הצרכנים מסיבות כמו פגם, אי התאמה, מחיר, או אפילו חרטה של הקונה. המוצרים המוחזרים נארזים ונמכרים במשטחים סיטונאיים או במכירות חיסול כמשטחי חיסול, כדי לפנות מקום לאחסון.

משטחי חיסול מכילים לרוב מספר פריטים שונים באותה קטגוריה מעורבבים במשטח אחד. הם נמכרים בכמויות גדולות, כך שעלויות המשלוח נוטות להיות יקרות אך הן נמכרות בהנחה אשר נוטה לקזז חלק מהעלות. מוכרים קטנים יכולים לקנות משטחים אלה בהנחה ולמכור אותם מחדש באיביי או באמזון למטרות רווח.

ישנם מספר גורמים שאתה צריך לקחת בחשבון בעת רכישת משטחי חיסול שיכולים לקבוע אם אתה פועל ברווח או בהפסד. זה כולל:

  • סוג משטח החיסול, למשל משטחי “מסתורין” או משטחים מפורטים
  • גודל המשטח
  • כמה דברים שונים מעורבבים באותו משטח

 

היתרונות של מכירת משטחי חיסול

הטבות מכירת משטחי חיסול

 

  1. אתה יכול להגדיל את שולי הרווח שלך על ידי קנייה ומכירה של פריטים ממשטחי חיסול
  2. אתה מקבל גישה למגוון רחב של מוצרים בקטגוריות דומות ושונות.
  3. יש לך הזדמנות למצוא פריטים נדירים ומיוחדים.
  4. ייתכן שתוכל להפחית את עלויות המשלוח שלך.
  5. אתה יכול להיפטר ממתווכים על ידי קנייה מחנויות חיסול גדולות באינטרנט.

צפו: לא רוצה לקרוא את כל המאמר? בדוק את הסרטון הזה למטה!

איך קונים משטחי חיסול?

הפעלת חנות קמעונאית עם מודל משטח החיסול כוללת את השלבים הבאים: מחקר שוק, מחקר מוצרים, מציאת ספק למוצרים, קנייה ומכירה של המוצרים. אתה תמיד צריך לערוך מחקר שוק כדי להבין עד כמה השוק תחרותי ומחקר מוצר כדי לקבוע אם מוצר מסוים יהיה רווחי ולגלות את האסטרטגיות הטובות ביותר שאתה יכול להשתמש בהן כדי להרוויח כסף במכירת משטחים.

אתה יכול להשתמש בזיק אנליטיקס כדי לבצע חקר שוק, או בצורה של מחקר נישה או מעקב אחר מוכרים. כדאי לברר את כיוון השוק, הקטגוריות והנישות הפופולריות, ובאופן ספציפי, מוצרים טרנדיים בשוק. אתה יכול להשתמש במידע זה כדי לקבוע את סוג משטח החיסול שאתה רוצה לקנות ולהתחיל למכור את המוצרים באופן מיידי. כרגע אתה יכול לנסות את זיק אנליטיקס למשך 7 ימים תמורת $1 בלבד.

 

איפה אפשר לקנות משטחי חיסול?

מתלבטים היכן ניתן לרכוש משטחי חיסול? ישנן אפשרויות רבות זמינות כאשר מדובר במציאת משטחי חיסול. אתה יכול למצוא משטחי חיסול גם באינטרנט וגם בחנויות פיזיות שקונות מקמעונאים גדולים. אתרים כמו Bulq.com, BStock ו- Direct Liquidation מאפשרים לך לצפות בתצוגה מקדימה ולרכוש משטחי חיסול הנמכרים בהנחה. כדאי לבדוק אם יש מחסנים באזורך בהם תוכל לקנות משטחי חיסול למכירה בחנות שלך.

כמו כן, אתה יכול לחסוך בעלויות המשלוח אם אתה מגיע עם משאית משלך. לאחר בחינת אפשרויות המשטחים הזמינות, אתה אמור להיות מסוגל לקנות אחד שמתאים לצרכים שלך ותואם לביקוש בשוק. הקפד לקרוא את החוזה בעיון ולדעת בדיוק למה אתה נכנס. עלויות המשלוח צריכות להתייחס גם להחלטת הרכישה שלך.

שווקים מקוונים מאפשרים לך לחסוך זמן אבל אתה יכול לבדוק את המשטח באופן אישי בחנויות פיזיות. מכרזי חיסול מקוונים מקטינים את הסיכון, מגדילים את שולי הרווח שלך ומאפשרים לך להיפטר ממתווכים.

צריך ללמוד כיצד לרכוש נכון משטחים בכמויות גדולות. אתה יכול להתחיל ברכישת משטחי החזרות מאמזון, רכישה מספקים מקומיים המאפשרים לך לבדוק את הסחורה בעצמך, או אפילו משטחים בגדלים קטנים יותר עד שתשיג הבנה טובה יותר של מכירת משטחי חיסול.

האפשרויות שעומדות בפניך להשגת המוצרים שלך מגוונות מאוד. עסקי מכירת משטחי חיסול הם בהחלט אחד מדגמי המכירות הרווחיים ביותר שיש לסוחרים באיביי ואמזון.

 

איך מוכרים משטחי חיסול?

לאחר שרכשת את המוצרים שלך וקנית אותם, תוכל להמשיך להעלות אותם בחנות שלך ולמכור אותם באינטרנט. מכירת משטחי חיסול משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה. אז אסטרטגיית המכירה שבה אתה משתמש באיביי תהיה שונה מאסטרטגיית המכירה שלך באמזון.

מכיוון שמשטחי חיסול מגיעים עם כמה מוצרים פגומים, עליך לוודא שאתה עובר בערימה וממיין אותם לפני שאתה מעלה אותם לפלטפורמה שבחרת. אתה צריך להיפטר מהפריטים שאין להם ערך במכירה חוזרת.

בדרך כלל תקבל רשימת מלאי, הנקראת גם מניפסט, עם המשטח שלך. המניפסט צריך להכיל רשימה מפורטת של כל מוצר במשטח והוא אמור להקל עליך בהרבה את תהליך המיון.

 

היפוך משטחי חיסול באיביי

 

איביי היפוך משטחי חיסול

 

איביי היא אפשרות פופולרית עבור קמעונאים המוכרים משטחי חיסול. איביי מציעים חשיפה טובה ואפשרויות שיווק רבות. שימוש באיביי גם מאפשר לך להתחיל למכור בחינם ויש לאיביי חוקים פחות נוקשים לגבי מכירה בהשוואה לאמזון.

כמוכר איביי, אתה יכול לדאוג ללוגיסטיקה או לשכור חברה שתעשה זאת עבורך. אתה גם אחראי לצילום תמונות מוצרים, העלאת המוצרים בחנות שלך, שיווק החנות שלך, מכירת המוצרים, אריזת המוצר ומשלוח.

 

היפוך משטחי חיסול באמזון

 

היפוך משטחי חיסול באמזון

 

אתה יכול גם למכור מחדש את הפריטים ממשטחי חיסול באמזון. בהשוואה לאיביי, לאמזון יש חוקים מחמירים יותר למוכרים. אם תעלה מוצר שבבירור היה בשימוש כחדש ולקוח יתלונן, אמזון עלולים להסיר את הליסט שלך.

אתה יכול להחליט לבחור בדרך דומה לאיביי במכירה באמזון ולמלא הזמנות בעצמך מהמחסן שלך. תהליך סיפוק הזמנות זה ידוע כ-Fulfillment by Merchant (או FBM).

אתה יכול גם לבחור ב-Fulfillment by Amazon או FBA כאשר אמזון מספקת את ההזמנה בשמך. זה אומר שאתה שולח את הפריטים לאמזון והם דואגים עבורך להמשך התהליך, מאחסון ועד למימוש ומשלוח ההזמנה.

 

כמה אתה יכול לצפות להרוויח עם משטחי חיסול?

מכירת משטחי חיסול יכולה להיות רווחית למדי, במיוחד כאשר אתה עובד עם מותגים קמעונאיים גדולים בארה”ב.

מכירת מוצרים ממשטחים נותנת לך שולי רווח בסביבות 30-40% עבור כל מכירה. משטחי חיסול צריכים להכיל, בממוצע, 70% מוצרים במצב פונקציונלי, החל מ”כמו חדש” לרמת מצב מוצר “מעט פגום”. זה מאפשר לך לתת מענה ללקוחות עם תקציבים שונים.

מכיוון שהצעת מחירים נמוכים במידה ניכרת היא דרך מצוינת להתבלט מהמתחרים, מכירת מוצרים ממשטחי חיסול היא מודל עסקי מצוין מבחינת מוצר ושוק.

 

למה לצפות כאשר אתה קונה את משטח החיסול הראשון שלך?

מכיוון שסחורת חיסול היא תערובת של פריטים בתנאים שונים, רוב הסיכויים שתקבלו מוצרים פגומים, מוצרים שנפתחו אך לא נעשה בהם שימוש ולעיתים מוצרים חדשים לגמרי.

רוב המשטחים שתרכשו יכילו מוצרים מהחזרות, קופסאות פתוחות, מוצרי חיסול וכו’. על משטחים אלו להגיע עם רשימת מלאי של מה שיש בתוך המשטח, אך חשוב לזכור כי לא ניתן לדעת מראש את מצב המוצרים המדויק. הפרטים החשובים שיש לשים לב אליהם במניפסט הם הרשימה המפורטת המלאה של הפריטים ומחירם הממוצע.

אתה יכול לבדוק את הרווחיות של משטח חיסול שאתה רוצה לקנות באמצעות זיק אנליטיקס לפני הקנייה.

משטחי “מיסתורין” עשויים להיראות כמו מציאה טובה במבט ראשון, אך לא מומלץ לרכוש אותם. משטחים גלויים מראים לך בדיוק מה אתה רוכש והם אופציה טובה יותר בסך הכל.

אם אתה מוכר חדש, עליך להתחיל ברכישת משטחים מקומית כדי להוזיל את עלויות המשלוח וללמוד את התהליך ממקור ראשון. ככל שתצבור יותר ניסיון, תוכל להשתמש באתרי חיסול כמו Bulq ו- Direct Liquidation כדי לרכוש משטחים בקלות וללא חשש.

מומלץ שיהיה לך מקום אחסון כדי לפרוק את המוצרים, למיין ולסדר אותם ולבדוק אותם לפני העלאת ליסט בפלטפורמה שתבחר. כדי למקסם את הרווחים שלך, מוצרים חדשים מתאימים יותר לאמזון FBA ומוצרי “קופסה פתוחה” נמכרים יותר באיביי.

 

לסיכום

קניית משטחי חיסול בהנחה בכמויות גדולות ומכירה חוזרת באיביי או באמזון היא מודל עסקי שכדאי לחקור. זה יכול לעזור לך לחסוך כסף ונותן לך מגוון רחב של מוצרים למכירה.

עליך להתמקד בעיקר במחקר שוק ולמזער את סיכוני האחסון והטיפול. מכירה בפלטפורמות מסחר אלקטרוני שונות היא דרך מצוינת למקסם את פוטנציאל הרווח של העסק הקמעונאי שלך. תמשיך ללמוד ותמשיך לנצח.

 

שאלות נפוצות

האם אתה יכול להרוויח כסף ממכירת משטחי חיסול?

כן, אתה יכול לעשות כסף ממכירת משטחי חיסול. אם יש לך כישרון למכירות ויש לך כמה משטחי חיסול סתם שוכבים וצוברים אבק, אולי תוכל להרוויח. עם זאת, כדי למצוא שוק למשטחים שלך, תצטרך לעשות קצת מחקר. בדוק עם מרכזי מיחזור מקומיים וראה אילו מהם מוכרים משטחים מהמלאי שלהם. ניתן גם לחפש באינטרנט אתרי חיסול פרטיים או מסחריים.

 

האם משטחי החזרה של אמזון שווים את זה?

אנשים רבים שואלים אותי האם משטחי החזרה של אמזון אמיתיים.
הם נראים טובים מכדי להיות אמיתיים, תלוי מה יש על המשטח בפועל.

כשחושבים על מכירת משטחים, חשוב לקחת בחשבון מה אתה מוכר ולמה מצפה הקונה. משטחי החזרה של אמזון הם אפשרות מצוינת עבור קונים שצריכים משטחים מהר ואין להם זמן לעבור על שורה ארוכה של אפשרויות.

החיסרון בשימוש במשטחי החזרה של אמזון הוא שהם עשויים להיות פחות אטרקטיביים עבור קונים לעומת אפשרויות אחרות. לדוגמה, אם אתה מוכר משטחי עץ, הקונים עשויים להעדיף לקנות משטחי עץ חדשים במקום משטחים משומשים מאמזון.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK