ניתוח תחרות באיביי – עצות

ניתוח התחרות שלך הוא חלק קריטי ממסע המכירה שלך באיביי. אולם, לפעמים קשה למתחילים לבצע את התהליך בצורה יעילה. לעומת הדעה הנפוצה, אין צורך בצוות גדול או בתקציבים גדולים כדי להשיג את המרב מהניתוח.

באמת, ניתן לקבל מידע מפורט על המתחרים שלך בעזרת כמה שעות על המחשב. באמצעות שימוש בכלים מודרניים והתיחסות מבוססת נתונים, תוכל לקבל תמונה מקיפה על נקודות החוזק והגבולות של המתחרים שלך בלי הרבה טרחה.

היום נדבר על חשיבות ביצוע ניתוח תחרותי כדי לשלוט בתחום שלך באיביי ולגלות את הדרכים המובילות לנתח את אסטרטגיות השיווק של המתחרים שלך כדי למכור טוב יותר.

אז בלי להמריא יותר, בואו נתחיל מיד.

 

חשיבות הניתוח התחרותי

ניתוח התחרות שלך בשוק ה-איביי מאפשר לך לגלות את המגמות הנסתרות שיכולות להגביר את המכירות שלך ולתת לך רעיונות טובים יותר על לקוחותיך. לאחר שתוכל לקבוע אילו אסטרטגיות שיווק עובדות הכי טוב, תוכל לאופטימז את החנות והמוצרים שלך כדי למשוך יותר לקוחות.

 

העדפת הלקוחות מעל המתחרים

המשימה העיקרית שלך במהלך ניתוח התחרות היא לקבוע מה הקהל היעד שלך מחפש בתחום מסוים. לאחר שתבין את דפוסי הקנייה של הלקוחות שלך ואת מגמות המכירה של המתחרים שלך, תוכל להגביר את המכירות שלך ולמשוך לקוחות לטווח הארוך.

ניתוח התחרות ומחקר השוק מאפשרים גם לך לקבוע באילו תחומים המתחרה שלך באיביי מתעכב. חשוב ללמוד מהטעויות של אחרים במקום ליפול לאותם פחותות.

 

דברים שצריך לזכור

ניתוח המתחרים באיביי הוא משימה מעמיקה, ולכן עליך לשאול את עצמך כמה שאלות במהלך המחקר, כמו: מי המתחרים הפופולריים ביותר שלך? מהם הפריטים המוכרים ביותר שלהם? וכמה הם מרוויחים מכל פריט?

כשתיצור פרופיל מפורט של המתחרה שלך, תוכל ליצור אסטרטגיות על מנת להתבלט מהתחרות ולנהל את החנות המקוונת שלך ביעילות. במזל טוב, בעולם הדיגיטלי של היום ניתן לבצע את המחקר שלך בעזרת כלי אחד ועוצמתי.

בוא נראה איך Zik Analytics יכול לסייע לך לשלוט בתחרות.

 

שימוש בכלי עוצמתי כמו Zik Analytics

ביצוע כל המחקר באופן ידני הוא תקלה רצינית להתקדמות העסק שלך ב- eBay. ומעבר לכך, אין הבטחה שהמחקר שלך יביא לתוצאות פורה. יתכן כי תבזבז זמן רב ולא תמצא תובנות מועילות.

היה בטוח שהמתחרים המצליחים ביותר שלך כבר משתמשים בכלים עוצמתיים כדי להישאר מובילים. אם ברצונך להפיק את המרב מהניתוח שלך, שקול להשקיע בכלי פופולרי כמו Zik Analytics.

Zik Analytics מציע ערכות כלים עוצמתיות שמובילות אותך בכל שלב של הדרך במסע המכירה שלך ב- eBay. ממציאת המוצר הבא הפוטנציאלי ביותר ועד לגילוי האסטרטגיות הטובות ביותר לאופטימיזציה של החנות שלך, יש מעט מה שלא ניתן להשיג עם הכלי הזה.

הדגש של מאמר היום הוא איך ניתוח התחרות יכול לעזור לך, אז בוא נראה איך Zik Analytics יכול לסייע לך.

איך לראות את הפריטים הנמכרים הטובים ביותר של המתחרים שלך?

הדרך הפשוטה ביותר לבצע מחקר על המתחרים שלך היא לעבור לכלי המחקר על המתחרים ולבחור את האופציה מתוך הסמלים בצד השמאלי של המסך. כאן תוכל להזין ישירות את שם המוכר ב- eBay, לבחור טווח תאריכים (בין 7-30 ימים) וללחוץ על סמל החיפוש.

תקבל מיד סקירה מפורטת על היסטוריית המוכר עבור התקופה שנבחרה. כפי שניתן לראות בתמונה למטה, תוכל לראות את מסה המכירה, מספר הרשומות הפעילות, הרווחים ממכירות, מספר הרשומות המוצלחות, ועוד הרבה יותר.

תוכל גם להוסיף את המוכר הזה לרשימת המעקב שלך כדי שלא תצטרך לחפש אותו שוב ושוב.

איך להבין מי מוביל את התחום שלך
כעת כדי לבדוק את הפריטים המוצלחים של המתחרים שלך, עליך לגלול קצת למטה. רשימה זו מציגה לך את הכותרות והתמונות של המוצרים המצליחים ביותר. בצד ימין, תוכל לראות את תאריך ההעלאה, הכמות המכירות הכוללת, המחיר הנוכחי, התחרות ועוד.

גילוי המוצרים המצליחים ביותר עבור המוצר שלך

אם רק התחלת את העסק שלך ב- eBay, יתכן שאין לך רעיון ברור על המתחרים שלך. Zik Analytics יכול לעזור לך גם בכך על ידי ספק לך רשימה של המוכרים המצליחים ביותר ב- eBay לפי המוצר שאתה מנסה למכור.

כדי לנצל את התכונה הזו, פשוט עבור לכלי המחקר על מוצרים מהאייקונים בצד שמאל. בשדה המוצר הקלידו את שם המוצר (לדוגמה: דגים מזרים) או התחום (לדוגמה: דיג) והתאימו את הסינון לפי ההעדפות שלך.

תוכל להגדיר מקום למשלוח, טווח מחירים, סוג פרסום, מצב הפריט ועוד.

גילוי פריטים המצטיינים ב- eBay

כעת תראה סקירה של המוצר/תחום עם מידע כגון שיעור מכירה, מודעות, פריטים שנמכרו, הכנסות ממכירות ועוד. התכונה החשובה ביותר עבורך היא טבלת המתחרים והגרף.

תרשים העוגה מציג לך סקירה כללית של המתחרים שמשלימים את התחום, בעוד הגרף מציין את מספר המכירות בכל תקופה נתונה. המידע המוצג הוא אמפירי ומאפשר קבלת החלטות עוצמתיות שיכולות לשפר את ההצלחה שלך ב- eBay.

מרגל על המתחרים שלך ב- eBay

רשימת הפריטים המצטיינים ביותר

עכשיו תוכל לגלול למטה כדי לראות את המוכרים המובילים והפריטים המצטיינים שלהם. תראה את שם המוכר, מספר המשובים ומספר המכירות בצד הימני של הרשימה, מתוך תמונה של הפריט, מכירות במשך 30 יום, מכירות מולצמות ועוד.

גישה לפריטים המצטיינים ביותר ב- eBay

תשים לב גם לכפתור הסריקה של המוכר הנמצא ליד שם המוכר, פשוט לחץ על סמל זה כדי להתחיל לחקור מוכר מסוים.

סריקת מוכר

על ידי לחיצה על כפתור הסריקה של המוכר, תועבר מיד לפרופיל המוכר. תשים לב שהוא נראה דומה לפרופיל שאנחנו רואים כשאנחנו מחפשים מוכר לפי שם.

אולם, באמצעות שיטה זו אתה לא תצטרך למצוא ולחפש ידנית כל מתחרה בנפרד. אנו ממליצים להשתמש באפשרות שמירת מוכר ברשימת המעקב שלך. כך תוכל לבקר את המוכר לאחר שבוע או חודש כדי לבדוק לעדכונים.

באמצעות כל הנתונים משלבים אלה, תוכל למצוא דרכים חדשות לרשום את הפריטים שלך כדי למקסם את הפוטנציאל של המוצר שלך. לדוגמה, תוכל לערבב את המוצר עם פריטים דומים, להוסיף שלל חדש, וכדומה כדי להתעמת עם התחרות ובו זמנית לספק ערך לקונים.

 

זיהוי שיטות מכירה מוצלחות

לאחר כל מה שנאמר ונעשה, הגיע הזמן להשתמש בנתונים המדויקים כדי ליצור אסטרטגיות עבור המוצר שלך. הנתונים שימושיים רק אם אתה יודע להשתמש בהם בצורה נכונה. המוקד המרכזי כאן הוא למצוא הזדמנויות שבהן נוכל ללמוד מהמתחרים שלנו.

פריטים שנמכרו והכנסות ממכירות

לפני הכל, ננתח את נתוני הכנסות הכוללות ומכירות המתחרה. ככל שההכנסות יותר גבוהות, יהיה להם יותר רווח מהמכירות. כמו שניתן לראות בתמונה למטה, הכנסות כוללות בסך של 6,580 דולר מציינות שיעור רווח נאה.

How to understand what sold and for how much

ההכנסות ממכירות אינן מראה המון את הפוטנציאל האמיתי של המוכר. עליך לשלב את נתוני הפריטים שנמכרו כדי לקבל אומדן כמה מוצלח המוכר הוא.

לדוגמה, בתמונה למעלה, המוכר מכר למעלה מאלף פריטים, מה שהינו מצוין בהתחשב בעובדה שהמוצרים שייכים לנישת דיג.

מחיר ממוצע ומוצרים שנמכרו

דבר נוסף לשים לב אליו הוא שההכנסות ממכירות אינן נראות כה גבוהות בהתאם למוצרים שנמכרו. זה מאפשר לנו להבין כי המוכר מתמקד בעיקר במכירת מוצרים בתמחור נמוך ומרוויח רווח על פי כמות המכירות הכוללת.

אנחנו יכולים לאמת את העובדה הזו על ידי הבחנה במחיר הממוצע שנמצא ברמה נמוכה בערך 6.52 דולר. מחיר הממוצע הזה די נחמד, מאחר והמוכר מתמקד בעיקר במכירת חכמות דיג.

קצב מכירה ורשימות פעילות

אפשר לראות כיצד הצלחנו לעשות הסקות מהנתונים שסופקו לנו. עכשיו נביט ברשימות הפעילות. זהו מדד חשוב להצלחתו של המוכר.

קל לרשום אלפי פריטים ולבצע מכירות של מאות יחידים. אולם, קשה יותר למקסם את מכירות הפריטים בכל אחת מהרשימות הפעילות. קצב המכירה יציג אחוז בהתאם לכמה רשימות מבצעות ביצועים טובים בפועל.

כל מה שמעל תוצאת שיעור המכירה של 100% נחשב טוב. בדוגמה שלמעלה, המוכר מציג תוצאת שיעור המכירה של מעל 350% שמראה כמה הוא מצוין בשיפור רשימות המוצרים שלו וביצירת מספר גבוה של מכירות.

דירוג משוב

באפשרותך גם להעריך את השלמות של המוכר בפלטפורמה לפי דירוג המשוב. זה מספר לנו כמה קונים ממליצים על המוכר ומספק לנו רעיון ברור על הפופולריות של המוכר בין הקונים.

אופטימיזציה של המוצר

כעת נמשיך לשלב הבא של הניתוח. הנתונים עוזרים לנו לקבוע כמה מוצלח המוכר.

כדי לקבוע אילו מתודות מובילות המוכר מעמיס, עלינו לבחון את רשימות המוצרים של המוכר ולבדוק תכונות חשובות כמו תמונות המוצר, הכותרת, מדיניות המשלוח, תיאור המוצר ועוד.

האופטימיזציה של המוצר יכולה להשפיע מאוד על המכירות שלו. גם אם יש לך מוצר חזק, זה לא מועיל במיוחד אם המוצר שלך לא מגיע ללקוחות או אם פרטי המוצר הם לא ברורים.

כותרות עם מילות מפתח עשירות ותמונות מעולות

ניתן לבחון את המוצרים המובילים של המוכר ולראות איך הם מבצעים אופטימיזציה ברשימות המוצרים שלהם. לדוגמה, כאשר מדובר בכותרת, יש להכיל מספר מספק של מילות מפתח תוך ודאות שהכותרת מעניקה מידע מועיל ומקוצר.

כל זאת עוזר למנוע ממנוע החיפוש לזהות את המוצר שלך ולהעניק לו דירוג גבוה בעמוד חיפוש או בקטגוריה מסוימת.

בנוגע לתמונות, וודא שאתה משתמש בתמונות ברזולוציה גבוהה שמציגות את המוצר בבירור. כדאי לצלם את התמונות בעצמך במקום לבחור תמונה מהאינטרנט.

רלוונטיות המוצרים

תאריכי העלאת המודעות יכולים להעניק לך רעיון ברור לגבי רלוונטיות המוצרים. לדוגמה, אם המוצר הועלה בשנה שעברה או לפני שנתיים, אך מכירות ה-30 יום עדיין טובות, זה מעיד על הצלחה של המוכר ועל רלוונטיות גבוהה של הפריט.

אתה יכול להצליח יותר אם תתמקד בפריטים כמו זה שמצליחים בעקבות ארוכות וממשיכים ליצור מכירות גם לאחר תאריך העלאה ישן.

ביקור בעמוד המודעה באיביי

שלב הבא במחקר שלך הוא היכנס לעמוד המקורי של הפריט באיביי ולבדוק איך הפריט מותאם. כאן אתה יכול לראות את מספר התמונות שהמוכר השתמש ואת איכות התמונות הללו גם.

גרסאות הפריט

בנוסף, ניתן גם לבדוק האם לפריט יש גרסאות שונות (לדוגמה, מידות שונות, צבעים וכו’).
בדיקת גרסאות הפריט
הגרסאות הן דרך נהדרת לקשר בין מוצרים דומים ולהקל על הקונה למצוא את הפריטים הללו. זה יגביר את המוניטין של החנות שלך בעיני הקונים ויגרום להם לרצות לחזור בכל פעם שהם רוצים לקנות משהו.

מדיניות משלוח והחזרה

ניתן לגלול למטה כדי למצוא את מדיניות המשלוח עבור המוצר שנבחר על דף איביי. מדיניות המשלוח יכולה לתת לך רעיון על כיצד כדאי לשלוח את המוצר שלך.
מדיניות למשלוח והחזרה באיביי
בדוגמה של המוצר למעלה, אפשר לראות שהמוכר מחייב יותר על המשלוח מאשר על המוצר עצמו. זוהי אסטרטגיה נהדרת למשוך יותר קונים בעזרת המחיר הנמוך ולפצל את ההפרש עם מחיר המשלוח.

אף על פי כן, עליך להיות זהיר כי אסטרטגיה זו יכולה להיות חרב דו-חדגבית ולגרום לקונים לחשוד שאתה מנסה להונות אותם. לכן, וודא שאתה מציג מחיר משלוח סביר.

יצירת אסטרטגיות

רבים מהמוכרים המתחילים משתמשים גם במשלוח חינם כדי למשוך קונים. ניתן לעשות זאת גם אתה, אך וודא שאין לך הפסדים מתוך האסטרטגיה.
בנוסף, תוכל לפרסם מדיניות החזרה של 30 יום אם הספק שלך מציע החלפות. ברבים מהמקרים, זה מתבצע עם תוספת תשלום נמוכה מאוד, ובכך עדיין ניתן להפיק רווחים נאותים לטווח הארוך. וודא שאתה משקלל את כל האפשרויות הללו ומבחינתך מצוין בחירה לפי מה שעובד הכי טוב עבורך.

מחשבות סופיות

לבחינת המתחרים שלך היא שלב מרכזי בהתחלת חנות האיביי המקוונת שלך. זהו דרך מצוינת לקבוע את שיטות המוצלחות ביותר להגברת המכירות שלך תוך הפחתת ההפסדים. שימוש בכלי עוצמתי הוא חיוני במסע המחקר שלך על המתחרים ויכול להיות הגורם המשפיע כשמדובר בשליטה בשוק.
אנו מקווים שהטיפים והאסטרטגיות עזרו לך להבין את הדרך הטובה ביותר למקסם את המודעות שלך. בהצלחה במסע המכירה שלך באיביי.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK