מרקרי נגד איביי

כדי להתחיל למכור מוצרים באינטרנט, עליך לבחור פלטפורמת סחר אלקטרונית אידיאלית שתאפשר לך לרשום את הפריטים שלך בצורה קלה ולהגיע לקהל לקוחות רחב יותר. לפי נתונים נוכחיים, קיימות בערך 12 עד 24 מיליון אתרי סחר אלקטרוני ברחבי העולם, ומרקרי ואיביי כוללות בין הפלטפורמות הטובות ביותר.

מיליוני קונים ומוכרים ברחבי העולם משתמשים בשתי פלטפורמות הסחר האלקטרוניות האלו, מרקרי ואיביי, ולכל אחת מהן יש קטגוריות מוצרים מובילות שונות. בין שאתה מחפש מקור רווח נוסף, רוצה להיפטר ממוצרים להפקדה מחדש או רוצה לבנות עסק משלך, אתה יכול להרוויח הרבה מכירת פריטים באינטרנט מאחת משתי השווקים הללו.

אכן, ייתכן שתהליך הבחירה בפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק האלקטרוני שלך יהיה קשה מאוד, כיוון שעליך לקחת בחשבון את התכונות שזמינות למוכרים, ההיקף של הקהל לקוחות, העלויות למכירה ולמשלוח, מדיניות שירות לקוחות וניהול החנות היעיל.

אם אתה מחפש לדעת איזו פלטפורמה היא המתאימה ביותר למכירה או מחדש מוצרים באינטרנט, המאמר הזה יכסה את כל מה שאתה צריך לדעת בנוגע לבחירה בין מרקרי ואיביי, כדי שתוכל לגלות איזו מתאימה ביותר לעסק האלקטרוני שלך. נתחיל לעבור ישר לפרטים!

 

מה זה מרקרי?

שוק הפלטפורמה מרקרי הוא פלטפורמה לצרכן לצרכן שפועלת על רעיון “מכירה בקלות”. מאז הקמתה ביפן ביולי 2013, מרקרי גדלה והפכה לשוק הגדול ביותר במדינה, עם מעל ל-10 מיליארד עסקאות בחודש. ראה כאן.

בקיצור, מרקרי היא פלטפורמה למסחר אלקטרוני המאפשרת למשתמשים ליצור חנות מקוונת בקלות ולמכור את מוצריהם לקונים הזמינים בשוק. התהליכים פשוטים – המשתמשים יוצרים את חנותם המקוונת, מפרטים את המוצרים שלהם, ויש להם גישה לכמות עצומה של 20 מיליון משתמשים פעילים! כמות המשתמשים הפעילים הזו הגדלה מ-8.5 מיליון משתמשים לפי הדוח הכספי של מרקרי לשנת 2017.

רוב הקונים והמוכרים מעדיפים לבצע עסקאות באמצעות שוק מרקרי בשל הדרך הפשוטה שבה הוא מתייחס למשתמשים. ב-2014 החל השוק בארצות הברית וכיום הוא מקשר מיליוני משתמשים בארצות הברית וביפן לקנייה ומכירה של כמעט כל דבר. מאז אז, הורדו יותר מ-50 מיליון פעמים את אפליקציית מרקרי בארצות הברית והקהילה נתנה המון ביקורות טובות על השימוש הפשוט והמכירות המהירות.

 

מה זה eBay?

eBay, כמו רבות מהשווקים האחרים, היא פלטפורמה לעסקאות לקוח-לקוח. בהתחלה ידועה בשם AuctionWeb כאשר התחילה ב-1995, eBay מציינת כיום מעל 2 מיליארד עסקאות יומיות.

בנוסף, היא זמינה במדינות שונות, וניתן לשלוח את המוצרים בכל רחבי הארץ. באמצעות הזנת מיקוד, קונים ב-eBay יכולים לחפש ולרכוש את המוצרים שמוצעים באזורם, והמוכר ב-eBay יפציע את הפריטים אליהם.

כל מי שרוצה להצטרף ל-eBay יכול לפתוח חשבון בחינם ולבחור בין למכור בשווק הרחב או לרכוש בו. אך על eBay יש תשלום לרישום חשבונות מוכרים כדי לרשום מגוון מוצרים ולהתחיל למכור, וגם תשלום עבור עמלת ערך סופי לאחר מכירה מוצלחת.

היום, eBay מקשרת בין קונים ומוכרים ביותר מ-190 שווקים ברחבי העולם וגם מדורגת כשוק המכירות המקוון השני בביקורים בשנת 2022. eBay מאפשרת לך לרכוש ולמכור כמעט כל דבר וגם לעסוק במכירת צד ג’ מרווחת.

המשתמשים מעדיפים את הפלטפורמה בגלל המגוון הרחב של פריטים הזמינים, כלי החיפוש המתקדמים, מערכות ההודעות, מערכות הזיהוי של תופעות ההונאה והידידותיות למשתמש. ישנם הרבה מוכרים שרואים את זה כעיסוק רווחי ומשקיעים שעות כל יום בקנייה ומכירה של מוצרים ב-eBay.

 

מכירה ב-Mercari לעומת eBay

eBay ו-Mercari הם שתי פלטפורמות מכירת מקוונות עם דמיות והבחנות. יחד הם משתמשים בסבירות של כ-200 מיליון, עושים אותם לשווק פופולרי. בואו נבחן את התכונות של שני השווקים.

 

דמיונות

 

הרשמה חינם

Mercari ו-eBay מאפשרים למשתמשים חדשים להירשם לשווקים שלהם בחינם. ניתן להתחיל להשתמש בכל אחת מהפלטפורמות רק עם כתובת הדוא”ל שלך וכמה צעדים לאימות החשבון שלך. ניתן גם להירשם ל-eBay באמצעות החשבון שלך בפייסבוק או אפל.

 

רישום מוצרים

כאשר מדובר ברישום מוצרים, שתי הפלטפורמות מאפשרות למשתמשים שלהם לרשום מוצרים למכירה ולמכור כל דבר. מיליוני אנשים נפגשים בשני השווקים יומיים כדי לבצע עסקאות.

 

אפליקציה ניידת

כמו eBay, גם Mercari זמינה במכשירים ניידים, מאפשרת לך לגשת לשוק באמצעות הסמארטפון שלך ולהתחבר עם קהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים.

 

הבדלים

Comparing seller fees

דמי מוכר

איביי מחייבת את המשתמשים שלה ב-2 סוגים של דמי מכירה: דמי הכנסה לרישום פריטים ודמי ערך סופי לאחר כל מכירת פריט. מרקרי מחייבת רק את המשתמשים שלה לאחר כל מכירה מוצלחת.

קהל יעד

עם 159 מיליון משתמשים פעילים, איביי היא השוק המקוון השני בגודלו והמצליח ביותר בעולם. מצד שני, לפי הדיווח האחרון של מרקרי, יש יותר מ-20 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש.

לא ניתן להשוות את מספר המשתמשים במרקרי למספר המשתמשים באיביי. זה נותן לאיביי היתרון למשוך סוחרים שמחפשים במיוחד להגיע לקהל רחב יותר.

 

דמי Mercari ו-eBay

שווקי המסחר האלקטרוני השונים גובים דמי סוחרים מחשבונות המוכרים בתעריפים מסוימים והם משתנים לפי הפלטפורמות השונות הזמינות. לכן, חשוב להכיר את טווחי המחירים השונים ולהחליט על הפלטפורמה הטובה ביותר המתאימה לעסק שלך. פלטפורמות פופולריות כמו אמזון מחייבות את המוכרים שלהם דמי עמיסה, אחסון חודשי ודמי הפניה.

גם למרקרי ולאיביי יש דמי מכירה עם הרבה הבדלים וטווחי מחירים. בואו נבחן אותם!

 

דמי הכנסה

עליך רק להיות חשבון פעיל כדי להתחיל למכור במרקרי או באיביי. לאחר מכן, עליך לשמור על פעילות בחשבון זה על ידי הוספת רשימות חדשות מדי פעם או כפי שלוחצים על המוצרים על מנת להבטיח שהם מתעדכנים בשוק.

מרקרי התפתחה והפכה לשוק הגדול ביותר ביפן עם מעל 350,000 רשומות מוצרים בכל יום. אולם, לפי נתונים מ-2021, לאיביי יש כמעט 160 מיליון קונים ברחבי העולם ויותר מ-1.3 מיליארד רשומות מוצרים בכל יום נתון מסוים.

איביי מציעה למוכרים שלה 250 רשומות חינם לחודש ללא דמי הכנסה, ומחייבת $0.35 לאחר השימוש בכולן. גם הפרוצדורה להשלמת רשומות דורשת יותר זמן ושלבים כדי למלא את טפסי הרישום לפני שניתן למכור.

לרשום פריטים למכירה באיביי, עליך לצלם תמונות של המוצר שלך, לכתוב תיאור מפורט ולציין את הקטגוריה ומחיר הפריט. תוכל גם לכלול את המידות, המשקל ותכונות אחרות של הפריט כדי למשוך קונים פוטנציאליים לרשומות שלך.

לעומת זאת, במרקרי לא נדרשות תשלומים ולא צריך לעבור פרוצדורות ממושכות כדי לרשום פריטים למכירה. זה קל במיוחד לרשום פריטים למכירה במרקרי; אפשר לצלם כמה תמונות איכותיות של הפריט שאתה מוכר, לכתוב תיאור קצר, להוסיף את מחיר המכירה ולהיות מוכן להשיק את הפריט לשוק!

מרקרי מעירה עתים קרובים פרטים לפריטים שאתה מרשם ומאפשר לך לבצע שינויים דרושים להם.

 

Mercari דמי מכירה ועיבוד

מרקרי לא גובה דמי רישום ממוכריו לרשומות המוצעות למכירה בשוק, אך היא מחייבת עמלה של 10% על כל פריט שנמכר.

כמו כן, לאחר סיום עסקה, מרקרי גובה דמי עיבוד תשלום של 2.9% על כל העסקאות שהושלמו, וגם עוד 0.50 דולר בהתאם למחיר הפריטים שנמכרו.

הדמי עיבוד התקיים בתוקפו מ-1 בנובמבר 2022, ונגבה על ידי ספקי שירותי התשלום כדי לעבד ולהשלים בצורה בטוחה עסקאות פיננסיות. ההסדרה והחוזה המקובלים לעיבוד תשלומים מתבצעים ישירות בין המוכר לספק השירות. כל עסקה מעובדת על ידי מרקרי, שגם גובה תשלום קבוע בסיום.

 

דמי ערך סופי באיביי

כמו שמרקרי גובה דמי סיום למוכריה אחרי מכירות מוצלחות, איביי גם גובה דמי ערך סופי למוכרים. איביי גובה תשלום בהתאם למחיר הפריט, הפורמט והקטגוריה שהמוכרים בוחרים לרשום את המוצר שלהם, שדרוגים נוספים לרשומות ולביצוע והביצוע של המוכר.

בנוסף ל-0.30 דולרים עבור כל הזמנה, דמי הערך הסופי נחשבים כאחוז ממחיר המכירה כולו. העלות הכוללת של המכירה כוללת את מחיר הפריט, דמי הטיפול הרלוונטיים, אופן המשלוח שבחר הקונה, מס המכירות והוצאות נוספות.

 

דמי משלוח במרקרי ואיביי

בעת בחירת השוק הנכון עבור העסק שלך, חשוב לדעת כי אפשרויות המשלוח משפיעות על עסקיות העסק שלך ועל ההכנסות שלך. נבחן את אפשרויות המשלוח הזמינות למרקרי ואיביי.

 

דמי המשלוח במרקרי

מרקרי משתף פעולה עם שירותי חברות המשלוחים כדי להבטיח עלות משלוח בטוחה וזולה. אפשר לשלוח בעזרת אפשרויות המשלוח במרקרי הן: משלוח מרקרי בתשלום מראש (Meecari Prepaid), משלוח מרקרי עם אריזה (Mercari Pack & Ship), או משלוח באמצעות שליחות בעצמך (Your Shipping).

תוכנית המשלוח בתשלום מראש של מרקרי מספקת משלוחים לכל 50 המדינות בארה”ב ומוגבלת לפריטים במשקל של 150 פונד, ובאורך ורוחב מרבי של 45″ ו-20″ בהתאמה.

אפשרות מצוינת לשליחת דברים גדולים יותר היא משלוח מרקרי עם אריזה. בעזרת קוד המשלוח של UPS שנשלח לך בדוא”ל לאחר המכירה, ניתן להגיע לסניף הקרוב ביותר של UPS ולשלוח את הפריט במקומך.

החבילה השלישית עם המשלוח במרקרי היא באמצעות Easyship לספק לך משלוח במחירים זולים יותר. זה תלוי בצרכי העסק שלך ויכול לעזור לך לצמוח במהירות.

 

דמי המשלוח באיביי

כדי לשפר משמעותית את השביעות רצון של הלקוחות ולהגדיל את הרווחים שלך כאשר אתה משלח באיביי, כדאי להשתמש באפשרויות המשלוח ובהנחות המיוחדות במשלוח ולקחת בחשבון את ספקי המשלוחים שלך, משקל המוצר והמיקום.

תוכל לספק את מוצריך מקומית או להשתמש בשירותי המשלוח של איביי, שכוללים משלוח פנימי ובינלאומי. להבדיל ממרקרי, באיביי תוכל ליצוא סחורה ליותר מ-100 מדינות.

בנוסף, איביי גם פועל בשותפות עם מומחים בתחום המשלוחים, כולל USPS, UPS ו-FedEx, כדי להבטיח שהפריטים שלך יגיעו בבטחה ובזמן. בהתאם לבחירה שלך או בהשוואה לרשימות המתחרים שלך, תוכל גם להתאים את מחירי המשלוח או להציע משלוח חינם.

 

מסקנה

בחירת השוק האידיאלי מסייעת למוכרים להגדיל את העסק שלהם במהירות וביעילות רבה יותר. עבור eBay, הוא מציע בסיס לקוחות גדול יותר שמטריד רבים ממוכרי eBay, תוך שמצד שני, Mercari מציע תהליך רישום חינמי ופשוט יחד עם תעריף של 10% על מכירה.

בדרך כלל, גודל העסק האלקטרוני שלך עשוי להשפיע על מי מבין Mercari או eBay תבחר. תוכל להרוויח לכך בחירת הפלטפורמה הנכונה בהתאם למה שאתה רוצה למכור ולהרחיב את העסק שלך.

 

שאלות נפוצות

 

אילו אמצעי תשלום זמינים ב-Mercari?

ב-Mercari ניתן להשתמש בכל כרטיסי האשראי המרכזיים, כולל Apple Pay, PayPal ו-Zip, לתהליך התשלום לרכישות במרקטפלייס. בנוסף, Mercari אינה מקבלת אמצעי תשלום שמוענקים מחוץ לארצות הברית.

 

אילו אמצעי תשלום זמינים בחנות eBay?

אמצעי התשלום ב-eBay הם כרטיסי אשראי, כרטיסי החיוב, PayPal, Apple Pay ו-Google Pay. בקטגוריות מסוימות, הקונים יכולים לשלם גם במזומן באיסוף או בשיקים והמחאות ביצוע הכרטיסיות שלהם. eBay מוסיף באופן אוטומטי את אמצעי התשלום האלה כדי שהקונים יוכלו לבחור ולשלם בתהליך רכישה.

 

אילו פריטים מוכרים ביותר ב-Mercari?

הפריטים שנמכרים הכי הרבה ב-Mercari הם הבגדים והאביזרים, הכוללים בגדי גברים, בגדי נשים ובגדי ילדים. פריטים מתחת לקטגוריית האלקטרוניקה כמו טלפונים או מצלמות הם גם אחד הפריטים שנמכרים הכי הרבה ב-Mercari.

Amazon vs Shopify
eBay vs Etsy
eBay vs Amazon
eBay vs Poshmark

 

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK