Poshmark vs eBay: האיזון המושלם לשנת 2023?

פלטפורמות הקניות והאפליקציות המקוונות זכו לפופולריות מגוונת בשנים האחרונות ומדוע לא, כשהן מקלות על החיים והפעולות של הקונים והמוכרים. אבל עם מגוון רחב של אתרים ופלטפורמות למכירה, קשה לבחור אחת להתחיל עם, במיוחד בהתחשב בעובדה שהפלטפורמה שתבחר יכולה להשפיע ביותר על ההצלחה שלך. בכתבה זו נדבר על שתי הפלטפורמות המרכזיות למכירת בגדים חדשים ומשומשים מקוונת; Poshmark ו-eBay. איזו מהן טובה יותר? איזו כדאי לבחור? הנה תקציר מפורט על מכירה ב-Poshmark מול eBay.

 

השוואת Poshmark ל-eBay

בין אם אתה מחפש פעילות נוספת לצד כרטיסים לעיתים או מחזיק מכירה של בגדים משומשים, או אם אתה רוצה לעשות מכירת בגדים משומשים כעיסוק מלא זמן, תצטרך פלטפורמה שתעזור לך למזג את הפוטנציאל שלך. לכל פלטפורמה יש סט מיוחד של פרטים ומרכיבים שמאפשרים לה להתאים לפרסומים ולצרכים שלך.

כדי להבין טוב יותר את השוק המקוון של שני הפלטפורמות הללו, עליך לבחון אותם באמצעות הגורמים הבאים:

  • דמוגרפיה של הקונים והגבלות גיאוגרפיות
  • הגבלות במכירות
  • דמי רישום
  • דמי מכירה
  • עלות משלוח (ומדיניות אחרת)
  • נוחות השימוש
  • שירות לקוחות

 

דמוגרפיה של הקונים

עם היווסדה ב-1995, eBay היא פלטפורמה בת קיומה הרבה יותר ומצביעה על יותר משתמשים פעילים, שמסתפרים על 132 מיליון לפי נתוני 2022. בניגוד לכך, Poshmark מספקת בערך 80 מיליון משתמשים פעילים, הדבר לא רע כשמדובר בפלטפורמה שנוסדה רק ב-2011.

Poshmark הצליחה להקים נוכחות חזקה כפלטפורמת מכירה במשך זמן כה קצר והמגמה ממשיכה לעלות מעונה לעונה. מצד שני, eBay מתחיל לראות ירידה משמעותית במספר המשתמשים הפעילים, אך היא עדיין מובילה את המרוץ בפער משמעותי. בין שתי הפלטפורמות האלה, eBay מנצחת בהחלט, מכיוון שהיא יכולה לעזור לך להגיע לכמה שיותר לקוחות.

הגבלות גיאוגרפיות

עוד דבר שעליך לשקול הוא ההגבלות הגיאוגרפיות, מכיוון שהן יכולות להשפיע בוודאות על מספר האנשים שיכולים לראות ולרכוש את הפריטים שלך. eBay היא פלטפורמת מכירה גלובלית, וזה אומר שאתה לא מוגבל רק לארץ בה אתה מוכר, קונים מעניינים מהצד השני של העולם יכולים לראות ולרכוש את הפריטים שלך. עם זאת, לא נדיר לראות פריטים מ- eBay בפריטים מ- Poshmark גם. למה? ברור מאליו – ככל שיותר אנשים יכולים לראות את הרשימה שלך, יש יותר הזדמנויות שהיא תימכר.

 

הגבלות במכירות

עוד דבר שעליך לשקול הם רכישות הקונים. אתה רואה, למרות ש-eBay חותכת את Poshmark במספר המשתמשים הפעילים בפער רחוק, רק מעט מהמשתמשים האלה מחפשים בפועל בגדים ואביזרי אופנה. לעומת זאת, Poshmark מתמקדת בעיקר במכירת בגדים, מוצרי אופנה ואביזרים ונעליים. רק לאחרונה הם חדרו לתחום של מכירת מוצרים אלקטרוניים ומוצרים לבית.

eBay מציעה לך למכור כל דבר שתרצה, אין שום הגבלות. זה הסיבה שאפשר לראות מוכרים שמוכרים פריטים וינטאג’, מטבעות ישנים, פוסטרים של סרטים ישנים, קונסולות משחק וינטאג’, כרטיסי ספורט, חותמות חתומות, עיתונים ישנים ועוד. כמוכר ב- eBay, אתה יכול למכור בגדים וגם פריטים ייחודיים שאתה אוהב.

 

דמי פרסום

דמי פרסום

דמי פרסום ב- eBay

למוכרים יש 50 פרסומות חינם בחודש בחנות eBay. לאחר מכן, עליך לשלם עבור כל פרסום נוסף ב-eBay. דמי הפרסום הם היבט חשוב שעליך לשקול כאשר אתה מתכוון לפרסם עשרות פריטים בפלטפורמה.

בניגוד לכך, התהליך לפרסום ב- eBay דורש יותר פרטים וזמן, מכיוון שישנם מספר שלבים שעליך לעבור כדי לפרסם פריט. כמוכר ב- eBay, תוכל גם לבחור האם להציע את הפריט במכרז או לא.

 

פרסומות חינם ב- Poshmark

לעומת זאת, Poshmark מציעה פרסומות חינם בחודש, והמוכרים יכולים לפרסם כמה שהם רוצים. תהליך הפרסום מופשט דרך האפליקציה, כל מה שעליך לעשות הוא לצלם תמונות של הפריטים שלך באמצעות הסמארטפון שלך, לכתוב תיאור טוב, ללחוץ על מספר כפתורים ושלום! הפריט שלך פורסם.

תכונות המכירה של Poshmark גם די מעניינות. הם מציגים פריטים; מוכרים יכולים להעניק הנחות עבור רכישות מרובות, להציע הנחות פרטיות ואפילו לשתף פריטים ישירות עם אנשים מעניינים. בנוסף, הם מגן על הקונים על ידי הצעת אימות חינם עבור פריטים במחיר מעל 500 דולר, שהוא תכונה מעולה המעניקה לקונים ביטחון עבור רכישותיהם הגדולות.

 

דמי מכירה

גורם נוסף שעליך לשקול בעת בחירת פלטפורמה למכירה הם דמי המכירה שהמוכר יחויב בהם.

Seller Fee

eBay דמי מכירה נמוכים במחיר

eBay גובה דמי מכירה המשתנים בדרך כלל בהתאם לפריט המסופק. עבור ביגוד, הם גובים דמי שוליים בסך 10% מהמחיר והמוכרים צריכים לכסות את דמי הפייפאל בסך 3%. זוהי סכום של 13% מהמכירה שלך, ודמי eBay הם נוהלים סבירים עבור העיניים והתשומת הלב שניתן לקבל מהם על ידי הפלטפורמה והשירות שלהם.

דמי המכירה הכבדים של Poshmark

דמי המכירה של Poshmark, מצד שני, הם די כבדים, מאחר והם מגבים 20% מכל מכירה שתבצע. זאת אומרת שתקבל רק 16 דולר ממכירת 20 דולר שביצעת. מוצרים שבעלות תחתונה מ-15% מחיר המכירה מחויבים בדמי מכירה בסך 2.29 דולר. זה הסיבה שמוכרים מציינים מחירים גבוהים יותר מהמחיר המקורי של הפריטים, כדי לפצות על דמי המכירה של Poshmark.

 

דמי משלוח

דמי משלוח

משלוח ב-Poshmark

Poshmark מפשטת את תהליך המשלוח; המחיר של משלוח ב-Poshmark הוא 4.99 דולר עבור הזמנות בסך 25 דולר ומחיר משלוח של 6.99 דולר על כל הזמנה. להם יש גם תווית משלוח רגילה מולתחתת שמכסה חבילות שאינן חורגות מ-2 פאונד. המשתמשים יכולים גם לשדרג את התווית במידה והם חורגים מ-2 פאונד.

משלוח בגדים ופריטי אופנה עם Poshmark נעשה גם הוא בצורה פשוטה, הכל הולך ישירות לתיבת הדואר המועדפת של USPS, וניתן להשתמש בתווית המשלוח שהם ישלחו לך. פשוט יש להגיש את החבילה בכל נקודת איסוף של USPS.

משלוח ב-eBay

eBay, לעומת זאת, הוא סיפור אחר לחלוטין; הם בעצם מעניקים למוכרים אפשרויות משלוח שונות, ודרכים שונות לחישוב עלויות המשלוח (בהתבסס על גודל החבילה של הקונה, מיקוד וכו’), תוכל גם להציע משלוח חינם או בתשלום. המוכר יכול לספוג את עלות המשלוח, מה שיכול להקל על מכירת פריטים בעלות של מתחת ל-15 דולרים.

בסופו של דבר, האפשרות הטובה יותר בנוגע למשלוח תלויה בעלות הכוללת (ובמשקל) של המוצר. Poshmark מציעה תהליך פשוט יותר, אך יכולה לדחוף קונים ממוצרים במחיר נמוך. אפשרויות המשלוח של eBay עשויות להיות מעט מורכבות, אך לפחות יש לך אפשרויות. רוב הקונים אוהבים את העובדה שרבים מהמוכרים מציעים משלוח חינם בפלטפורמה.

 

נוחות השימוש

נוחות השימוש עבור המוכרים היא גם גורם חשוב ביותר לשיקול. ברור שתשקיע המון עבודה בכל פלטפורמת מכירה שתשתמש בה, החל מלצלם ולפרסם תמונות, ליצור תיאורים לפריטים, לענות על שאלות, לארוז את הפריטים, לשלוח וכו’. זה המון עבודה עבור פריט אחד בלבד, ואם יש לך מספר מודעות, תצטרך לעשות את כל הדברים האלו מספר פעמים. על כן, נוחות השימוש בפלטפורמה היא חשובה ביותר.

תהליך מפושמארק הקל

מפושמארק היא יישום מקורית, מה שהופך אותה לקלה לשימוש; מלקחת תמונות של הפריטים שלך ולרשום אותם בפלטפורמה. בעצם, תוכל לעשות הכול עם הטלפון הנייד שלך.

העניין הוא שאנשים (קונים) רואים בדרך כלל את הפריטים המופיעים לאחרונה באפליקציית פושמארק. זו הסיבה שאם אתה רוצה שהפריטים שלך יוצגו, עליך לפרסם אותם בקביעות ולהיות פעיל באפליקציית פושמארק. וכך אתה עושה המון זמן ומאמץ.

מודעות מסודרות של איביי

איביי מפרסמת את המודעות שלה בקטגוריות ותת-קטגוריות. זה מפסיק את הדברים להתעקש בתהליך הפרסום, אבל יש לך הבטחה שאנשים שמתעניינים בפריטים שלך יראו אותם על סמך הקטגוריה שהזנת. זה אומר פחות עבודת תחזוקה מצידך.

בנוסף, איביי מאפשר לך להשתמש בתכונה שלהם “Easy Pricing” שמורידה את מחיר הפריט שלך אם הוא לא נמכר בתוך 5 ימים. זה עושה את התהליך הרבה יותר נוח מלהעלות את אותו הפריט שוב ולשנות את המחיר רק כדי למכור אותו.

 

תהליך התשלום

בנוגע לתהליך התשלום, פושמארק מנצחת בקטגוריה זו, מכיוון שהתשלום שלך מתבצע מיידית בכל פעם שאתה מבצע מכירה. עליך להמתין רק שלושה ימים כדי לאשר את הפריט, לאחר מכן תהליך התשלום מאושר באופן אוטומטי. זה אומר שאין צורך להמתין הרבה זמן עד שתקבל את הכסף שלך.

בניגוד לכך, תהליכי התשלום באיביי מתרכזים בקצת יותר זמן. לאחר מכירה או מכרז של פריט, עליך להמתין שהקונה ישלם. אם הקונה או המנצח במכרז לא משלם, עליך לשלוח לו אימייל או לשלוח לו חשבונית כדי להודיע לו על התשלום שלו (להזכיר לו). בנוסף, אם הקונה מבזבז את הזמן שלך, עליך לפתוח תיקון נגד הקונה.

 

שירות לקוחות

שירות הלקוחות של פושמארק מתבצע דרך דוא”ל, וזה יכול לקחת כמה ימים עד שהתגובה מתקבלת ולצערנו, רוב התגובות שלהם הן די גנריות. זה יכול להיות בעיה מאתגרת אם תתמודד עם בעיות בפריטים שלך, בתשלום וכו ‘.

בניגוד לכך, איביי מציעה שירות לקוחות דרך טלפון, מה שאומר שתוכל לדבר עם מישהו ולקבל תשובות לשאלותיך ולתקן את הבעיה שלך בהקדם האפשרי. נציגי שירות הלקוחות שלהם זמינים בטלפון מ-5 בבוקר עד 10 בלילה.

כאשר מדובר בהחזרות והחזרי כספים, פושמארק חוסכת ממך כל בעיה ברגע שהקונה מקבל את הפריט שלך. הכסף יועבר ישירות לחשבון הפושמארק שלך, אלא אם קונה פותח תיקון נגדך (על פריט שגוי, פריט פגום וכו ‘).

בניגוד לכך, איביי מציע אפשרות להחזרת מוצרים. למוכרים אין חובה להציע החזרות. אולם, PayPal מאפשר החזרות בתוך 180 יום, בין אם ציינת במפורש: “אין החזרות” ברישום שלך או לא.

 

המסקנה

פושמארק באמת הופכת את תהליך המכירה של פריטים לקל יותר ונוח יותר, מהרישום והמשלוח ועד לעיבוד התשלומים. בנוסף, זה גם הרבה יותר קל לארוז פריטים בפושמארק, מה שיכול לשכנע בקלות את הקונים שלך. התהליך של החזרות הוא גם מהיר, מאחר והם יכולים לטפל בכל הדברים עבורך.

האתגרים הגדולים ביותר בפלטפורמה זו הם העמלות המכירה ועמלות המשלוח. המחירים שלהם די כבדים, והקונים יכולים בקלות להתעלם מעלויות המשלוח היקרות עבור פריטים מרובים.

מכירה באיביי היא הרבה יותר קלה, תקבל את הכלים והקהל עבור הפריטים שלך, ולקונים מרחבי העולם יש מספר אפשרויות רבות לרכישה ולמשלוח. אולם, תהליך הרישום יכול להיות מורכב וזמן-מאבד, העמלות יכולות להיות מורכבות לחישוב, והקונים יכולים לשקול לשנות את ההזמנה, דבר היכול לגרום להרבה מתח. ולא לדבר על התלויות תמיד במשוב הלקוח, שיכול להשפיע על המכירות שלך.

 

אז איזה מהם הוא הנכון עבורך?

שני Poshmark ו- eBay הם פלטפורמות מכירה נהדרות, כל אחת בדרכיה המיוחדות.

אם אתה מעוניין בתהליך פשוט ופשוט, אז Poshmark הוא הבחירה הנכונה עבורך. זה קל יותר לשימוש והבחירה הטובה יותר עבור מוכרים מתחילים. אבל אם אתה רוצה שהפריטים שלך יגיעו לקהל גלובלי, אתה לא מתנגד לשים מעט עבודה, ואתה רוצה לחסוך כסף על כל פריט שנמכר, אז eBay מנצח.

אולם, מי אמר שעליך להגביל את עצמך לפלטפורמת מכירה אחת? אם אתה רציני ברצונך להרוויח מהפעילות הנוספת שלך או להפוך אותה למקור הראשי של הכנסה שלך, אתה לא מתנגד לעבוד על שני הפלטפורמות, נכון? רוב המוכרים מוזגים אפילו את אותו הפריט בשתי הפלטפורמות.

 

רוצה להשוות פלטפורמות מסחר נוספות? בדוק את המדריכים המועילים הללו

Amazon vs Shopify
eBay vs Etsy
eBay vs Amazon
eBay vs Mercari

 

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK