**הפוך ביטול הזמנה ב-eBay כמוכר לאחר התשלום**

מוכרים ב-eBay נוטים להתייחס לביטול הזמנות כאילו מדובר בחטא עיקרי. אך ישנם מקרים בהם לא ניתן להימנע מביטול הזמנה. לדוגמה, אם הפריט אבד, ניזוק או נמכר לפני שהוסף למכירה ואין דרך להשלים את העסקה בהצלחה תוך הזמן הנקוב, יתכן כי אין ברירה אחרת אלא לבטל את העסקה.

אך ביטול הזמנות ב-eBay יכול להיות מצב רגיש. חשוב לעשות זאת נכון מהפעם הראשונה כדי שלא תסתיים עם תקלת ביצוע המכירה שלך או אף הורדת הזכות למכור. הנה כיצד תוכל לבטל הזמנות ב-eBay כמוכר לאחר התשלום, יחד עם השיטות המומלצות לעשות זאת.

 

איך לבטל הזמנות ב-eBay ללא קבלת פגם בעסקת העסקה

לפני הכל, ודא כי חשבת טובה על אפשרויות אחרות לפני שאתה אפילו חושב על ביטול הזמנה ב-eBay. כמוכר ב-eBay, חשוב שתעשה כל שביכולתך לא לבטל הזמנות.

אם אין דרך לבצע את ההזמנה, תוכל לשלוח הודעה בהתאם לתבנית הבאה ללקוחות שלך:

 

“שלום (שם הקונה), איך אתה? תודה על הרכישה שלך. אני מצטער להודיע לך, אך בעת עיבוד ההזמנה שלך, גילינו פגם במוצר שנרכש, ואנחנו לא רוצים לשלוח לך פריט פגום. כרגע אני מתלבט איך לפצות אותך. מה אתה חושב? האם תעדיף לבטל את ההזמנה? אני מוכר גם גרסאות אחרות של (הפריט) הזה במחיר הרבה יותר זול ואני אחזיר לך החזר על ההפרש. {הכנס קישור לפריט הזול כאן}. בבקשה תספר לי מה אתה מעדיף. בברכה, (שמך)”

 

אתה לא אמור לבטל מוצר עקב חוסר מלאי, מאחר שזה יכול להשפיע באופן משמעותי על ביצועי החנות שלך ועל ביצועי המוכר. מדיניות של eBay מציינת כי ביטול מוצר עקב חוסר מלאי יתקיים בכינוי עסקה מוגן. תחילה עליך לקבל אישור מהקונה ולאחר מכן לבצע את ביטול ההזמנה בבקשתו שלו. הקונים אינם מורשים לבטל הזמנות מצידם אך הם יכולים לשלוח בקשות לביטול למוכר.

יש לך שלושה ימים מהרגע בו הקונה מבקש לבטל את ההזמנה כדי להחליט אם לבצע זאת או לא. ניתן לעשות זאת דרך Seller Hub או מקטע הנמכר במי איבי (My eBay).

 

ביטול הזמנה ב-eBay משתלם כלל לקחת את השלבים הבאים:

שלב 1: עבור להזמנות ומצא את הפריט שברצונך לבטל. לחץ על התפריט הנפתח ובחר באפשרות “ביטול הזמנה”.

שלב 2: הזן את סיבת הביטול. וודא כי בחרת באפשרות “הקונה ביקש לבטל” מתוך שלוש האפשרויות הזמינות. אנחנו לא בוחרים בשום אחת מהאפשרויות האחרות מאחר ש-eBay מבקשת תיעוד לאפשרויות האלו וכברייצית, כמפיץ גלישה, יתכן ואין לך תיעוד כזה.

 

שלב 3: לחץ על “שליחת” או “אישור”.

זהו, ביטלת את ההזמנה בהצלחה. ניתן לבטל הזמנות עד 30 יום לאחר המכירה, גם אם הקונה כבר שילם.

בעת ביטול הזמנה, יוחזר החזר כולל עלות המוצר באופן אוטומטי. כמו כן, עשויים להיות זכויות לקרדיט עמלות לפי מדיניות זכויות עמלות של eBay. לאחר שהקונה קיבל החזר, eBay מחזירה את עמלת הערך הסופי במלואו, כולל עמלת $0.30 עבור כל הזמנה.

אם הקונה ביצע את התשלום דרך תהליך התשלום של eBay, יוחזר החזר כולל לאמצעי התשלום המקורי של הקונה לאחר ביטול ההזמנה. אם התשלום לא הושלם דרך תהליך התשלום של eBay והמוכר ביטל את ההזמנה (לדוגמה, הקונה שילם באמצעות צ’ק או מזומן), המוכר אחראי להפצת החזר מלא.

שים לב: ההזמנות שבוטלו יופעלו באופן אוטומטי. אם אתה לא רוצה שהפריט שלך יופעל מחדש, פשוט בטל את הסימון בתיבת “להפעיל מחדש את הפריט לאחר ביטול ההזמנה” בעת ביטול ההזמנה.

 

מתי ניתן לבטל הזמנות?

תמונה: When can you cancel orders

ההזמנה ניתנת לביטול ללא פגם בהעברת עסקאות אם אחת מהאירועים הבאים מתרחשים:

  • אם הקונה מבקש בצורה מסוימת לבטל את ההזמנה והפריט לא נשלח.
  • הקונה לא שילם עבור הפריט תוך הזמן שהותר לו.
  • כאשר הקונה ביצע את הרכישה, השתמש בכתובת המשלוח הלא נכונה.

בכל זאת, תוכל בעצם לבטל הזמנה בשל חוסר הפריט במלאי, אך זה יגרום לפגם בעסקאות וישפיע על ביצועי המוכר שלך.

 

מתי אתה לא מורשה לבטל הזמנה?

אתה לא תוכל לבטל הזמנה באיביי אם הקונה ביקש החזר או אם הוא דיווח שהפריט לא הגיע.

 

טיפים מומלצים לביטול הזמנות באיביי

Best practices for cancelling eBay orders

כאן יש כמה טיפים ואסטרטגיות לביטול הזמנות באיביי:

  • עדיף לא להגיע למצב שבו עליך לבטל הזמנה כדי למנוע פגיעה כלכלית, לדוגמה קביעת מחיר התחלתי נמוך מבלי להשתמש במחיר תחילתי שמור.
  • הייה מוחלט בקשר למחיר המכירה של הפריט לפני שמפרסמים אותו למכירה.
  • אם אתה חייב לבטל הזמנה, ודא לבחור את האפשרות “הקונה ביקש לבטל”. כמו כן, כדאי לפנות אל הקונה עם הודעה אישית קודם.
  • מומלץ להימנע מביטולים בשל חסר מלאי. יתר על כן, יתכן כי יתרום רב על כך יגרום להשעיית חשבון המוכר שלך.
  • מומלץ להימנע מהגדרת כך שהקונה ביקש לבטל את ההזמנה אם זה לא נכון. זה אתי ועשוי להשפיע על העסק שלך באיביי באופן שלילי.
  • אף שההזמנה בוטלה עקב חוסר תשלום, הקונים עדיין יכולים להשאיר משוב על העסקאות שבוטלו.

 

שאלות נפוצות

מה קורה אם הקונה מעוניין לבטל הזמנת איביי?

הקונה יכול לבקש לבטל הזמנה ללא שינוי מצידך. כמוכר באיביי, אתה יכול לבחור לקבל או לדחות את הבקשה. אם אתה מסרב או אם ההזמנה כבר נשלחה, הקונה יצטרך להמתין עד שהפריט יגיע כדי להתחיל בקשת החזרה. כל עוד הם עדיין לא שילמו עבור המוצר, איביי מעודד את המוכרים לקבל את בקשת הביטול מהקונה. עם זאת, באידיאל, הקונים יכולים לבטל הזמנה רק אם היא נעשתה לפני שעה.

עקוב אחרי מדיניות ההחזר כאן מערכת האחריות הכספית של איביי מחליפה כל מדיניות ההחזר שיש לך. אם אתה לא מבטל, הקונה יחזיר את הפריט, אך יתכן שלא תקבל את התשלום המקורי עבור משלוח הפריט ויש סיכוי לקבל ביקורות רעות.

 

האם אתה מקבל ענישה על ביטול הזמנה ב-eBay כסוחר?

לא בהכרח. אם הקונה ביקש לבטל, אין לך הרבה להפסיד, חוץ מאולות פייפאל וזמן. מצד שני, אם אתה בוטל משום סיבות אחרות, יתכן ויהיו לך פגם בתהליך העסקה, וגם משוב פוגעני.

כמו כן, התעללות בתהליך הביטול יכולה להוביל לכמה סנקציות על חשבון המוכר שלך, כגון ביטול מודעות, הסתרת או ירידת דרגת רישום לכל המודעות מתוצאות החיפוש, הורדת דירוג המוכר, הגבלות לקניית או מכירת מוצרים, סילוק חשבון וחיוב עמלות.

לכן, על המוכרים לשמור על מלאי מדויק ולאחסן פריטים בסדר מסודר.

מתעצבנים מדירוג מוכר נמוך? בדקו את הטיפים שלנו 
להעלאת דירוג המוכר באייבי במהירות.

מה קורה לאחר ביטול הזמנה?

כאשר אתה מחזיר פריט להחזר כספי מלא, התהליך יתרחש אוטומטית. כשהקונה מקבל החזר כספי, ייתכן ותהיה זכאי לקרדיט עמלות, לפי מדיניות הקרדיטים של eBay. אם אתה מסכים לבקשת ביטול של הקונה, eBay תחזיר לך את הקרדיט לעמלת הערך הסופי המלא, כולל עמלת ההזמנה של 0.30 דולר.

אלא אם תבחר לאחר אחרת, הפריט שלך יופעל מחדש מיידית. בעת ביטול העסקה, פשוט סמן את התיבה המציינת “הפעל פריט מחדש לאחר ביטול” אם אתה לא רוצה שהפריט שלך יופעל מחדש.

אם אתה בוטל את ההזמנה בשל כך שהקונה לא שילם, דירוג הקונה יימחק ולא יהיה לו השפעה על סטנדרטי המוכר שלך.

 

מסקנה

ביטול הזמנות אינו דבר שכדאי לקלל קלות. עליך לוודא שכאשר אתה מבטל הזמנה, זה לא יחזור עליך בהמשך. אם אתה מבטל הזמנה ב-eBay, וודא שהקונה ביקש לבטל. ביטול הזמנה אחת אינו סוף העולם, רק אם לא תפניט בזה כמו להרגל. השתמש במערכת ניהול מלאי נכונה ועקוב אחרי רמות המלאי שלך בקרבה. תמיד יש לטפל בלקוחות בכבוד ולזכור שהלקוח תמיד צודק.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK