כיצד לדווח על מוכר ב-Amazon

Amazon היא אחת ממרכזי המסחר האלקטרוני הגדולים ביותר ברשת, עם מעל לשני מיליון מוכרים ב-Amazon. פופולריות הפלטפורמה ממשיכה למשוך עוד מוכרים לאתר בקצב מרשים של יצירת חשבונות מוכר ב-Amazon בכל יום. בעוד הפלטפורמה מספקת דרך חוקית למוכרים ב-Amazon להרוויח כסף, אין אפשרות למנוע כי יהיו אנשים שינסו לנצל את הפופולריות של הפלטפורמה.

כל המוכרים מצד שלישי חייבים להידבק למדיניות, התנאים והתנאים באתר לאחר יצירת חשבון המוכר שלהם ב-Amazon. אם מישהו פוגע בקריטריונים אלה ובתנאים, עליך לדעת כיצד לדווח על עובר על מדיניות המוכר ב-Amazon. על-Amazon לאפשר את דיווח ההפרות של המוכר על הפלטפורמה כדי להבטיח את הגנת זכויות הקונים.

אם אתה מרגיש שמוכר ב-Amazon פוגע באחת ממדיניותיו של Amazon או אם יש לך דאגות בנוגע להזמנה שלך, עליך לקבוע כיצד להודיע ל-Amazon על הבעיה. מדריך זה יציג לך את השלבים הללו ואת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב.

 

4 שלבים קלים לדווח על מוכר ב-Amazon

4 שלבים קלים לדווח על מוכר ב-Amazon

קיימים מגוון של בעיות שאתה עשוי להתמודד איתן בעת עיסוקך בעניינים ב-Amazon. שים זמן ללמוד על הבעיות הפוטנציאליות של המוכרים והדרך הטובה ביותר להתמודד עמן. תוכל להשתמש במדריך זה כדי להתמודד עם מדבים ובעיות כרגע באיכות המוצר ממוכר ב-Amazon.

 

שלב 1 – זהה את טבע ההפרה

אם אתה רוצה לדעת איך לדווח על מוכר ב-Amazon, עליך להבין איזו הפרה התבצעה על ידיו. Amazon מטרתה להגן על לקוחותיה ותתייחס להפרות שדווחו להם על ידי הלקוחות.

על מנת ש-Amazon תטפל בדיווחים שלך בדרך הנכונה, וודא שאתה מזהה את טבע ההפרה של מוכרי Amazon. עליך להבין את מדיניות Amazon כדי לזהות את ההפרה ולדעת אם יש לדווח עליה.

אם אתה מרגיש מתחת לציפיות או לא מרוצה מהמוצר, זה אינו מבטיח כי אתה יכול לדווח על המוכר. עליך ללמוד איך לנהל את הציפיות שלך בעת רכישה. הקדיש זמן לקרוא את פרטי המוצר ברשומות המוצר כדי לוודא שהמוצר שקיבלת מתאים לתיאור. אם אתה לא בטוח בנוגע לבעיה או לסוג ההפרה, אתה יכול לפנות לנציג שירות לקוחות.

להלן כמה מההפרות שמדיניות Amazon מספרת במפורש שאינן מותרות באתר:

• מידע חסר דיוק או מוטעה ברשומות המוצר

• הפרת זכויות יוצרים

• פריטים מזויפים

• הפרת סימני מסחר

• הודעות לא ראויות מהמוכר לקונה

• השפעה על המשוב או על ביקורות של לקוחות

• פגיעה במוניטין של מוכרים אחרים ב-Amazon

המידע לעיל הוא רק כמה דוגמאות למה שיתכנן כעוות עבור המוכרים באמזון. אם אתה מאמין כי ספק באמזון מבצע מרמה או כל הפרה אחרת של מדיניות האמזון, יש לוודא לבדוק את מדיניות המכירה וקוד ההתנהגות של אמזון. לאחר מכן, ניתן ליצור קשר עם צוות שירות הלקוחות של אמזון כדי לדעת על השלב הבא שלך.

 

שלב 2 – תיעוד הפרות המוכר

לאחר שיש לך ידע איך לדווח על מוכר באמזון, השלב הבא הוא לתיעוד את הוכחת ההפרות. התיעוד או הוכחה שאתה מציג כאשר אתה דיווח על מוכר באמזון חשוב לתמוך בטענותיך ולאפשר לאמזון להיות להלן תיבה לפעולות הנגד המוכר שדיווחת עליו.

מאוד חשוב להוכיח כי המוכר הפר את מדיניות המכירה וקוד ההתנהגות שהוקם על ידי אמזון. המשא ומתן עליך להציג הוכחה להפרה כזו.

בעת מילוי טופס המקוון לדיווח על מוכר באמזון, עליך לספק את המידע הבא:

• שם העסק

• קוד המוכר

• תמונות של המוצר

• צילומי מסך של ההודעות (אם רלוונטי)

• קבלות (הוכחה לרכישה ולתשלום)

• כתובת URL למוצרים בשאלה

אם לא הצגת את ההוכחות להפרה, סביר מאוד שאמזון לא תטפל בדיווח שלך. וודא שאתה מספק כמה שיותר ראיות רלוונטיות שאתה יכול לאסוף.

 

שלב 3 – צור קשר ישירות עם המוכר

זה חשוב לדעת איך לדווח על מוכר באמזון, אך אתה צריך גם לנסות לטפל בבעיה באופן פנימי. הפתרון הטוב ביותר הוא לשלוח הודעה ישירות למוכר. הודיע לו על הבעיה ושאתה מעוניין לדעת מה הם ממליצים לעשות כדי לפתור את הבעיה.

לדוגמה, אם קיבלת מוצר פגום, תוכל לשאול את המוכר מה הוא יכול לעשות בנוגע לכך. רוב המוכרים באמזון יציעו לך להחזיר את המוצר הפגום והם ישלחו לך מוצר חדש. או שתוכל גם לבקש החזר כספי על המוצר הפגום. המטרה היא לתקשר עם המוכר ולראות אם הם מוכנים לפתור את הבעיה.

רוב המוכרים באמזון יהיו מוכנים להעניק החזר כספי או החלפת מוצר בהתאם להסכם. המטרה שלהם היא לשמור על דירוג המוכר והמשוב שלהם חיובי, ולכן חשוב לטפל בכל בעיה במהירות ולא לדווח על הפרה לאמזון. כמו כן, זה יכול לוודא שהבעיות שלך ימצאו מענה במהירות ולא יהיה צורך לעבור דרך התהליך הארוך של דיווח על מוכר.

אם המוכר אינו מגיב לבקשות שלך לגבי פתרון הבעיה, תוכל לדווח על התעללות מצד המוכר כדי ש-Amazon יוכל להתערער.

 

שלב 4 – לדווח על התעללות מצד המוכר

אם תהליך השלב 3 לא עבד והמוכר ב-Amazon אינו עובד עמך בשיתוף פעולה, חשוב לדעת כיצד לדווח על מוכר ב-Amazon. מלא את טופס דיווח על התעללות מצד המוכר עם המידע הנדרש. אם אתה בטוח שהם ערערו עבירה על המדיניות והקוד המסחרי של Amazon, תוכל להמשיך לשלב הבא, שהוא לאסוף תיעוד והוכחה לסיום הדיווח שלך.

אם אתה קונה, תוכל לדווח על הפרות מדיניות, ניסיונות פישינג וכל סוג אחר של התעללות בפלטפורמה של Amazon מצד מוכר. תוכל להיכנס לדף שירות לקוחות של Amazon והם יוכלו לסייע במתן החזר כספי או בבקשה להחזרת שליחה שגויה.

בנוסף, תוכל לדבר ישירות עם נציג שירות לקוחות באמצעות שיחת טלפון או צ’אט חי. הם יהיו זמינים לדון בבעיות ואיך תוכל לפתור את הבעיה שהוזמנה. תוכל גם לנסות לשלוח אימייל ל-Amazon בקשר לדאגותיך.

 

כיצד לדווח על מוכר ב-Amazon: מדריך של שלבים

הנה סקירה מהירה על כיצד לדווח על מוכר ב-Amazon להדרכתך:

• עבור לכרטיסיית “דווח על התעללות”

• בחר את סוג ההפרה

• ספק מספר הזמנה רלוונטית, קוד מוכר או שם עסק

• תאר את בעייתך בשדה המצויין

• שלח את הטופס המולא באופן מלא באמצעות האינטרנט

ודא כי אינך שולח דיווחים שווים ל-Amazon. חשוב גם להשתמש בפלטפורמה זו רק בעניינים רציניים. עליך גם לנסות לפתור את הבעיה תחילה ישירות עם המוכר לפני שאתה מעלה את זה לרמת Amazon.

 

סקירה של הפרות המדיניות ב-Amazon

להלן מדריך על סוגי ההפרות הכי נפוצים שניתן לדווח עליהם ל-Amazon:

• הפרות זכויות יוצרים – סוג זה של בעיה משתייך לאימיתות המוצרים שמוכרים על ידי מוכר ב-Amazon, כמו פריטים מזויפים. אם אתה בעל סימן מסחרי ואתה רואה חשבון Amazon אחר המפרט את המוצרים שלך, תוכל גם להתלונן על משווקים לא מורשים.

• הפרות במצב המוצר – זה מתייחס לכל הפרות המתייחסות לרשימות המוצר ולאיכותם של המוצרים שנמכרים.

מסקנה

הפלטפורמה של Amazon היא אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הגדולות ביותר בעולם. לכן, Amazon מעוניינת להגן על ענייניה הטובים ביותר על ידי כבוד למדיניות שלהם ודורשת ממוכרי Amazon לעשות אותו הדבר. זהו שלב קריטי בהגנה על הקונים המהווים את דם הזירה המסחרית האלקטרונית.

כקונה, עקוב אחר השלבים על כיצד לדווח על מוכר ב-Amazon אם אתה מאמין שעסק ב-Amazon מפר את הקוד האתי שלהם, או שאתה לא מרוצה מהמוצרים שקיבלת. הודע ל-Amazon על כל בעיות עיקריות בזמן הקרוב כדי להבטיח פתרון מהיר.

 

 

שאלות נפוצות בנוגע לדיווח על מוכר ב-Amazon

האם מוכרי Amazon יכולים לסרב להחזר כספי?

לא. מוכרים אין שליטה על בקשות ההחזר בפלטפורמה. לקונים יש זכות לקבל החזר או החזר כספי בתוך 30 ימים מרגע קבלת ההזמנה שלהם או הגשת הבקשה.

האם תלונות ב-Amazon נשארות אנונימיות?

זה תלוי. לקונים יש אפשרות לחשוף את שמם או לדווח על מוכר אנונימית.

מה קורה אם אתה נחלש על ידי הונאה ב-Amazon?

אם כספך נגנב ממך, הקפד לדווח על ההפרה ל-Amazon ולהודיע לבנק שלך מיד. הודיע להם על ההונאה והתמודד עם החיובים בחשבון שלך.

האם Amazon אחראית למוכרים?

לא, Amazon עסוקה רק במענה לדיווחים הקשורים למוכרים. לכן, אחריות הקונה היא להודיע ל-Amazon וליצור קשר עם שירות הלקוחות בנוגע לכל בעיה או הפרה כדי שהיא תוכל לטפל בה.

האם ל-Amazon יש מחלקת תלונות?

כן. ניתן לבקר באתר שלהם או ליצור קשר עם מחלקת שירות הלקוחות אם ברצונך לדווח על מוכר או הפרה באתר. וודא שהדיווחים שלך תקפים כדי שהצוות יוכל להגיב להם במהירות.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK