כיצד להפעיל מחדש את חשבון המוכר שלי באמזון

בין אם חזרת מהפסקה ארוכה או שאמזון שם לב להפרה במדיניות שלהם ושעתה את חשבון המוכר שלך, עליך להפעיל אותו מחדש כדי להמשיך להשתמש בשוק.

בלתי ספור סופר את חשבון הלקוחות המיליוני שלה, ומגן עליהם על ידי יישומן של מדיניות מחמירה שעליהם לעקוב בכדי להבטיח תהליכי רכישה ומכירה בטוחים.

אמזון לא עושה השעיה של חשבונות ללא סיבה, ואם השקעת כל כך הרבה בעסק האמזון שלך לפני ההשעיה, מאמר זה יעזור לך להפעיל מחדש את החשבון שלך ולחזור לעסקים. בוא נתחיל!

 

מה משמעות השעיה של חשבון מוכר ב-Amazon?

ההשעיה של חשבון ב-Amazon היא צעד תיקון שבמטרה להבטיח מרות הלקוחות וחוויתם, וגם למנוע מוצרים בלתי בטוחים בשוק. השעיה של חשבון מוכר ב-Amazon היא אות אדומה עבור עסקך ומשמעה שלא תהיה לך אפשרות לחזור למכירות היומיומיות שלך ב-Amazon.

כשחשבון שלך מזוהה לשעיה, ייתכן שתאבד את המלאי שלך כולו, ולכן יהיה בלתי אפשרי ללקוחות לרכוש ממך. שירות הלקוחות של Amazon ישלח לך הודעה בהם יבקשו ממך ליצור תוכנית פעולה בהתאם להפרה שביצעת, כדי שלא תאבד את זכויות המכירה שלך. בנוסף, יידרש מהמוכרים להגיב להודעה בתוך 72 שעות.

לכן, עליך להשלים כל עסקה שכבר בתהליך, ואם יש לך צורך לקבל כסף מסוים, תהיה לך זמן לעבד את הבקשה בשאילתה נפרדת.

 

למה Amazon משעה חשבונות מוכרים

אמזון היא חברה המתמקדת בלקוחותיה ומעריצה אותם, ולכן לא תבטיח להם לביצוע הקניות שלהם על ידי ביטול חשבונותיהם. עם זאת, ל- Amazon יש הסברים מוצדקים להשעות חשבונות.

בואו נסתכל על כמה סיבות שבהן Amazon משעה חשבונות מוכרים כדי לעזור לך למנוע טעויות חוזרות.

  • מכירת מוצרים אסורים על ידי Amazon

 

מוצרים אסורים על ידי Amazon הם פריטים שמדיניות המרקטפלייס מתייחסת אליהם כמסוכנים או מעלים. לכן, אף מוכר אינו רשאי לרשום או למכור אותם ב- Amazon.

מוצרים מוגבלים על ידי Amazon

דוגמאות לקטגוריות המוצרים הללו הם:

  • תרופות לא חוקיות ומרוקנות,
  • אלכוהול,
  • בעלי חיים ומוצרים הקשורים לבעלי חיים,
  • ציוד לבדיקת תרופות, מכשירים רפואיים רגישים ולא חוקיים, מוצרים או שירותים,
  • הימורים וציוד לוטו,
  • מיחזור אלקטרוניקה,
  • מוצרים הקשורים למטבע,
  • חלקי אדם וציוד קבורה,
  • רכבים וספורט כוח,
  • נשק וחומרי פיצוץ,
  • מוצרים לעור, שיער או קוסמטיקה,
  • פריטי לייזר,
  • מזון ושתייה,
  • תכשיטים ואבני חן יקרות,
  • תאורה,
  • חומרים וממריצים המצמידים את שכבת האוזון (חומרי קירור),
  • מוצרי צמחים וזרעים,
  • מוצרים לשליטה במזיקים,
  • כלי פתיחת מנעולים וציוד לגניבה,
  • גפרורי התריס אש,
  • מוצרי נעליים והלבשה ילדים,
  • מנויים על כתבות תקופתיות ומוצרים אחרים שאמזון הגדירה כאיסוריים.

 

אולם, בעוד ישנם הרבה מוצרים מוגבלים, אמזון מעניקה לסוחרים מסוימים אישור מראש למכור מחדש מספר מוצרים אלה במרקטפלייס שלה. עליך רק להגיש בקשה למכירה, לספק מידע נוסף על המוצר ולהבטיח עמדה לתקנות בעת רישום המוצר.

  • הפרת חוקים יישום מוצר

 

אף שמספר מוצרים מותרים באמזון, הם חייבים להיות תואמים למדיניות המוצרים המצוינת. הקישורים שאתה גם מספק צריכים להיות מדויקים ובעיקר למטרת מידע לקונים.

אם בכל שלב אתה מייצג מוצרים באופן שגוי או נמצא בפרסום מוטעה, סביר להניח שחשבונך עשוי להישען להשעיית.

  • הפרת חוק זכויות יוצרים

 

סוחרים שמפרים את חוק הפריקה של זכויות היוצרים סביר להניח שיש סיכוי להושעתם באופן אוטומטי, וזה יכול גם להביא להשפעה שלילית על העסק שלהם.

כל סוחר יכול להירשם תחת הרשות מותאמת אישית של אמזון כדי להגן על הקניות הרוחניות שלהם כמו הלוגו שלך או סימן מסחרי או מוצרי מותג.

זה יכול להיות דימוי שאתה רוצה להשתמש בו במודעה שלך, עליך להידבק וגם לזהות ולבקש זכויות יוצרים כדי לא להפר זכויות קניין רוחני של מותגים אחרים.

  • משוב שלילי תדיר ודיווחים

 

לקוחות אמזון בדרך כלל נותנים משוב בהתבסס על הניסיון שלהם ברכישה ממוכרים, ואם הם ממשיכים לתת דוחות רעים על המוצר שלך, אמזון תחקור ואולי תשעה אותך בהמשך. זה מוצדק בכך שאמזון אין לה סובלנות אפסית למוצרים לא בטוחים בשוק שלהם.

  • שימוש במספר חשבונות בו זמנית ומידע שקר בחשבון

 

אמזון משעה חשבונות עם מידע קשר שקרי ואם אתה משתמש במספר חשבונות. בנוסף, אם אמזון מזהה שפתחת חשבון חדש לאחר שהם אסרו את החשבון הישן שלך, יתכן והם יענישו אותך בהשעיית החשבון שוב.

המידע המזויף בחשבון יכול לטעות קונים ושירות הלקוחות של אמזון לא יוכל ליצור קשר עמך אם יש בעיה בחשבונך, וכך עשוי להביא להשעיית החשבון.

 

כיצד להפעיל מחדש חשבון מוכר באמזון

להפעיל מחדש את החשבון שלך דורש ממך ליצור קשר עם שירות הלקוחות של אמזון ולכתוב אפואל מקצועי לאחר שהבנת את הסיבה להשעיית החשבון שלך. לאחר שאתה מבין את הבעיה, ניתן לגשת לפתרון. זה תהליך דומה לשחזור חשבון מוכר באמזון שנוטרל.

במכתב הערעור שלך, יהיה עליך להצדיק למה החשבון שלך צריך להיות מוחזק מחדש ולמה אתה צריך להמשיך לעסוק בעסקים בשוק.

בואו נעבור דרך תהליך הפעלת החשבון המושעה שלך באמזון:

  1. התחבר ל חשבון Amazon Seller Central שלך
  2. עבור לדף הביצועים ובחר התראות ביצועים
  3. נווט ל הודעת השעייה ובחר ערעור
  4. משם, מלא את כל הפרטים הנדרשים וחכה לתגובה מאמזון.

 

כדי לשחזר את חשבון המוכר שלך באמזון, עליך לכתוב ערעור מפורט המציין בבירור את כוונתך בכתיבת הערעור, סיבת ההשעיה הצפויה וכיצד אתה מתכוון להתקן את המצב בטווח הארוך. בנוסף, תוכל לבחור אם לכתוב את מכתב הערעור בעצמך או לשכור מקצוען שיכתובו במקוםך.

 

איך להפעיל מחדש חשבון מוכר באמזון

כדי להפעיל מחדש את חשבון המוכר שלך באמזון, עליך לכתוב ערעור מפורט שמציין בבירור את כוונתך בכתיבת הערעור, סיבת ההשעיה הצפויה וכיצד אתה מתכוון לקחת אמצעים מתקנים בטווח הארוך. בנוסף, תוכל לבחור אם לכתוב את מכתב הערעור בעצמך או לשכור מקצוען שיכתוב אותו במקוםך.

כשמכתב הערעור מוכן, אל תשכח לספק מידע יצירתי ומדויק ליצירת קשר ולשליחה לסקירה לצוות הביצועים של מוכרי אמזון.

 

כמה זמן ייקח להפעיל מחדש חשבון מוכר באמזון?

אמזון אין להם זמן ספציפי להפעלת מחדש של חשבון מוכר שהושעה, אך תוכל לקבל תשובה מהירה על ידי שליחת ערעור תקני. תוכל לקבל תשובה בתוך 24 שעות או בתוך 7 ימי עבודה או יותר.

 

השלכות של השהיית על Amazon

השלכות של השהיית על Amazon

כאשר אתה מושהה ב-Amazon, לא תוכל למכור במקום השוק, להשיג את הקונים הפוטנציאליים שלך, וכתוצאה מכך, תאבד הכנסה רבה.

השהייה מציבה גם את המוניטין, האמון והשלטון של המותג שלך בסיכון. הלקוחות שלך עשויים לא לסמוך עליך עוד, מאחר וההשהייה שלך תהיה גלויה לכל משתמש של Amazon שמחפש את מוצריך.

הפרת מדיניות של Amazon כגון מכירת מוצרים בלתי חוקיים או מזיקים עשויה להוביל לתיקון משפטי וענישה פלילית.

בנוסף, Amazon משמידה את הרישומים שלך במרכזי השימור שלהם בלתי תמורת תשלום ועשויה לשמור את התשלומים שלך לצמיתות.

 

איך לשמור על חשבון ה-Amazon שלך מפורישה

  • בדוק את המוצרים המוגבלים ב-Amazon לפני הרישום

 

בדוק את מוצרים המוגבלים של Amazon לפני הרישום של המוצרים שלך כדי להתמקד במוצרים שאתה מורשה לרשום ולהימנע מרישום מוצרים אסורים.

כאשר אתה מציית למדיניות של Amazon, אין לך בעיה להיפטר מהורדה מהשימוש.

  • אשר את המוצרים הנדרשים למכירה

 

ניתן למכור מספר מוצרים מוגבלים על Amazon לאחר שמבקשים אישור. אם המוצרים כבר נמצאים במאגר של Amazon, התחבר לחשבון המרכזי של המוכר שלך ב-Amazon, עבור לקטלוג, הוסף מוצרים, בדוק את הפריט המסוים שתרצה למכור, בחר להציג הגבלות, בחר להגיש בקשה למכירה ועקוב אחר השלבים הנדרשים.

עבור פריטים שאינם ממוכרים על ידי Amazon, יש לבדוק את קטגוריות המוצרים של Amazon ואת דף המוצרים שדורש אישור כדי לדעת מאיפה להתחיל. זה מבוסס על הקטגוריה אליה המוצר שייך.

 

יש להפעיל תהליך משלוח מעולה

אם ברצונך למנוע השבתת חשבון המוכר שלך ב-Amazon, תהליך המשלוח המעולה הוא חובה נוספת. Amazon קיבעה תקנות מפורטות למשלוח ולשירות לקוחות. הקידום של מרכזיות הלקוח הוא העדיפות שלהם.

חשוב להימנע מאיחורים במועד המסירה בעת שליחת החבילות. תיבת הרכישה (Buy Box) אינה המקום היחיד בו נושא זה נכנס לתמוך. זהו מדד מרכזי לשיקול ה”בריאות” של חשבון המוכר שלך. אם אינך עומד בקריטריונים של Amazon, חשבון המוכר שלך עשוי להיבטל.

Amazon מתייחסת למספר המשלוחים שהושלמו באיחור ביחס לסך המשלוחים הכולל ב-30 הימים הקודמים. אם מספר האיחורים מגיע ל-4% או יותר, Amazon עשויה להשעות את חשבון המוכר שלך.

 

מסקנה

הרבה משתמשים ב-Amazon רוב הכסף מרווחים על גבי שוק ה-Amazon וברגע שהם נכנסים למצב של השעיית חשבון, הם מתקומם ואינם יודעים כיצד לשחזר אותו.

Amazon משעה חשבונות בעיקר עקב ביצועי המוכרים ושירות הלקוחות, הפרת מדיניות Amazon ומכירת מוצרים מוגבלים. עליך לשמר יחסי לקוח טובים, להיות מעודכן במדיניות של Amazon ולהימנע ממוצרים אסורים אלא אם קיבלת גישה לרשימה.

ללא קשר לכך, תוכל לשחזר את חשבון המוכר שלך עם ערעור מתאים ולהמשיך לרשום מוצרים שאושרו למכירה כדי להגיע לבסיס לקוחות רחב יותר.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK