איך למכור ספרים באיביי

יש לך ספרים בספרית שלך, נשארים ב”ערימת הקריאה הבאה” שלך, שלא הצלחת להגיע אי פעם לקרוא. או אולי קראת אותם ורוצה להעבירם לבעלים חדשים כדי להעניק להם חיים שניים. כעת, אתה אולי רחוק ממצב שתהיה לך מספיק מלאי כדי לפתוח חנות ספרים, אך עדיין יש דרך כדי להרוויח מכירת ספרים על ידי רישום שלהם למכירה באיביי. מדריך זה יראה לך כיצד!

 

מדריך זה מתמקד בהפסקת כל הניחושים ברישום ומכירת הספרים שלך באיביי. מהחיפוש אחר הספרים הטובים ביותר למכירה, דרך מחקר המוצרים שלך ועד לרישום המוצרים שלך. אנו מקווים ללכוד את ידך צעד אחר צעד כדי להוביל אותך לדרך במהירות.

 

רוצה להימנע מקריאת המאמר המלא? אל דאגה, תוכל לצפות בסרטון מטה במקום

סקירה על המאמר

 

איך למצוא את הספרים הטובים ביותר למכירה באיביי

שאלה נפוצה שאנחנו מקבלים מהמשתמשים היא איך למצוא את המוצרים הטובים ביותר למכירה בתחום מסוים, והאם עדיף למכור מוצרים חדשים או משומשים. כדי לענות על זה, אנחנו הולכים לבצע מחקר עם כלי מחקר הקטגוריות של ZIK Analytics כדי לדעת בדיוק כמה תחרותית התחום שלנו, ואילו סוגי ספרים אנחנו צריכים להתעקש למכור.

 

ebay category research books

 

ZIK Analytics הינה כלי למחקר ב-eBay שמאפשר לך למצוא מוצרים חמים למכירה ב-eBay דרך מסד הנתונים הרחב והאלגוריתמים הבלעדיים שלהם. אם אין לך עדיין חשבון, אתה יכול להירשם לנסיון במשך 7 ימים בלחיצה על הקישור למטה.

 

zik analytics trial

 

כדי לבצע זאת, פשוט עבור לכרטיסיית מחקר הקטגוריות בתוך ZIK, ומלא את המידע הנדרש אודות הספר שלך.

לדוגמה, בדוגמה שלנו אנחנו מפרטים כי אנחנו מחפשים פריטים “משומשים” ומחפשים בקטגוריית “ספרים” בכלי מחקר הקטגוריות.

selling used books

כשתלחץ עכשיו על כפתור החיפוש, תקבל תוצאות נתונים הכוללות את מספר המודעות, הפריטים שנמכרו, אחוז המכירה, ומחיר המוצר הממוצע.

אתה יכול גם לראות את גרף Google Trends שמציג לך איך התחום נטה לפי חיפושים בגוגל.

 

google trends graph

 

הנתונים האלו יספקו לך מגמה כוללת של סוגי הספרים שאתה מחפש למכור. אנחנו משתמשים בזה כנקודת אישור ראשונית לדעת שהתחום שאנחנו מחפשים למכור בו הוא כדאי.

 

אילו סוגי ספרים מוכרים היטב באיביי?

עכשיו שגילינו שהתחום רווחי, השלב הבא שלנו הוא לחקור עומק ולהתרשם מהז’אנרים היחידניים שמתנהלים כרגע. אנחנו עושים זאת על ידי גלילה לרשימת המוצרים ב־ZIK ופתיחת המוצרים הראשונים מהספרים הנמכרים ביותר באיביי.

רשימת המוצרים הזו מציעה לך מגוון נתונים כמו שם המוכר באיביי/יים, המדינות שהם משתייכים אליהם, מספר המכירות הכולל שלהם, כותרת הספר הנמכר ביותר שלהם, מספר העותקים שנמכרו מהספר הזה, המחיר הממוצע למכירה של הספר לכל ההזמנות, והמקום ממנו נשלחו הספרים.

כאשר אתה פותח כל אחת מהרשימות הללו, אתה תופנה לרשומת האיביי הממשית בה תוכל לנתח את המוצר.

 

survival books

מהמחקר שלנו, גילינו כי הספרים העליונים ב-3 הקטגוריות הם ספרים “מידעיים” – כגון ספרי הישרדות, ספרי לימוד וספרי ילדים. עם המידע הזה, נוכל כעת להמשיך ולחפש ממוצרים ספציפיים לרשימה באמצעות כלי המחקר של ZIK.

 

מציאת ספרים רווחיים להוספה לחנות שלך

מהשלב הקודם, אנחנו יודעים שהקטגוריות העיקריות שלנו הן הישרדות, לימודים וספרי ילדים. מכאן, פשוט נגש לטאב המחקר על מוצרים בתוך ZIK Analytics ונחפש אחת מהקטגוריות למטה כדי להעמיק ולמצוא מוצרים למכירה. לדוגמה – נתמקד בספרי ילדים.

הכנס “ספרי ילדים” בתוך סרגל החיפוש של מחקר המוצרים של ZIK. תקבל את המידע הבא:

 

children book stats

 

אנחנו רואים שהסטטיסטיקה הכוללת עבור קטגוריה זו נהדרת! אנחנו מגלים שכשנגלול לתחתית העמוד ונחפש מוצרים שנמכרים הכי הרבה, תיבת המוצרים נראית להתעלה במיוחד עם סט התיבות ל”יומן של ילד חסר בכושר”.

 

top selling children books

השלב הבא הוא למצוא את המוצר

 

איך להשיג ספרים למכירה ב- eBay

sourcing books

 

עכשיו, אתה יודע מה ספרים יעבירו לך רווח וגם גילית באיזו קטגוריה תמכור ספרים ב- eBay. בדוגמה שלנו, אנחנו מוכרים את קופסת הספרים לילדים “יומן של ילד חסר בכושר”.

עכשיו, השלב הבא הוא למצוא איפה נשיג את המוצר.

להלן, נכסור שלושה דרכים בסיסיות להשיג דברים למכירה בחנות שלך ב- eBay. ניתן למכור מוצרים מתוך שימוש קודם, לקבל משלוח ישיר (Dropshipping) או ערבוטראז ‘אמיתי’.

 

מכירת ספרים משומשים ב- eBay

נניח במקרה במזל שיש לך קופסת ספרים של “יומן של ילד חסר בכושר” מונחת. זה כמובן האפשרות הכי טובה עבורך.

האם זה אומר שהמסע שלך במכירות ב- eBay יסתיים בפתאום פעם שמוכרים את העותק הספציפי הזה? לא, בהחלט לא! תוכל למצוא ספרים דומים לזה או אולי את אותו העותק במקומות שונים כמו מכירות בגראז’, חנויות שימושיות ואף בחנויות ספרים. עליך להיות מעט יצירתי עם זה, אבל יש המון מקומות להשיג ספרים משומשים למכירה בחנות שלך.

טיפ חם: חדש במכירות ב- eBay? תוכל לבדוק את המדריך למתחילים כאן כדי לקבל גישה מלאה להתחלה במכירות ב- eBay.

עכשיו, אתה גם לא מוגבל למכור רק את הספר הזה. אנחנו ממליצים לעבור על המדפים שלך ולמצוא את כל הספרים הישנים שבמצב “נמכר” ולנקות אותם כדי להפוך אותם לנראים יפה למכירה.

תוכל להעריך את הביקוש לספרים אלו באמצעות כלי המחקר על מוצרי ZIK שהצגנו לך בשלב הקודם כדי לקבל רעיון אודות הביקוש והמחירים.

 

ארביטראז’ קמעונאי

ארביטראז’ קמעונאי הוא התהליך שבו אתה משיג מוצרים מקמענים ומבצע מכירה שלהם – במקרה זה, ב- eBay בהפקדה. תוכל לרכוש את הפריטים בכמות גדולה בהנחה, או פשוט למצוא חנויות שמוכרות אותם במחיר שנמצא מתחת למחיר המרבי שהצבת להם ב- eBay ושבעינייך הוא רווחני.

טיפ חם: תוכל לוודא רווחנות לאחר שמחשב את העמלות וההוצאות הנוספות באמצעות המחשבון שלנו ב- eBay כאן.

אם תוכל לקנות מוצר זה ביעילות מקמען מקומי שיש לו גישה קבועה למלאי, אתה תהיה במצב נהדר להפיק רווחים ממוצר זה לחודשים, אם לא שנים קדימה. הדבר הנהדר בכך הוא שלא כולם יכולים לקבל גישה לקמען זה, ולכן הסיכויים לתחרות נמוכים.

בארביטראז’ קמעונאי אמיתי, כדאי בדרך כלל להקפיד על תקציב קטן לפני שמתחילים, במיוחד אם אתה מתכנן לקנות ולשמור על מלאי בכמות גדולה. התחלת העסק כאן היא שבו כשיש לך את המוצרים ביד, אתה במלוא השליטה על המשלוח ללקוח שלך וזה יאפשר לך להתמודד עם חלק מהבעיות שנתקלים בהם בדגם אחר כמו הירידות מלאי.

 

דרופשיפינג

אם אתה מתקשה עם התקציב או פשוט מעדיף שהעסק יהיה מעט פחות ידני, אז הדרופשיפינג הוא בשבילך.

הדרופשיפינג הוא תהליך של מכירת סחורות (במקרה זה, ספרים) מבלי לקנות אותם לפני שהם נמכרים. בשיטה זו, מוכר לבחירתך ישלח את המוצר ללקוח שלך בשמך, לאחר שהקונה שלך שילם על המוצר.

כאשר ההזמנה מתקבלת בחנות שלך על ידי לקוח, המשימה שלך היא לשלוח את ההזמנה לספק שלך במחיר זול יותר, והם ישלחו אותה ללקוח שלך בשמך. היתרונות של שיטה זו הם שאתה לא מבזבז כסף שקופץ במלאי שאינו נמכר, מכיוון שאתה מוכר רק מוצרים בביקוש. גם אתה יותר ידידותי עם שיטה זו כי אין צורך לאחסן או לשלוח את המוצרים בפועל, מה שמאפשר לך להגדיל ביותר.

החסרונות של הפרויקט הם שאין לך שליטה מלאה על רשת האספקה. אם אתה משתמש בספק בינלאומי, אז זה אומר זמן משלוח ארוך יותר, ולכן עליך לנהל את ציפיות הלקוחות שלך בהתאם.

 

מוצג ביקורת הספרים בחנות האיביי שלך

listing books

כך שהצלחנו למצוא את הספר המושלם למכירה וספק כדי לשמור על מלאי תמידי. עכשיו זה הזמן לפרסם את הספר באיביי.

 

מילוי פרטי התיאור, פרטי המשלוח והמכירה והמחיר של המוצר שלך

להתחלה, היכנס ללשונית “מכור” בחשבון האיביי שלך ולחץ על “צור רשומה”. עליך למלא מידע בסיסי כגון שם הספר כדי לחפש רשומות דומות באיביי. מכאן, איביי יציג לך רשומה תחילית מאובטחת הקשורה לכותרת שלך. תבחר ברשומה המתאימה ביותר, ותגלה כי איביי כבר עשה לך חצי מהעבודה!

אך אנחנו לא עוצרים פה. השלב הבא הוא למלא את הרישום לחלוטין. אנחנו ממלאים את כל הפרטים הקשורים לספר, כפי שמופיע למטה.

כדי לקבל את הכמהיות המרבית בחיפושי איביי, אנחנו משתמשים בכלי בניית כותרת של ZIK Analytics באיביי הנמצא כאן. זה מאפשר לנו לראות אילו מילות מפתח הסוקרים שלנו משתמשים קונים הפוטנציאליים שלנו כדי למצוא ספרים דומים לשלנו. אנחנו רוצים גם לוודא שאנחנו משתיקים את התיאור המלא.

 

HOT TIP: כאשר אתה כותב תיאורים, וודא להזרים כמה מילות מפתח שנמצאות בבנאי הכותרות לתוך התוכן שלך כדי לעזור לרישום שלך להיות רלוונטי יותר עבור אלה המילות המפתח. נסה גם לציין אם הרישום שלך הוא מכוסה קשה או עטוף בנייר, וכמו כן את מספר הדפים בספר. זה יתן לקונים פרטים קטנים נוספים שהמתחרים שלך עשויים לא לכלול.

דברים נוספים חשובים למילוי זה מועמדי המוצר (חדש או משומש?), גלריית המוצר המלאה עם כמה תמונות משלך של הספרים ככל הניתן.

אם יש לך קושי להעלות תמונות לרישום שלך, תוכל לנסות להתקין את אפליקציית איביי ולהעלות את התמונות ישירות דרך הטלפון שלך. חשוב לוודא שהתמונות צולמו עם מצלמת איכות גבוהה אם אתה משתמש באפליקציית הטלפון של eBay.

הבאנו, אנחנו ממלאים את כל פרטי הפריט הרלוונטיים. הפריטים החשובים שמתגלים בדוגמה זו הם “סדרת הספרים” ו”סוג הנרטיב”. בחרתי “יומן של ילד דלידה” עבור סדרת הספרים, ו”ספרות” עבור סוג הנרטיב.

לאחר מכן, בחרנו את המחיר של המוצר שלנו. תוכל לבחור לרשום את המוצר שלך במחיר קבוע או במכרז. גם אם מכרזים יכולים להביא יותר בכמה זמנים, אנחנו תמיד מעדיפים לבחור במחיר קבוע כי אנחנו רוצים להיות בטוחים במרווחי הרווח שלנו.

כדי לקבל רעיון על המחיר, תוכל להסתכל על הפריטים שנמכרו בהצלחה במחירים דומים לפריט זה. או, אם ברצונך לבחור את הדרך הקלה, ZIK Analytics עושה את תהליך הקביעת מחיר למוצר שלך פשוט. אנחנו כבר עשינו את מחקר המוצר בעת מציאת ההזדמנות הזו, אז יש לנו רעיון כמה אנשים מוכרים את המוצר בכמה כסף. אם אתה משתמש באחד הספקים המובנים של ZIK, התוכנה מחשבת בצורה נוחה את הרווח שאתה תעשה אם תרשום את המוצר באותו המחיר כמו המתחרים שלך.

אם הצלחת למצוא את המוצר במקום אחר, תוכל גם להשתמש בכלי המחשבון של ZIK ב-eBay כדי לחשב את המרווחים המדויקים שלך, תוך כדי קטנה את עלויות המשא ומתן והעלויות הסופיות שלך. עמלת הערך הסופי היא אחוז ממחיר המכירה שאתה משלם ל-eBay אם אתה מוכר את המוצר.

מכאן, תוכל להתאים את המחיר שלך לנקודה שהוא בטווח של מה שהקונים משלמים עבור המוצר, ומבטיח לך מרווח נוח.

השלב האחרון הוא לבחור את פרטי המשלוח והמדיניות העסקית שחלים על המודעה שלך. עליך גם למלא את מידות האריזה והמשקל של המוצר שלך.

עכשיו תוכל ללחוץ על “שמור ופרסם” ולרשום את המוצר שלך!

 

אפשרויות תשלום למכירה שלך

ב-eBay יש לך אפשרויות תשלום רבות מראש (אפשרות לשלם אף לאחר מכן, כמו למשל Afterpay), יש לך את האפשרות להציע יותר אפשרויות תשלום שאינן מתקבלות כברירת מחדל ב-eBay, כמו למשל מזומן בזמן המסירה או מינוי ישיר, העברה בנקאית, צ’ק בנקאי וצ’ק אישי ועוד.

מציעה את אפשרויות התשלום הללו תפתח אותך למגוון רחב יותר של קונים, אך זה יכול גם להציע פחות הגנה לקונה והמוכר מאשר אפשרויות התשלום המוגדרות מראש, מכיוון ש-eBay אינה מכסה את כל אפשרויות התשלום כחלק מ”האחריות הכספית של eBay” (eBay Money Back Guarantee).

 

אריזה ומשלוח חבילות

זה הטאץ’ הסופי שהלקוח שלך יראה כאשר הוא מקבל את הספר שלו. המראה והפונקציונליות הם כאן קורניתיביות. אנחנו ממליצים לצרוב את הפריטים שלך באופן מקפיא ובאופן מאובטח, עם הגנה כגון ציקלונים מוברשים עבור ספרים עם כריכה קשה או קופסאות דואר קשוחות עבור ספרים עם כריכה רכה.

יש לך מספר ספקים שונים למשלוחים, כגון משלוח בדואר פרסל, משלוח בדואר למדיה ועוד. רבים מהמוכרים משתמשים במשלוח בדואר למדיה למשלוח ספרים כי זו אלטרנטיבה זולה יותר. משלוח בדואר למדיה משמש בעיקר למשלוח חומרי הוראה וספרים באופן יעיל מבחינת עלויות והוא פתרון פנטסטי כאשר אתה מוכר ספרים ב-eBay.

 

סיכום

הפנדמיה של הקורונה לקחה הרבה מאיתנו ופגעה בחיינו. זה מחייב אותנו להתאים את עצמנו לשינויים בזמנים ולחפש אופציות באינטרנט. ללמוד איך למכור ספרים ב-eBay נותן לך יכולות בלתי מוגבלות להרוויח רווחים באינטרנט בכל עת ובכל מקום שאתה נמצא.

בעוד ישנם מספר אפשרויות לפתוח חנות ספרים מקוונת, אנחנו ממליצים על eBay בשל קלות השימוש והאמינות שלו. eBay גם זול יותר בהשוואה לדמי המוכר של eBay ו-Amazon.

אנחנו רוצים להבטיח לך שהצוות של ZIK Analytics דואג להצלחתך וכאן לעזור לך להשתפר בכל דרך שניתן. אנחנו פה כדי לעזור לך להגשים את חלומך לפתוח עסק למכירת ספרים מקוון. אם אתה מוכן לקפוץ למים, אנחנו נשמח אם תהפוך לחלק משבט ה-ZIK. הצטרף ותהיה חלק מקהילת המוכרים והמאמנים שמוכנים לעזור לך במסע שלך, שלב אחרי שלב.

בוא, גדל עם ZIK Analytics ושתף את סיפורי הצלחה שלך עם העולם!

zik analytics trial

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK