אפשר למכור מוצרים מותגים באמזון?

אמזון התחילה בעיקר כחנות מקוונת למכירת ספרים, אך היא התפשטה להיות הפלטפורמה למסחר האלקטרוני הגדולה ביותר בעולם. זו פלטפורמה נהדרת שמאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור הכל – מספרים ועד ביגוד ומוצרי אלקטרוניקה – ללא חנויות פיזיות ולהתחיל להרוויח כסף.

בשנת 2020, אמזון הפכה למותג היקר ביותר בעולם, עוקבת אחריהם מיקרוסופט, גוגל, אפל ועליבאבא, עם ערך של 415.9 מיליארד דולר. ללא ספק, זהו השוק המקוון הטוב ביותר למכירה קלה של מוצרים מותגים.

מכיוון שאמזון עדכנה את מדיניות המכירה שלה בנוגע למוצרים מותגים בשוק שלה, המאמר הזה מדבר על כל מה שצריך לדעת כדי למכור מוצרים מותגים באמזון בצורה יעילה.

 

מהם המוצרים המותגים?

מוצרים מותגים הם פריטים שמכילים תווית או שם מותג של חברה מוכרת ומוצלחת, ולא מיוצרים על ידי אדם פרטי. הם יכולים להיות בכל צורה, מטלוויזיות ועד ספרים ובגדים. בנוסף, אנשים מבינים ומבינות שמוצרים מותגים מגוונים מובילים ומעדיפים לקנות אותם יותר מכל המוצרים הלא מותגים האחרים.

הסקר בארצות הברית מראה ש-46 אחוז מהלקוחות היו מוכנים לשלם יותר כדי לרכוש ממותגים שהם יכולים לסמוך עליהם.

 

מי יכול למכור מוצרים מותגים ב-Amazon?

כשוק המסחר האלקטרוני הגדול ביותר, Amazon מוכרת מעל 12 מיליון מוצרים ובארצות הברית בלבד, מאות מיליוני משתמשים מבקרים בפלטפורמה המקוונת. על כן, Amazon מכוונת גם מוכרים צד ג’ והמוצרים הזמינים למכירה עולים למעלה מ-353 מיליון.

כל כך הרבה אנשים מתעניינים האם למכור ב-Amazon זה בשביל סוג מסוים של אדם, אבל לא, ישנן מותגים גדולים שמוכרים ב-Amazon ויש גם אנשים פרטיים. כללית, למכור מוצרים מותגים ב-Amazon, עליך להיות מוכר צד שלישי או יצרן מפיץ של המוצר.

 

איך להיות מוכר צד שלישי ב-Amazon

להיות מוכר צד שלישי ב-Amazon יכול להיות דרך נהדרת להרוויח כסף מקוון על ידי מכירת מוצרים שנעשים על ידי מותגים אחרים. מוכרים צד שלישי מהווים את רוב המוכרים ב-Amazon, ומהווים מעל 50% מכל היחידות המסופקות.

כדי להתחיל, עליך להירשם כמוכר צד שלישי ולהזמין מוצרים מהיצרן או ליצור קשר עם מרכז המילוי של Amazon כדי לאחסן ולשלוח את המוצרים ישירות ממחסנם.

ברוב המקרים, מוכרים צד שלישי עוקבים אחר תהליך פשוט: הם מוצאים פריטים שהם רוצים למכור, מפרסימים את הפריטים האלה ב-Amazon ומוסיפים תמונות ומידע רלוונטי נוסף על המוצרים.

כיצד למכור מוצרים ממותגים על אמזון

כיצד למכור מוצרים ממותגים על אמזון

 

כמוכר צד שלישי ב-Amazon, אתה ומוכרים אחרים הם שני הצדדים בחוזה. כמוכר צד שלישי ב-Amazon תרווה מסוימת כסף נוסף בצד. בואו נראה כיצד ניתן להתחיל.

 

חקר תחום נישה בשוק

למצוא את תחום הנישה שלך הוא השלב הראשון בהחלטת אילו מוצרים למכור על אמזון. עליך לבחור בתחום שמעניין אותך.

לפשטות, זהו התחום שבו אתה מתמחה בשוק המכירות ב-Amazon. אם אתה מתעניין בנישה מסוימת, כמו מוזיקה או ספרים, חפש מידע על מגמות המוצרים בנישה זו שאתה מנסה למכור. תוכל למצוא בקלות את המוצרים המותגים הטובים ביותר למכירה באמצעות כלי הניתוח של Zik Analytics.

 

בחירת מותג מוצר רווחי שתרצה למכור

בעת בחירת המוצר שלך, יש לשקול כמה קל ללקוחות שלך למצוא את מה שהם מחפשים וכמה כסף תרוויח מכל מכירה. יתכן שתיתפש ברצון ליצור מוצר במחיר נמוך, לכתוב תיאור ולרשום אותו באמזון.

אך לפני כן, עליך לוודא שהמוצר שלך נמכר מספיק טוב. נסה לבחור משהו שיש לו מספר סקירות רבות ב-Amazon כדי שתהיה יותר הזדמנות שאנשים ימצאו את הרשומה שלך דרך פונקציית החיפוש.

עליך לבדוק בקפיצות את המותגים הפופולריים בשוק שלך. אין צורך לסנן מגורים של נתונים כדי למצוא מוצר שימכר טוב באמזון; עליך לחפש מוצרים שעונים על מספר קריטריונים בסיסיים.

 

הצטרף לרשות המותגים

הצטרפות לרשות המותגים של אמזון היא חובה אם אתה מתכוון למכור מוצרים מובילים בפלטפורמה. בקשת מספרי הזיהוי התקניים של אמזון (ASINs) תבטיח שאף מוכר אחר לא יוכל לרשום את אותם מוצרים מהדפים שלך.

עליך לספק את מספר סימון המסחר של המותג שלך, לוגו ותמונות של מדינת הייצור כדי להירשם כמותג ברחבי העולם.

 

קבלת אישור למכור מוצרים מותגים

כדי למכור מוצר מותג על אמזון, עליך לקבל אישור מאמזון או מבעל המותג. בעוד שישנם יצרנים שאין להם בעיה למכור את מוצריהם במספר פלטפורמות, יצרנים אחרים יעבדו רק עם ספקים מובחרים.

אמזון יכולה להגיש תלונת הפרת זכויות יוצרים אם אין לך את ההרשאות המתאימות מבעל זכויות היוצרים.

 

בדוק את ספקיך ויוצר המוצר

קיים סיכון שיתנו לך תביעה על מכירת פלישות אם אתה עוסק במוצרים מותגים. על כן, חשוב לבדוק את כל הספקים שלך ולוודא את תוקפם של המוצרים שהם מספקים.

כמו כן, יש לשמור את כל החשבוניות שלך אם יש תקריות עם הספקים שלך ואתה זקוק לספקת הוכחה.

 

יישום FBA באסטרטגיית המכירה שלך

כשהמוצרים שלך נמכרים, אמזון יטפל במשלוח עבורך אם אתה משתתף בתכנית הפעלה של אמזון (FBA). על פי נתונים מתקופה רבה של שיווק דיגיטלי ומכירות באמזון, ניתן להגדיל את המכירות עד חמישה פעמים בשימוש ב-FBA.

המוצרים שלך עשויים למכור בצורה מהירה יותר וליצור הכנסות גבוהות יותר דרך FBA, אך הדמיות גבוהים מאלה של מוכרים שמבצעים את המשלוח בעצמם. יתרת כוח נוספת היא חיסכון בזמן ומאמץ במשימות כמו עטיפה ומשלוח אישי של חבילות.

 

הידבק לכללים ולמדיניות של אמזון

כמו פלטפורמות אחרות של מסחר אלקטרוני, אמזון מכילה הרבה כללים והוראות, אם כי לעומת זאת רובן ידועות מראש והן אינן משתנות באופן תדיר. ודא שאתה מכיר את המדיניות של אמזון לפני שאתה מוכר מוצרים מובילים באתר.

התא עסקים מכיל את כל המדיניות הספציפיות, ולכן קל לוודא שאתה עוקב אחריהן.

 

קבל את תיבת הרכישה

תיבת הרכישה עשוייה להיות התשובה לתפיסות שלך למכירות גבוהות יותר. כאשר לקוח לוחץ על תוצאה, תיבת הרכישה צריכה להיות הדבר הראשון שהם רואים.

תיבת הרכישה מוענקת למוכר שמציע את הערך הכולל הטוב ביותר ללקוח עבור מוצר מסוים. באמצעות מדיניות האיחוד של אמזון, תוכל גם לכלול מוצרים מובילים למכירה שהם ייחודיים.

 

ספק תיאור מוצר מדויק

על המודעות להיות כמה שיותר מדויקות ומפורטות כדי למנוע סבלנות מקניין אפשריים. לקוחות פחות סבורים לקנות ממך אם יש להם ספקות אם אתה מחזיק את המוצרים הנדרשים.

כלול מילות מפתח רלוונטיות בתיאור שלך כדי לאפשר לקונים למצוא בקלות את המודעה שלך. אם תתן להם תיאורים מפורטים, הם יזהו כי יש לך את המותגים והמוצרים שהם רוצים.

 

הגב במהירות ללקוחות שלך

אם לקוח פנה אליך בנוגע למוצר, יש לך 24 שעות לענות על פי הדרישות של אמזון או להתמודד עם דירוג שלילי. עליך לבדוק בתדירות את מרכז המוכרים שלך לשאלות הלקוחות כדי שלעולם לא תחמיץ הזדמנויות. הנאמנות של לקוחותיך יכולה להתפתח ולהתקדם באופן זה.

מוצרים מזוהמים אינם חדשים, אך אמזון שינתה את כללי השוק שלה כדי לאפשר למוכרים מצד שלישי למכור מוצרים מובחנים על האתר ולהעניק למותגים הזדמנות טובה יותר למכור את מוצריהם.

 

מדיניות אמזון למכירת מוצרים מובחנים

מוכרי אמזון חייבים למכור פריטים על פי מדיניות אמזון. חשוב עבורך, כמוכר, לדעת מהן מדיניות אמזון ואיך זה ישפיע על יכולתך לפעול באמזון.

כאן יש כמה מדיניות למוכרים:

  • אחריותים מצד גורמים שלישיים בלתי מורשים

אם אתה מוכר אחריות מצד גורמים שלישיים עבור המוצרים שלך, עליך לעמוד בתנאי מדיניות המכירה הבטוחה של אמזון.

אם קונה עובר דרך ספק אחריות לא מורשה או מגיש תביעה כי המוצר היה פגום, אמזון עשויה לבטל את המכירה שלך. זה תלוי בחומרת ההפרה הנטענת ובסוג המוצרים שאתה מוכר.

      • מכירת מוצרים מזויפים

אמזון לא מאשרת את מכירת מוצרים מזויפים. אם אתה מפרסם מוצר מדומה שזוהה כמוצר מזויף, אמזון תסיר את המוצר מיד ותשעה את זכויות המכירה שלך. לשמור על המותג שלה, אמזון יכולה להסיר את המודעה שלך מבלי לתת הודעה מוקדמת.

      • הפרת זכויות יוצרים

אם אתה מוכר מוצרים שמוגנים על ידי חוק זכויות יוצרים, כמו ספרים או הקלטות מוסיקה, עליך לוודא שיש לך את הזכויות למכור את הפריטים הללו. בדיקה פשוטה של זכויות היוצרים שלך תוודא שאתה מופיע באמזון בקלות.

אם יתברר כי המוצר שלך מפר זכויות יוצרים של מישהו אחר או שהסימן המסחרי של המוכר אינו מורשה כראוי, אמזון יכולה להסיר את המודעה שלך.

      • מכירת מוצרים למבוגרים

מאחר ואמזון היא פלטפורמה פתוחה שמוכרת מוצרים ממוכרים צד שלישי וגם אמזון עצמה, יש להם מדיניות קפדנית נגד מוצרים למבוגרים.

כאשר מדובר בפריטים כאלה כמו משפרי מין וצעצועים מיניים.

אם אינך בטוח אם הפריטים שלך כלולים בקטגוריה זו, הדרך הטובה ביותר לגלות זאת היא ליצור קשר עם תמיכת המוכרים של אמזון.

      • פריטים שאסורים בארצות הברית

יש לאמזון מדיניות שאינה מאפשרת כל מוצר או שירות שמשתמשים יכולים להשתמש בו באופן לא חוקי בארצות הברית. מוצרים אלה עשויים לכלול, בין היתר, קודי מוצרים גנובים וכרטיסי אשראי גנובים.

ישנם גם חוקים במדינות אחרות שמורידים על רכישת מוצרים פוגעניים באמזון.

 

שאלות נפוצות

כמה מרוויחים מוכרים באמזון?

הרווחים של מוכרי אמזון תלויים במוצרים שהם מוכרים. על פי דוח מ-2013, מוכרי אמזון שהיו פעילים במהלך השישה החודשים האחרונים והייתה להם יותר משלושה מוצרים למכירה בשוק האמריקאי של אמזון, הרווח ממוצרים היה בממוצע 3,000 דולר במהלך תקופה זו.

כמה אמזון מקבלת ממכירות שלי?

אמזון גובה 15% מהמוצרים שאתה מוכר ו-20% מדמי המשלוח והטיפול. עם זאת, זה תלוי בעיקר בקטגוריה של המוצר.

מסקנה

מאז שאמזון השיקה את שוק המוכרים הצדדי שלה ב-2008, החברה ראתה עלייה במספר האנשים שמוכרים את מוצריהם דרך הפלטפורמה. גם מספר הקונים הפוטנציאליים ומספר המוכרים המתעניינים גדלו באופן משמעותי בשנים האחרונות.

יצירת חשבון מוכר ב-Amazon היא פשוטה. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים, חלקן תלויות בכך האם אתה קונה את המוצרים שלך או יוצר רישום עבור מוצר של מוכר אחר.

הרווחים בשוק המוכרים של Amazon יכולים להיות פשוטים לאחר שחשבונך כמוכר אושר, אך תהליך זה עשוי לקחת זמן. בכל זאת, ככל שתשקיע יותר זמן ומאמץ בעסק שלך, יש לך סיכויים טובים יותר להצלחה.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK