כמה זמן נשארת המשוב השלילי ב-eBay?

אתה מרגש לקבל מכירה ב-eBay! מי לא היה מרגש? כל מכירה היא ניצחון עבור כל סוחר ב-eBay. כל פריט שנמכר הוא תוצאה של העבודה הקשה וההתמדה שלך בחקירת המוצר, בשיווק ובתחזוקת יחסי הלקוחות.

אך העבודה שלך אינה נגמרת שם – וגם לא יחסי הלקוחות שלך! למעשה, תהליך האחריות לאחר המכירה הוא הכי חשוב מכיוון שלמערכת המשוב של eBay. האם תקבל משוב חיובי או משוב שלילי? תדע בוודאות רק כאשר הקונה ישאיר את התגובה בחנות ה-eBay שלך.

אז אם אתה מקבל משוב שלילי, האם זה אומר סוף לקריירה שלך ב-eBay? האם זה אומר שלא תוכל למכור שוב כי אף קונה לא ירצה לקנות ממך מוצרים?

למרבה המזל, התשובה היא לא. יש לנו את כל מה שאתה צריך כדי להבין את מערכת המשוב ב-eBay וכיצד היא משפיעה עליך כסוחר.

 

סקירה קצרה על מערכת המשוב ב-eBay

eBay היא אחת מהאתרים למסחר האלקטרוני הראשונים שהשיקו את מערכת אחוז המשוב בפלטפורמה שלהם. זה רק הגיוני שהם מיבאים מערכת זו. זה סיכון לעסוק במסחר מקוון עם זר לחלוטין. אתה נותן להם את הכסף שהרוויחת בקשר בתקווה שהם ימסור לך את הפריט שהבטיחו.

רוב המוכרים אמינים והקונים מרוצים מהפריטים שקנו. אך יש כמה מקרים שבהם הקונה אינו מרוצה, ויש לו את האפשרות להשאיר דירוג שלילי ולהסביר למה הוא לא היה מרוצה.

אחד מאופני הערך שבו הקונה יכול להעריך את האמינות והאמינות של המוכר הוא באמצעות אחוז המשוב. הדירוג של המוכר מופיע ישירות מתחת לשם המוכר, ולכן קשה לקונה להתעלם ממנו בעת הרכישה בפלטפורמה. אם יש לך אחוז משוב של מעל 99%, זה אומר לקונה שזה בטוח לרכוש ממך.

למוכרים, דירוג המשוב הוא גם מדד לכמה אתם מצליחים ב-eBay. אם דירוג המשוב שלכם נמוך, יתכן כי המדדים האחרים שלכם מתפקידים נזק. על כן, זה מעורר אצלכם הזדמנות לבדוק מה אינו נכון ואיך תוכלו לשפר ולקבל משוב חיובי.

 

איך אני יכול להסיר משוב שלילי ב-eBay?

עכשיו הגיע הזמן לעבור לגוף המאמר – לגלות כיצד להסיר דירוג שלילי מחשבון המוכר שלך ב-eBay.

קיימות ארבעה אפשרויות להסרת המשוב השלילי.

 

אפשרות 1: הסרה אוטומטית דרך eBay

האפשרות הראשונה להסרת המשוב השלילי היא באופן אוטומטי דרך eBay. ישנן מספר תנאים שמאפשרים לכם להסיר את המשוב מקונה באתרי eBay שבהם זה אינו מצויין.

הדרך הנפוצה ביותר שבה eBay מסירה את הדירוג השלילי היא כאשר יש תיק לפתיחת מקרה בעיקרון לתשלום חסר. קונה שלא שילם עבור פריט לא יכול להשאיר דירוג שלילי למוכר. לכן, אם השאירו דירוג כזה, הוא יוסר מחשבון המוכר ברגע שהתיק יוסף על ידי הפתרון של התיק לתשלום חסר.

תרחיש נוסף בו זה חל יש לאחר שקונה הגיש תביעה להחזר כספי, אך בהמשך הסתבר כי המקרה נמצא בטובתך לקונה.

 

שיטה 2: שימוש בשירות עצמאית

קיימת גם ביקורת ידנית הנערכת על ידי eBay לפי בקשתך להסרת הדירוג השלילי מהפרופיל שלך. הביקורת חלה על תרחישים מוגבלים, כמו כשניסיון מסירת הפריט נכשל, או כאשר הקונה השתמש בפרות או בהערות לא הולמות יחד עם הדירוג.

 

שיטה3: שימוש בשירות עצמאי

האפשרות השלישית להסרת הדירוג השלילי מחנות ה- eBay שלך היא על ידי השימוש בשירות עצמאי כמו NetNeutrals. הם יכולים לפתור סכסוכים בתמורה לתשלום. הם יגישו את ממצאיהם ל-eBay כדי לעזור במקרה שלך. eBay תחליט אם להסיר את הדירוג מהחשבון שלך או לא.

לצערי, לשכור NetNeutrals ושירותים עצמאיים אחרים חורגים מטווח התקציב של רוב המוכרים ב- eBay. לכן, יש להשתמש בשירותיהם רק בעת התמודדות עם הזמנות בערך גבוה שיכולות להשפיע משמעותית על הדירוג שלך כמוכר.

 

שיטה 4: לשאול את הקונה

הדרך האחרונה להסיר את הדירוג השלילי היא על ידי פנייה לקונה. ניתן להגיש בקשה לתיקון הדירוג ולתקשר עם הקונה להביע את הבעיה ולהציע פתרונות מקובלים. אם תבטא תמימות בפתרון כל בעיה שהביאה לדירוג בפעם הראשונה, רוב הקונים ישמחו להסכים לבקשתך.

 

מדיניות הכחשת משוב ב-eBay

מדיניות הכחשת משוב ב-eBay

המוכרים צריכים להיות מודעים למדיניות הכחשת משוב ב-eBay, שהיא אחת מהדרכים שבהן ניתן להגן על עסקך כמוכר.

הכחשת משוב היא כאשר קונה מאיים להשאיר הערות או משוב שלילי על החנות שלך אם אתה מסרב להגיע לדרישותיהם, כגון החזר או החזר פריט. בצד השני, הם יהביעו הבטחה להשאיר משוב חיובי אם תינתן לדרישותיהם.

האתר eBay אינו מאפשר גישה זו לפי מדיניות הכחשת משוב שלו. אף משתמש, בין זה קונה או מוכר, לא יכול להשתמש במשוב כנגד יתרון לו. אם אתה מוכר, יתכן שתיענש בהשעיית הפעולה אם תשתמש בטקטיקה זו. (לפרטים נוספים ראה את מדיניות הכחשת משוב של eBay).

 

כמה זמן נדרש להסיר משוב שלילי מ-eBay?

כל ארבעת השיטות המפורטות להסרת משוב שלילי מחשבונך ב-eBay תחול בתוך 48 עד 72 שעות. אם יש לך תיק טוב, המשוב יוסר בתוך 48 שעות או פחות.

 

האם קונה יכול להשאיר משוב שלילי לאחר 30 יום?

קונה יכול להשאיר משוב על העסקה עם מוכר שהייתה לו במשך 60 ימים האחרונים. לכן, כן, קונה עדיין יכול להשאיר משוב לאחר תקופת ה-30 ימים.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK