כמה זמן יש לקונה להחזיר מוצר ב-eBay?

אז, עשית מספר מכירות בחנות eBay שלך בחודש האחרון? זה מהיר להתרגש! אבל אל תתרגש יתר עדיין. מדיניות ההחזר של eBay היא משהו שעליך להיכרת כמוכר. מדיניות זו מיועדת להגן על הקונים ממוצרים פגומים או ממוצרים שאינם כפי שמתוארים.

אבל כמה זמן עליך להמתין לבקשת החזר אם קונה ב-eBay רוצה החזר כספי? מקווה שלא תצטרך להתמודד עם זה, אך בקשות להחזרה הן מציאות קשה עבור כל עסק מזון ואינטרנט. משום סיבה כלשהי, הקונה אינו מרוצה מהרכישה שלו ורוצה להחזיר את הפריט או לבקש החזר מלא או חלקי.

כמוכר ב-eBay, חשוב שתדע מה לעשות כאשר מקרה כזה מתרחש וכמה זמן עליך לחכות. המשך לגלות עוד על איך תוכל להגיב לבקשת החזרה ודרכים לבצע את התהליך בצורה חלקה. בסופו של דבר, אתה רוצה לוודא שהחוויה הלקוחותית תהיה חיובית וידע כיצד להתמודד עם החזרות והחזרים הם חלק חיוני מכך.

אז בוא נתחיל?

 

סקירה של מדיניות ההחזר של eBay

the eBay return policy

בראש ובראשונה, חשוב שכל מוכר ב-eBay ידע כי אין ל-eBay מדיניות החזרים תקנית. לכן, eBay מאפשר למוכרים ליצור מדיניות החזר משלהם בחנות שלהם. לא נדיר למצוא מוכרים שאינם מציעים החזרות בחנות שלהם.

זה אומר כי מוכרים פרטיים ב-eBay יכולים לבחור שלא לקבל את בקשת ההחזר מצד הקונה. במקום זאת, תוכל להציע ללקוחותיך החזר מלא או החזר חלקי. חשוב גם לציין במדיניות ההחזר שלך את כמות הזמן שבה מותר לקונה לבקש החזר או החזר על הרכישה שלהם.

אף שמדיניות ההחזר של כל מוכר ב-eBay עשויה להשתנות, כולם כפופים לתנאי אחריות הכסף של eBay. תוכל ללמוד עוד על מדיניות האחריות להחזר כספי מאוחר יותר.

כיצד לטפל בבקשת החזר ב-eBay

אם ברצונך לבקש החזר על מוצר שרכשת, זה פשוט לעשות זאת באמצעות eBay.

כדי למנוע כל עיוות בעת הגשת בקשת החזר, יש לוודא שתשקיע זמן בקריאת מדיניות ההחזר של המוכר הספציפי ב-eBay. כך, תהיה מודע לפני שאתה ממשיך עם העסקה שלך.

כפי שצוין לעיל, eBay מאפשרת לכל מוכר לכתוב מדיניות החזר ייחודית, ולכן היא עשויה להשתנות ממוכר למוכר.

הנה סקירה כללית של איך ניתן להגיש בקשה להחזרה ב-eBay.

 

שלב 1: הגש בקשה להחזרה

עבור לדף “האיבי שלי” וציין את הפריט שברצונך להחזיר. ניתן לבדוק זאת בהיסטוריית הרכישות שלך בחשבון האישי.

שלב 2: שלח את הפריט למוכר

מוכרים שמקבלים את בקשת ההחזרה שלך עשויים לבקש ממך לשלוח את הפריט אליהם. המוכר עשוי או לא לספק לך תווית משלוח חזרה. וודא שאתה מדבר עם המוכר בנושא של מי יכול לכסות את עלות המשלוח עבור התווית החזרה. ניתן להסכים ביחד על חברת המשלוחים שתשמש למשלוח החזרה.

המוכר חייב לשלם על המשלוח החזרה אם הסיבה לבקשת ההחזר היא פריט פגום או מוגזם, או אם הפריט אינו כפי שמתואר במודעה. אולם, אם הקונה מבקש החזרה מסיבות אחרות שלא נכללות (או מתקבלות) על ידי איבי, עליך לשלם את עלות המשלוח החזרה.

שלב 3: קבל את ההחזר שלך

לאחר השלמת תהליך המשלוח החזרה, הקונה אמור לקבל את ההחזר המלא עבור הפריט ששולם עליו בעסקה המקורית. אם המוכר לא מחזיר לך את הכסף שלך, וודא ליצור קשר עם איבי מיד, במיוחד אם כבר שילמת את הפריט בחזרה אליהם.

 

כמה זמן יש לקונים לקבל החזר על פריט?

על פי איבי, הקונים יכולים להחזיר פריטים תוך 30 ימי לוח ממועד המשוער האחרון למסירת הפריט. לכן, הקונים חייבים להעריך בזמן הזה אם הם מרוצים מהמוצר שרכשו מאתרי איבי או להחזיר אותו למוכר.

רבים מהקונים אינם מרוצים מהמוצר, כיוון שהוא אינו תואם את הפרטים המצויינים ברשימה. למוכר יש עד 8 ימי לוח להגיב לבקשת ההחזר שנשלחה על הפריט.

כשנדרשת תווית משלוח להחזרה, חשוב שהמוכר יגיב מיד. תוכל להציע לקונים אחת משני האפשרויות. האפשרות הראשונה היא לשלוח החלפה עבור הפריט הלא נכון או הפגם. האפשרות השנייה היא להציע החזר חלקי או החזר מלא, תלוי בנוגע למדיניות ההחזר שלך.

בנוסף, תוכל להחזיר כסף לקונה ולאפשר לו לשמור על הפריט. ברוב המקרים, זה יעלה בערך באותו עלות כמו לשלם על תווית המשלוח להחזרה. מוכרים חייבים להשיב לבקשת הקונה להחזרת הפריטים, משום שזה יכול להשפיע על המשוב שלך באתרי איבי. אם ברצונך לשמור על דירוג חיובי כמוכר, חשוב לטפל בבעיות הללו בצורה נכונה ומהירה.

לאחר קבלת הפריטים שהוחזרו, יש לבדוק אותם בקפידה. ודא שהם תואמים את מדיניות איבי לגבי המוצרים שהוחזרו. אם נמצא שהפריט הוחזר באיכותו, עליך להוציא את ההחזר בתוך ששה ימי עסקים. עמלות הערך הסופי באיבי יופיעו כקרדיט בחשבונית המוכר הבאה שלך.

 

איך מתקיים האחריות לכסף באיבי?

האחריות לכסף של איבי הוקמה על ידי הענק המסחר האלקטרוני כדי להבטיח לקונים על הפריטים שהם רוכשים. הקונים שביקשו החזר חייבים לציין את הסיבה לבקשת ההחזרה, כגון פריט לא כפי שתואר, פריט שגוי או חלקים חסרים.

אם החנות הספציפית לא מאפשרת לקונים להחזיר פריטים, מדיניות האחריות לכסף של איבי מבטיחה להם לקבל את הכסף שלהם לפחות. אפשר לקבל החזר, בין אם שילמת דרך PayPal או כרטיס אשראי.

אחריות החזר כסף של איבי מכסה את מחיר הפריט שקנית ואת עלויות המשלוח המקוריות. הקונים לא יצטרכו לשלם תוספות עבור כיסוי נוסף.

אם המוכר אינו מקבל החזרים, תוכל לבצע את השלבים הבאים כדי לקבל את הכסף שלך בחזרה.

 

שלב 1: צור קשר עם המוכר

אם הפריט לא הגיע בתקופת הזמן המשוערת או אם קיבלת את הפריט כשהוא לא כפי שתואר ברשימה, יש לך זכות לבקש החזר מלא (או החזר חלקי).

כדי לעשות זאת, עבור אל My eBay ואז בחר את הפריט הספציפי בהיסטוריית ההזמנות שלך. צור קשר עם המוכר על הפריט וציין את הסיבה לבקשת ההחזר.

 

שלב 2: צור קשר עם איבי.

אם המוכר אינו מגיב לבקשת ההחזר שלך תוך הקורה המותרת להחזר (שלושה ימי עסקים), אתה יכול ליצור קשר ישירות עם איבי. עבור למרכז הפתרונות להתחלת הקשר עם איבי. שים לב, הרבה אנשים שואלים אותי אם ניתן להתקשר לשירות לקוחות של איבי במספר שלהם בשלב זה, אך בדרך כלל עבירת הפנייה דרך מרכז הפתרונות היא גישה הרבה יותר מהירה.

 

שלב 3: המתן למענה מאיבי.

לרוב, בקשת ההחזר נעסקת תוך 48 שעות לא יותר. המתן עד לתום תקופת הזמן הזו ותוכל לצפות למענה מצוות תמיכת הלקוחות של איבי בנוגע לבקשתך להבטחת ההחזר הכספי. איבי מחליטת אם אתה זכאי להחזר בהתבסס על הסיבה שצוינה והקטגוריה של המוצר.

אם כי יש יוצאים מן הכלל בקטגוריות כשאתה רוצה לנצל את מדיניות ההחזר או הגרעון הכספי מאיבי. מומלץ לבדוק אם אתה עומד בדרישות האישור והקריטריונים לוודא שתוכל לקבל את הכסף שלך בהקדם האפשרי.

 

טיפים לפני שאתה מאשר החזרות

טיפים לפני שאתה מאשר החזרות

כאן כמה הנחיות לשקול לפני שאתה מאשר בקשת החזר באיבי:

  • עליך להקפיד על חלון ההחזר של 30 יום לפחות כדי להיות סוחר איבי בדרגה הגבוהה ביותר.
  • ודא שהפריט נמצא במצב טוב או, אפילו טוב יותר, באותו המצב לאחר ההחזרה. בדוק את מדיניות איבי בנוגע למצב הפריטים שהוחזרו.
  • צור קשר עם איבי כדי לראות האם תוכל להסיר כל משוב שלילי מהחנות שלך אם אתה מאשר החזרות.
  • כל הפריטים חייבים להיות משולחים בתוך שבעה ימים מהזמן שליחת בקשת ההחזר. אם הקונה נכשל בעשיית כך, התיק נסגר ולא ניתן לפתוח אותו מחדש.
  • צר לב של הונאות. וודא שאתה מתיעץ עם eBay בכל צעד בתהליך ושמיר עליו במערכת בנוגע לסכנת החזרה פוטנציאלית.

מסקנה

אם אתה קונה ב-eBay, וודא שאתה מכיר את זכויותיך בקשר לפניות להחזר. תיאור המוצר באתרי eBay חייב להיות מדויק ואמין. אם נתקלת בפריט שגוי או שאינו תואם לתיאור במודעה, יש לך את הזכות לבקש החזר והחלפה (או החזר כספי).

באמצעות כך, המוכר יכול להפחית את הבעיה ולספק לך את המוצר הנכון או להוציא החזר (אם אינך רוצה עוד להמשיך עם הרכישה). בכל מקרה, קיים חלון זמן שצריך להקפיד לעמוד בו כדי לוודא שכל הבקשות תקפות ויתנו דמי אומנה מאת eBay. אחרת, יתכן שתראה את הכסף ששילמת עבור פריט שאינך יכול להשתמש בו, להתקלקל לך מול עינייך.

מצד שני, מוכרים חייבים לפעול באופן מיידי לכל בקשת החזר בחשבון המוכר שלהם. כשאתה לא מטפל בהחזרות כראוי, זה יכול להביא לך משוב שלילי על הפרופיל המוכר שלך. זה יכול לגרום להזיק לעסק שלך ב-eBay כולו, ויכול להיות מעונש אם תסרב לקבל החזרות אף על פי שהסיבה שצוינה היא תקפה.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK