5 טיפים מומחים לשליטה במכירות במכרז ב- eBay

המכירות במסגרת מכרזים הן חלק חיוני במכירה באמצעות eBay. לאורך זמן, היו מכרזים הסוג היחידי שניתן היה לבצע ב-eBay. אולם כיום קיימת אפשרות ליצירת מודעות במחיר קבוע. לפי הטענה הפופולרית, מכרזים עדיין נמכרים היטב ב-eBay. במאמר מאת “eCommerceBytes”, שממחיש מחקר נעשה בשנת 2017, התברר כי עדיין ב-13% מנפח העסקאות הגולמיות (GMV) ב-eBay בשנת 2017 נעשו באמצעות מכרזים, למרות שמאז הפסק eBay לדווח על אחוזים מדויקים של מכרזים ומודעות במחיר קבוע. את המאמר המדויק ניתן למצוא בלינק הבא: eBay stopped reporting.

המכירות באמצעות מכרזים חיוניות במיוחד למוכרי פריטים יחידים כמו חפצי אוסף, חפצי זיכרון ופריטים וינטאג’. כמו כן, מוכרים חדשים ב-eBay יכולים לרשום עד 250 מודעות מסוג מכרז בחינם לחלוטין. המכרזים יכולים לעזור לך למשוך קונים למודעות שלך.

ישנם סוגים שונים של מכרזים, אך כולם עוקבים אחר אותו תהליך בסיסי. המכרזים שונים ממודעות במחיר קבוע בכך שאין להם מחיר מוגדר מראש. זה נותן לקונה חופש פעולה בקשר לסכום שהם מוכנים לשלם על הפריט. זה נותן גם למוכר הזדמנות להרוויח הרבה יותר ממה שציפה למכירת הפריט.

 

כיצד עובדים מכרזים ב-eBay?

כפי שצוין מאוחר יותר, קיימות בעיקר שני פורמטים לרישום ב-eBay: מכרזים ורישומים במחיר קבוע. קיימים גם פורמטים נוספים כמו “טוב עד ביטול” ו”מחיר קבוע עם הצעת מחיר הטובה ביותר”. ליצירת מודעת מכרז, יש לציין את הפרטים של הפריט, לציין את מחיר התחלת המכרז ולבחור משך זמן לפרסום המודעה.

המכרזים ב-eBay הם לא כמו מכירות מכרזיות מסורתיות, בגלל שבמקום שהמחיר הסופי נקבע על ידי מכריע, המחיר הסופי הוא הצעת המחיר הגבוהה ביותר עד שהמשך הזמן לפרסום המודעה מסתיים.

מכרזים ב-eBay מתנהלים בדרך כלל על פי התהליך הבא:

  • המוכר מפרסם את הפריט ומגדיר מחיר התחלת המכרז.
  • המוכר בוחר משך זמן לפרסום המודעה, אשר יכול להיות 1, 3, 5, 7 או 10 ימים.
  • ניתן להוסיף מחיר תחילי כספי, המהווה את המחיר המרבי שבו המוכר מוכן לקבל על הפריט. הקונים יכולים לראות שיש מחיר תחילי כספי, אך לא את המחיר המדויק שלו.
  • הקונים רואים את המודעה ומשתתפים במכרז על הפריט.
  • המשתתף המציע את ההצעה הגבוהה ביותר שעומדת בתחילית המחיר נוצרית הוא המנצח במכרז ומקבל את הפריט.

 

לפרסום מודעות מסוג מכרזים ב-eBay, ניתן לבחור משך זמן פרסום שונה המשתנה בין יום אחד ועד ליותר משבוע, אך הם אינם נשארים כל כך הרבה זמן כמו מודעות במחיר קבוע (אחת מההגבלות של מכרזים). המשתתף המציע את ההצעה הגבוהה ביותר ינצח במלחמת המכירה כאשר המכרז מסתיים. העובדה שהמחיר הסופי נשאר הפתעה עד הסופי, היא החלק הכי מרתק במכרזים לקונים ומוכרים רבים.

 

5 טיפים מצוינים לשליטה במכירת מכרזים ב-eBay

1. ספק פרטיות למשתתפים במכרזים על פריטים רגישים

 

Providing privacy for bidders

 

מומלץ להגדיר את ההגדרות שלך לפרטי עבור פריטים שיתכן שיהיו רגישים ולהם קונים יש רצון לשמור על דיסקרטיות. מודעות ציבוריות ב-eBay עשויות לשעשע קונים פוטנציאליים שמעדיפים להקלט את פעילותם המקוונת בסודיות. מודעה פרטית יכולה למשוך קונים חייכנים ולהגביר את מספר ההצעות על המודעה שלך.

המודעות הפרטיות ב-eBay יחסית נדירות לעומת המודעות הציבוריות, אך הן עוזרות מאוד לקונים מסוימים. יצירת מודעה פרטית קלה ואינה גורמת לתשלום עבור עמלות נוספות.

כדי לסמן את המודעה שלך כפרטית, פשוט בחר באפשרות “מודעה פרטית” בטופס המכירה, בו אתה מבחר איך למכור את הפריט שלך. יצירת מודעה פרטית אומרת שהקונים לא יראו את האנשים האחרים שהציעו הצעות במכירה.

אם אתה מוכר פריטים כגון מוצרים למבוגרים או פריטים רפואיים, כדאי לשקול ליצור מודעות פרטיות. בנוסף לעזור למשוך קונים שמעריצים דיסקרטיות, זה יעזור גם לך לקבל יותר משוב על המודעות שלך. מודעות פרטיות אינן רק לפריטים רגישים, תוכל גם להשתמש בהם עבור פריטים בנושא מתנות, בהם יתכן כי הקונים לא רוצים שרכישותיהם יוצגו בציבור.

 

2. הצג את הפריטים שלך למשך 10 ימים

Listing goods for 10 days

 

ניתן להפעיל מכירות מכרזיות ב-eBay למשך 1, 3, 5, 7 או 10 ימים. עשרה ימים הם הזמן המרבי בו מכרז ב-eBay יכול להיפעל. ברור כי יתרון יתרון לאפשר למכרז שלך להיפעל במשך הזמן הארוך ביותר. בפועל, eBay גובה תשלום של 1 דולר למודעה עבור כל משך פרסום המפחית את תקופת המכרז למעט חמישה ימים.

ככל שהמכרז פועל ופורסם לזמן רב יותר, המודעה מקבלת יותר חשיפה בפני קונים פוטנציאליים והסיכוי לקבל הצעות מתחרים המקפיצים את המחיר עולה. אם נדרש משך פרסום שהוא יותר מעשרה ימים, יהיה עליך לבחור בפורמט מחיר קבוע.

זה לא אומר שפרסום בתקופה קצרה אינו נותן לך יתרונות. מודעות בתקופה קצרה עוזרות ליצור תחושת דחיפות והן מושלמות במיוחד עבור פריטים שדורשים זמן מוגבל למכירה. זה תלוי בך לבחור בזמן הפרסום המתאים למוצר שלך.

 

3. התחל את המכירה שלך ביום חמישי בערב

Starting auction on a thursday night

 

היום בו אתה מתחיל את המכירה שלך קובע את יום הסיום וכמה הצעות תקבל. יש ימים מסוימים להתחלה וסיומים המעדיפים מכירות יותר מאחרים. עבור הרבה קונים, ימי ראשון מפיקים את מספר המכירות הגבוה ביותר. לפי דיויד איי. קרפ, מחבר של eBay Hacks, ימי ראשון נחשבים ברחבי העולם ליום הטוב ביותר לסיום מכירה במכרז.

לכן, אם תתחיל מכירה בתקופת 10 ימים ביום חמישי בערב, היא תסתיים ביום ראשון בערב ותהיה פעילה במהלך שני ימי ראשון במקום רק אחד.

כמובן שעדיין חשוב להתעדכן בשוק בצורה קפדנית ולגלות מה עובד במיוחד עבור המוצר שלך.

 

4. אפשר החזר מוצרים

Allowing returns

 

זה תמיד נחשב לשיטה טובה למכור ב-eBay. כל מוכר רציני צריך להציע לפחות מדיניות החזר של 30 יום.

חשוב לציין כי כל המוכרים ב-eBay כבר מציעים החזר, בכח הפלטפורמה עצמה. ל-eBay יש מדיניות התחזרות הכסף עבור פריטים שלא הגיעו, מגושמים או לא תואמים לתיאור המודעה.

הצעת החזרות בהתאמה אישית היא הרבה יותר טובה לעסק שלך. הצעת החזרות מפחיתה את חשש מתחושת החרטה של הקונים שעשוי למנוע מקצה מהם להציע הצעות במכירה של הפריט שלך, ונותנת להם תחושת ביטחון והם מוכנים לשלם קצת יותר עבור זאת. בנוסף, eBay מקדם מודעות שמציעות מדיניות החזר במשך 30 יום או יותר.

אם עד כה לא הצעת מדיניות החזרות בחנות שלך, אני ממליץ להציע מדיניות החזר למשך 60 יום. לפעמים תקנה טועותית, מדיניות החזר עם יותר ימים אינה משפיעה על מספר ההחזרות. eBay מציע לך אפשרות לנהל החזרות באופן אוטומטי אם תגלה כי אין לך זמן פנוי להתעסק בהן באופן ידני.

 

5. הצע משלוח חינם

Offering free shipping

 

בימים אלו, הקונים מצפים למשלוח חינם והם יותר משתעשעים אם אתה לא מציע זאת. גם Amazon ו-eBay נותנים תשומת לב מיוחדת למודעות שמציעות משלוח חינם. הם משתמשים בפורמטים ובתיאור כך שהקונים מבחינים באילו מוכרים מציעים משלוח חינם. גם ניתן ללקוחות לסנן מוכרים שאינם מציעים משלוח חינם.

מכל הסיבות האלו ועוד, כדאי לשקול להציע משלוח חינם בחנות שלך. אם אתה מוכר פריטים קלים וקטנים, מציע משלוח חינם עשוי להיות דרך טובה להעלות את המכירות שלך. אם אתה מוכר פריטים כבדים, עם תנאי הזמנת משלוח חינם יתכן כי יהיה לו יותר השפעה על שווי הכולל. לכן, כדאי לשקול את המוצרים שאתה מציע והשוק לפני שתקבע את ההחלטה שלך.

 

מסקנה

המכרזים הם דרך מצוינת להרוויח יותר כסף ב-eBay. יש לך למדוד את העקרונות שלהם בהדרגה כדי ללמוד איך להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר, אך הם יכולים להעלות את המכירות שלך ולהגביר את שווי הרווח שלך.

למעבר לנושאים שהוזכרו במאמר זה, יהיה עליך לבצע מחקר מדויק על המוצר והשוק כדי לגלות אילו פריטים נמכרים הכי טוב במכרז וגם מתי הם נמכרים הכי טוב. לסופו של דבר, הדרך הכי טובה לפרסם מכירת מכרז ב-eBay היא אותה שמביאה לך את המכירות הכי רבות.

מה הם הטיפים הכי טובים שלך למכרזים ב-eBay? תגיד לנו בתגובות.

 

שאלות נפוצות

איך אני מקבל את הכסף הכי הרבה ממכירות המכרזים ב-eBay?

כדי להרוויח את הכסף הכי הרבה ממכירות המכרזים שלך ב-eBay, עליך לוודא לעשות את הדברים הבאים:

  • לצלם תמונות טובות של המוצר
  • לבחור יום סיום שנופל ביום ראשון או שני.
  • לתאר את הפריט בצורה תקינה כך שהקונים יודעים בדיוק מה הם מקבלים.
  • לגלות את מחיר המכירה של פריטים דומים ולעשות הערכה למוצר שלך.

 

מהם הפריטים הכי טובים למכרזים ב-eBay?

כפי שצוין למעלה, פריטים נדירים ווינטאג’יים מצליחים מאוד במכרזים. זה כולל גם:

  • מוצרים אלקטרוניים וינטאג’יים
  • אוספים ופריטי אוסף
  • רהיטים וינטאג’יים
  • חפצי זיכרון
  • ביגוד וינטאג’י
  • פריטי עתיקות
  • תכשיטים
  • פוסטרים וקומיקסים וציוד לסרטים וטלוויזיה וינטאג’יים

 

איך מוסיפים מחיר שמירה למודעה ב-eBay?

מחיר השמירה הוא המחיר המינימלי שאתה מוכן לקבל עבור פריט. זה שונה מהמחיר ההתחלתי שאתה מציין בתחילת המכרז. על ידי הוספת מחיר שמירה למודעה, אתה יכול לקבע מחיר התחלתי נמוך ולהעלות את העניין של הקונים בפריט שלך.

eBay מחייבת עמלה כאשר אתה מוסיף מחיר שמירה למודעות שלך, בסך של $5.00 או 7.5% ממחיר השמירה, בהתאם למה שגדול יותר, עד לעמלה מרבית של $250. עמלה זו מחויבת, בין אם הפריט שלך נמכר או לא.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK