כיצד להניח החזר חלקי ב-eBay

זו אחת מהאתגרים המרכזיים של היותך סוחר ב־eBay: לא כל הלקוחות שלך יהיו מרוצים. יתכן שייפתחו בעיות שונות בעסקאות עם לקוחות ב־eBay, ואחת הנפוצות ביותר היא כאשר הקונה אינו מרוצה לאחר שהמוצר הגיע, בין אם זה בגלל שהמוצר הגיע פגום או שהקונה שינה את דעתו ורוצה לבקש החזר כספי. יש ב־eBay מערכת שמאפשרת לסוחרים לנצח על לקוחות לא מרוצים שמחפשים החזר. אם דברים מתנהגים באופן שגוי ומחוץ לשליטתך, תוכל להניח החזר חלקי. (מקור: ZIK Analytics)

מה זה החזר חלקי? וכיצד אפשר להניחו ללקוחות ומה היתרונות שבהנפקת החזר חלקי?

 

מהו החזר חלקי ב-eBay?

החזר חלקי הוא כלי הזמין לסוחרים ב־eBay דרך מרכז המוכר. כלי זה מאפשר לך, הסוחר, להניח החזר ללקוחות שמבקשים אותו, אך סכום ההחזר אינו כולל עלות המוצר מהעסקה המקורית. עם החזר חלקי ב־eBay, אין צורך יותר להתעסק בבעיות עם בקשות להחזרה מלקוחות או לשאת משאב נוסף של עלויות משלוח חזרה. גם אם חנות eBay שלך מקבלת החזרות, ההחזר החלקי הוא אפשרות טובה ונוחה לשני הצדדים לטובת טיפוח בעיות ב־eBay.

סכום ההחזר שתמציא ללקוח בהתאם למערכת ההחזרים החלקיים של eBay יהיה תואם לחומרת הבעיה, או לסוג הבעיה הספציפי שהקונה מדווח עליו. כאשר קונה פותח בקשה לסכום החזר, יתבקש לספק את הפרטים הקשורים לבקשתו. כל הפרטים שיינתנו ישמשו לקביעת סכום ההחזר, והאם הלקוח ראוי לקבל החזר מלא או חלקי.

החזרים חלקיים ב־eBay הם דרך נהדרת לטפל בבעיות עם לקוחות ולמנוע משוב שלילי. ניתן לדון בפרטי ההזמנה עם הלקוח לפני שמתבצע ההחזר. כאשר קונה פונה ל־eBay בנושא בעיה, קיימת הסתברות גבוהה שהם יתידו עם הלקוח.

ניתן למנוע בעיות פוטנציאליות בעתיד שעשויות להביא למשוב שלילי על ידי הצעת פתרון לקונה בעת שההחזר החלקי מתבצע. זהו כלי מוצק זמין במרכז המוכר שלך, לכן חשוב להנות ממנו בזמן מוויכוח עם הלקוח, כך תוכל לחסוך זמן, מאמץ וכסף לטווח הארוך. הנפקת החזרים חלקיים היא תהליך הגיוני ביותר, במיוחד אם יש לך מספיק כספים בחשבונך, מאחר ואינך צריך עוד לכסות את ההוצאות הנוספות של משלוח חזרה.

 

מתי להניח החזר חלקי

מתי להניח החזר חלקי

המטרה העיקרית של מערכת ההחזר החלקי ב־eBay היא לאפשר לסוחרים להניח החזר חלקי לקונים, בעיקר כאשר הקונה טוען כי הוא קיבל את המוצר הלא נכון או שהמוצר הגיע פגום. ישנם גם קונים שטוענים כי המוצר אינו תואם לתיאור המופיע במודעה, ולכן הקונה שינה את דעתו.

במקרה זה, יש לך כמה אפשרויות נוספות לניהול התביעות:

  • בקשת החזרה – אחת האפשרויות היא שהקונה יגיש בקשת החזרה. כאשר אתה מקבל החזרות, זאת עשויה להוביל להפסד גורם משמעותי. עליך להעניק החזר מלא לאחר שאתה מקבל החזרות ולשאת בעלות המשלוח המקורית של הפריט.
  • החזר מלא – תוכל גם להניח החזר מלא כאשר הקונה אינו מרוצה מהפריט שלו. כאשר אתה מפקיע החזר מלא, הקונה שומר על הפריט, אך עליך לשלוח החזר עבור סכום העסקה המקורי במלואו.
  • החלפת מוצר או תמורה – אפשרות זו מאפשרת לסוחרים לשלוח פריט כפול כתמורה לפריט דומה. רבים מהסוחרים בוחרים באפשרות זו כאשר הקונה אינו מרוצה כי הפריט הממשי אינו תואם את תיאור המודעה.

מתי להניח החזר חלקי

כיום, לסוחרים ב־eBay אין אפשרות להניח החזר חלקי אם הקונה עדיין לא קיבל את הפריט. סוחרים יכולים גם לספק החזר חלקי כאשר דעת הקונה שונתה לאחר קבלת הפריט.

יש בעיה בשימוש בבקשת ההחזרה ב־eBay, למרות זאת. רוב הסוחרים מקבלים את הפריט המוחזר במצב רע מזה שנשלח מהעסקה המקורית. אם הפריט ניזוק, או אם הפריטים הנדרשים משתייכים לקטגוריות המאושרות למכירה ב־eBay, ניתן לבצע שתי אפשרויות:

  • אפשרות 1: סוחרים המציעים החזרות חינם יכולים להניח החזר חלקי של 50% ללקוח. סכום ההנחה כאשר אתה מפקיע החזר הוא כדי לכסות את ערך הפריט, וזה יהיה מועיל רק לפריטים עם ערך נמוך.
  • אפשרות 2: סוחרים שאינם מציעים החזרות חינם יכולים לחסוך 10-20% מסכום ההחזרה עקב חרדת הקונה או השינויים ברצון שלו.

 

כיצד להניח החזר חלקי

כיצד להניח החזר חלקי ב־eBay

קיימים שלבים שונים להנפקת החזרים חלקיים ב־eBay, תלוי בשיטת התשלום המתאימה לעסקה המקורית. יש לשים לב לשלבים אלו להנפקת החזר חלקי בהתאם לשיטת התשלום המוגדרת בקובץ.

1. הנפקת החזר חלקי דרך Paypal

הנפקת החזר חלקי דרך Paypal היא אחת הדרכים הקלות ביותר לנהל החזרים חלקיים ב־eBay מאחר ו-Paypal מאפשרת תהליך פשוט ויעיל. יש לך עד 180 יום ממועד העסקה המקורית כדי להניח החזר חלקי לקונה.

  • עבור לכרטיסיית ‘פעילות’ בכותרת הדף הבית. מתוך רשימת העסקאות, בחר את העסקה הספציפית שברצונך להניח החזר חלקי עליה.
  • בחר את אפשרות ‘להחזיר את התשלום הזה’.
  • לפי בררת המחדל, יופיע הסכום המלא בעת הפעלת בקשת ההחזרה מהקונה ב-Paypal. באפשרותך לערוך את הסכום על פי הסכום הרצוי להחזר.
  • וודא כי כל הפרטים האחרים נכונים לפני שאתה מאשר את העסקה ומניח החזר חלקי לקונה.

 

2. הנפקת החזר חלקי דרך התשלומים בניהול

אם אתה משתמש בתשלומים בניהוליים עבור חנות ה־eBay שלך, תוכל להניח החזר חלקי מתוך מרכז המוכר שלך:

  • בחר את פרטי ההזמנה מתוך חשבון המוכר שלך ב־eBay. בחר את אפשרות “שלח החזר” מתוך תפריט נפתח.
  • ציין את הסיבה למה ברצונך להניח החזר.
  • תוכל לציין את סכום ההחזר, בין על פי הפריט עצמו או על פי ההזמנה.
  • לחץ על אפשרות “שלח החזר” לאחר שוודאת שכל הפרטים הקשורים לעסקה נכונים.

כאשר אתה מציע החזר חלקי דרך תכונת התשלומים בניהול, האפשרות של החזר חלקי ברמת ההזמנה מוצעת בהגדרת ההחזר חלקי. ההנפקה של החזר חלקי לפי פריט היא תהליך ישיר מאחר ואתה מכיר את הערך המדויק של כל פריט. כאשר מדובר בהחזר חלקי ברמת ההזמנה, התהליך עובד מעט שונה כי סכום ההחזר מחולק בצורה פרופורציונלית בין כל פריט בהזמנה.

ההחלטה להציע החזר חלקי דרך תכונת התשלומים בניהול חייבת להתבצע בתוך 60 ימים (בניגוד ל־180 ימים ב-Paypal) ממועד העסקה המקורית. זה משהו שהקונים צריכים לקחת בחשבון כאשר הם מבקשים החזר מלא או חלקי.

 

מחשבות סופיות על החזר חלקי ב־eBay

המערכת של ההחזר החלקי היא אחד הכלים המסופקים לסוחרי eBay כדי לשמור על עסקה פתוחה וכנה עם הקונה. החזר חלקי זמין ככלי לפתרון סכסוכים ולוודא כי תוכל למנוע משוב שלילי. סוחרים שמציעים החזר חלקי יכולים גם לזכות באשראי עמלות ב־eBay. האשראי עמלות שאתה מקבל תלוי בסכום ההחזר שהקונה שלך קיבל עבור העסקה או העמלות ששילמת.

אם לקוחותיך מרוצים, תוכל להמשיך את העסק שלך. ההחזרים ב־eBay עשויים להשפיע על שווי הרווח שלך, אך זה יסייע לתמוך בעסק שלך לטווח הארוך.

 

שאלות נפוצות על החזרים חלקיים ב־eBay

האם ניתן להציע החזר חלקי ב־eBay?

כן, תוכל להניח החזרים חלקיים לקונה שלך ממגוון סיבות, וזאת במסגרת התקופה המוגדרת ממועד ההזמנה המקורית.

האם eBay עדיין גובה עמלות אם אתה מחזיר כספים?

eBay יונה את עמלת ערך הסופית לאחר שאתה והקונה פתרתם את סוגיית ה־eBay שלכם. עמלת ערך הסופית תהיה מוחזקת במצב “המתנה” אם הקונה מבקש מ־eBay לבדוק את המקרה.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK