התוכנית העולמית למשלוח ב-eBay – כל מה שאתה צריך לדעת

Contents

זהו מדריך מלא לתוכנית המשלוח העולמית של eBay (GSP). בפוסט זה, אנחנו נראה לך את כל מה שאתה צריך לדעת על תוכנית המשלוח העולמית, ואיך תוכל להשתמש בה כדי להרחיב את העסק שלך מעבר למדינת המגורים הנוכחית שלך.

תוכנית המשלוח העולמית של eBay היא דרך מצוינת להפוך את המוצרים שלך לזמינים לקהל עולמי. בעזרת מדריך זה, תלמד על דרך התחלתך בתוכנית, על היתרונות של התוכנית ועל ההנחיות המאחורי התוכנית, בין היתר. בוא נתחיל!

 

מה זה תוכנית המשלוח העולמית של eBay?

What is eBay Global Shipping Program

תוכנית המשלוח העולמית של eBay היא שירות שמוצע על ידי eBay למוכרים שלה כדי לעזור להם להגיע ליותר מדינות ולקונים פוטנציאליים. זו תוכנית קלה לשימוש שמאפשרת למוכרים לשלוח את המוצרים שלהם לאחד ממרכזי המשלוח המקומיים של eBay, וeBay יטפל במשלוח ובלוגיסטיקה הכרוכים כדי למסור את החבילה ישירות לדלתו של הקונה. פשוט נאמר, eBay מפעילה את מרכז המתמקד שלך.

תוכנית המשלוח העולמית של eBay, שנפתחה בשנת 2012, מעניקה למוכרים גישה למעל ל-60 מיליון קונים ברחבי העולם, וזו הזדמנות עבורם להרחיב את עסקיהם מעבר לשווקים המקומיים ולהשיג קונים בינלאומיים.

 

איך פועלת תוכנית המשלוח העולמית של eBay?

how-does-the-ebay-global-shipping-program-work

כך ניתן להתחיל בתוכנית המשלוח העולמית של eBay:

  1. להיות מוכר ולרשום את הפריטים שלך באתר eBay: תוכנית המשלוח העולמית של eBay אינה זמינה לכולם. רק מוכרים מוסמכים ב-eBay יכולים לגשת לתוכנית. על המוכר להפנות רשימה של הפריטים שהוא רוצה למכור ב-eBay, ורק על הפריטים הללו ניתן למכור בתוכנית המשלוח העולמית.
  • להפעיל דירוג מוכר Above Standard: לפני שתוכל לגשת לתוכנית המשלוח העולמית של eBay, עליך להפעיל דירוג מוכר Above Standard, Top Rated, או Top Rated Plus. ניתן לצפות בדירוג המוכר שלך בקישור זה.

לאחר הקמת דרישות המוכר, כך ניתן להתחיל להשתמש בתכנית המשלוח העולמית של eBay:

  • עבור ל’החשבון שלי
  • בחר ‘העדפות אתר’
  • לחץ על ‘השתמש בתוכנית המשלוח העולמית לרשימות החדשות התואמות ערכה’ כדי לעדכן את הגדרות המשלוח שלך.

כדי להשתתף בתכנית המשלוח העולמית של eBay, עליך לעמוד בדרישות למשלוחים בינלאומיים.

  • הפריט חייב להימצא בפועל בארצות הברית, שכן המשלוח יתבצע מארצות הברית. לכן, תכנית ה-GSP זמינה רק למוכרים שמשתמשים בספק אמריקאי.
  • הפריט לא יכול להיות כפוף להגבלות יצוא. עליך לוודא בהקשר זה על פי מדיניות המסחר הבינלאומי של eBay.

כדאי להבין את מדיניות המשלוח של כל אחת מהמדינות היעד. תכנית המשלוח העולמית של eBay מאפשרת למוכרים לשלוח לכ-100 מדינות, ולכל מדינה יש הגבלות משקל, אורך וממד למוצרים שנשלחים.

בנוסף, ל-eBay יש מחיר מכירה מרבי עבור כל מדינה, שמייצג את המחיר שהמוכרים יכולים לגבות על הפריטים שלהם, כולל משלוח וטיפול. כל המידע הזה זמין ב כתבה זו.

 

היתרונות של תכנית המשלוח העולמית של eBay

Benefits of the eBay Global Shipping Program

בנוסף לספק למוכרים גישה לקונים בינלאומיים ולהוריד את העומס מהתהליך של משלוח הפריטים בעצמך, תכנית המשלוח העולמית של eBay מספקת גם יתרונות מסוימים, כולל:

המוכרים מוגנים מביקורות שליליות או נטורליות

סקירה שלילית או נטורלית של הפריט שלך כתוצאה מתהליך המשלוח או הטיפול בו יוסר.

יש תשלום חזר כספי למוכרים

ל-eBay יש מדיניות תשלום חזר כספי המספקת הגנה למוכרים וגם לקונים. כאשר הפריט אבד או ניזוק במהלך המשלוח הבינלאומי, eBay יטפל בפניית המקרה לטובת המוכר. הם יוודאו שזה לא ישפיע על דירוג המוכר שלך.

כדי למד עוד על מדיניות התשלום החזר כספי של eBay, לחץ כאן.

המוכרים מקבלים דירוג חמישה כוכבים

המוכרים מקבלים באופן אוטומטי דירוג חמישה כוכבים עבור עלויות המשלוח בדירוג המפורט שלהם כאשר הם מציעים משלוח פנימי חינם למרכז המשלוח.

הם מקבלים גם דירוג חמישה כוכבים עבור זמן המשלוח אם הם משלחים באותו יום עסקים או עסקים במשך יום אחד. כאשר אתה מעלה מידע לגבי מעקב תוך 1 יום מקבלת התשלום ומספק את החבילה למרכז המשלוח בארה”ב בתוך 4 ימי עסקים, eBay יעניש אותך בדירוג חמישה כוכבים על זמן המשלוח.

דירוג של מתחת לחמישה כוכבים לא ישפיע על דירוג המוכר בכלל

אם אתה מקבל דירוג של פחות מחמישה כוכבים על עלויות המשלוח כאשר אתה גובה תשלום על עלויות המשלוח הפנימי, זה לא ישפיע על תקנות הביצועים הכולל שלך כמוכר.

 

חסרונות של תוכנית המשלוחים הגלובלית של eBay:

Disadvantages of the eBay Global Shipping Program

זה לא יעיל מבחינת העלויות עבור הקונים

eBay משתמשת באותו סוג שילוח למשלוחים בינלאומיים, וכך המקנה לקונים לשלם מחיר פרמיום על המשלוחים, כי היא לא מתחשבת בסוג הפריט שנשלח ובמשקלו האמיתי.

גם הדמי המכס קבוע בלתי תלוי ביעד המדינה, ולכן התוכנית GSP מיוקרת יותר עבור הקונים מכיוון שהם נדרשים לכסות את העלויות הללו. כך דווקא עבור פריטים בערך נמוך, הם יכולים להתעלות בעלויות כאשר משלחים אותם בינלאומית בהשוואה למשלוחים מקומיים.

המחירים אינם תחרותיים

המחיר הממוצע של הפריטים המופיעים בתוכנית המכירה הגלובלית גבוה מהמחירים של הפריטים המופיעים בפלטפורמות אחרות, ובכך המוכרים מאבדים את היתרון התחרותי שלהם בנוגע למחירים. עלויות הטיפול והמשלוח הגבוהות מביאות לכך שהמחיר הכולל של הפריטים עולה יותר מדי ולרוב הקונים אין עניין ברכישתם.

 

המוכרים חייבים לשאת את אחריות ההחזרות

באיביי, המוכרים חייבים לשאת את עלות המשלוח במקרה של החזרה – גם אם יש הפסד או נזק בזמן המשלוח מהמרכז לקונה.

החדשות הטובות הם שזה לא ישפיע על דירוג המוכר – אבל זה ישפיע על הכיס!

 

תכנית המשלוח הגלובלית של איביי חשופה לפגיעה בפריטים

דבר אחד עם תכנית המשלוח הגלובלית של איביי הוא שכל חבילה תיפתח ותיבדק במרכז המשלוחים. החדשות הרעות הן, שאם אתה מוכר, זה אומר שהפריט שלך עשוי להיפגע. אם המוכר מוכר משהו שבלתי קביל או רגיש, זה עשוי להיות בעיה גדולה.

כדי למנוע בעיה זו, עליך לוודא שהפריטים שלך נמצאים במצב מושלם לפני שאתה שולח אותם למרכז המשלוחים. כך שמגיע לך לצלם וידאו של הפריטים שלך בעת פתיחת האריזה ולוודא שהם ממשיכים להיראות טוב לאחר שהם אוברים.

אם פריט נפגם בעת הגעתו למרכז המשלוחים, יש תחזוקה בטוחה – אז אם ברצונך לקבל הגנה זו, וודא שיש לך עדויות וידאו שמתארות את מצב הפריט לפני השליחה.

 

עקיבת פריטים בתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay

עובדות חשובות שהמוכרים צריכים לדעת בנוגע לעקיבת פריטים בתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay.

  • לפני שתשלח פריטים למרכז המשלוח, כדאי להוסיף מספר מעקב כדי שתוכל לעקוב אחרי הפריט.
  • כאשר אתה מוסיף מספר מעקב לפריט, הוא מתבטא במספר מעקב גלובלי, ובכך הקונים יכולים להשתמש במספר זה לעקיבה אחרי החבילה עד המסירה.
  • אם אינך משתמש בתווית משלוח מ-eBay, עליך להשתמש במספר המעקב שקיבלת מהספק המועדף עליך ובמספר הפניה בתווית.
  • כאשר מרכז המשלוח מקבל את הפריטים, הוא יוסיף מספר מעקב בינלאומי כדי שאתה והקונים שלך תוכלו לעקוב אחריהם.

מידע נוסף שמומלץ למוכרי eBay לשים לב בנוגע לעקיבת פריטים:

  • על מנת למנוע בלבול, שלח רק את מספר המעקב הגלובלי אם אתה שולח מידע לקונה דרך מערכת אחרת.
  • אם אתה יוצר תווית משלוח משלך, כלול מספר פניה. יש לעיין בעמוד פרטי ההזמנה למציאת מספר הפניה, שם הקונה וכתובת המשלוח בארצות הברית.

 

איך להתאים אישית את המשלוח הבינלאומי

ניתן להתאים אישית את ההעדפות למשלוח הבינלאומי בתוכנית המשלוח הגלובלית, כולל המדינות והשירותים למשלוח שברצונך להשתמש בהם.

הנה השלבים להתאמת ההעדפות שלך ב-GSP.

  • בחר בגדר דרך האתר My eBay > החשבון שלי ואז לחץ על העדפות האתר.
  • בקטגורית העדפות למשלוח, לחץ על הצג.
  • לחץ על עריכה ליד האפשרות “הצעת תוכנית המשלוח הגלובלית”.
  • סמן את התיבה “מאפשר לי להתאים אישית משלוח בינלאומי לפי מדינה” ולחץ אישור.
  • בחר את שירותי המשלוח שברצונך להשתמש בהם עבור מדינות ספציפיות בקטגוריית המשלוח הבינלאומי של המודעה שלך. כמו כן, יש לך אפשרות להוסיף עד ארבעה שירותי משלוח בינלאומיים נוספים לתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay.

 

שאלות נפוצות על תוכנית המשלוח הגלובלית של eBay

האם תוכנית המשלוח הגלובלית של eBay חינם למוכרים?

כן! אין דמי עמלה עבור השימוש בתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay. עם זאת, כמו כל מוכר אחר, יש עלות עבור הרשמת פריטים. אם אתה מוכר בתוכנית המשלוח הגלובלית, עליך לשלם עמלות בינלאומיות עבור פריטים שנשלחים מחוץ לארצות הברית.

עמלת הבינלאומית היא 1.65% מסך הסכום של המכירה שלך והסכום יוחל מהמכירות שלך. עשויים להיות גם תשלומים נוספים בהתאם לחוקי המדינה של הקונה שלך. אוסטרליה, קנדה, גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה, אירלנד, בלגיה, אוסטריה, שווייץ, הולנד, פולין, בריטניה וסין כולם מציעים מערכת עמלות שונה.

ניתן לבדוק את העמלות הבינלאומיות השונות כאן.

בנוסף לעמלות המכירה, המוכרים ישלמו עמלות PayPal עבור עסקאות בינלאומיות.

מי יכול להצטרף לתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay?

התנאים להצטרפות לתוכנית המשלוח הגלובלית מפורטים בבירור במאמר זה. למתחרים יש להיות דירוג רוכש של Above Standard, Top Rated או Top Rated Plus. בנוסף, רק מוכרים שיש להם ספקים בארצות הברית יכולים להצטרף לתוכנית המשלוח הגלובלית של eBay מאחר והפריטים שמופיעים ברשימה חייבים להיות נמצאים פיזית בארצות הברית.

יש תקנה מינימלית שמתחייבים המוכרים לעמוד בה כדי לקבל את הדירוג של Above Standard. כדי לקבל דירוג Top Rated, יש כמה דרישות כמו:

  • יש להיות בעל חשבון מוכר פעיל ב-eBay למשך לפחות 90 יום.
  • להגיע למכירות בשווי של 1,000 דולר עם לפחות 100 עסקאות עם קונים בארה”ב במהלך תקופת 12 חודשים.
  • יש לעמוד בדרישות המוגדרות של eBay לגבי יחס הגורמים לעסקאות, שיעור הזמנה מאוחרת והנטל של תיקונים עם סגירה בלתי מיוחדת לפתרון של המוכר.
  • יש לעמוד במדיניות הפרקטיקות למכירה של eBay.

 

מה קורה אם מרכז המשלוחים הגלובלי של eBay מאבד את החבילה שלך?

אחרי הגעת הפריט למרכז המשלוחים, מדיניות ההחזרים של eBay מכסה את הקונים והמוכרים במקרה שהפריט אבד או ניזוק. בשביל המוכר, זה אומר שאתה לא נדרש להשאיר עלייך לספק כלום בנוגע להחזר וזה לא ישפיע על סטנדרטי הביצועים שלך כמוכר.

איפה נמצא מרכז המשלוחים הגלובלי?

מרכז המשלוחים הגלובלי של eBay ממוקם ב-Erlanger, Kentucky בארה”ב. eBay משתמשת בחברת הלוגיסטיקה Pitney Bowes כדי לבצע את המשלוחים הבינלאומיים ממקור ה-MSP ברחבי העולם.

האם יש פריטים מוגבלים בתכנית המשלוחים הגלובלית?

כן! ישנם פריטים מסוימים שנכנסים לקטגוריית הפריטים המוגבלים והאסורים בתכנית המשלוחים הגלובלית. רוב ההגבלות אלו הן תוצאה של הגבלות יצוא במדינות שונות.

הפריטים שאין אפשרות לשלוח באמצעות התכנית הם:

  • ציוד כבד, קישוטים לציוד כבד
  • עסקים ואתרים אינטרנטיים
  • שעונים חכמים
  • מטבע וירטואלי
  • בשמים
  • נדל”ן
  • כרטיסי משחק מקדמים
  • אביזרים למדיה וידאו
  • כרטיסי מתנה וקופונים
  • ציוד לעופות הבית

הרשימה הנ”ל אינה כוללת את כל הפריטים האסורים או המוגבלים באיביי, ישנה מדיניות שמתארת את הפריטים שאסור לרשום או למכור באתר. עם זאת, סוחרים שמשתתפים בתוכנית המשלוחים הגלובלית של איביי חייבים לוודא שהעסקאות שלהם הן חוקיות במדינת הקונה.
כן, באפשרות המוכר לבחור לצאת מתכנית המשלוחים הגלובלית של איביי בכל עת. אחת היתרונות של התכנית היא שהמוכרים מקבלים שליטה על הפריטים שניתן לרשום. תוכל לצאת מהתכנית לחלוטין, ותוכל גם לבחור להוציא חלק מהרשימות שלך מהתכנית.

כדי לצאת מהתכנית:

  • בקר בעמוד ‘ניהול העדפות משלוח’
  • לחץ על ‘ערוך’ ליד אפשרות ‘תכנית המשלוחים הגלובלית’
  • לחץ על ‘צא מהתכנית’

הבקשה שלך עשויה לקחת עד 72 שעות לעיבוד.

כך ניתן להסיר רישום יחיד מרישומים הפעילים בתכנית המשלוחים הגלובלית.

ב-Seller Hub, בחר ‘Active’ (פעיל) תחת הטאב של רישומים. לחץ על ‘עריכה’ ומתפתחת תפריט נפתח, בחר ‘ערוך את הרשומה שנבחרה’. לחץ על ‘ערוך מדיניות שנבחרה’ בקטע “הוסף פרטי משלוח”. בדו-שיח תיבת הדו-שיח לעריכת מדיניות המשלוח ייפתחה. לחץ על הקטע ‘משלוח בינלאומי’ והסר את הסימון מהתיבה ליד האופציה “שלח למרכז המשלוחים בארה”ב”.

שמור ואשר את השינויים, והרישום יוסר על ידי איביי.

כדי להסיר את כל רישומי המכירה הפעילים שלך מתכנית המשלוחים הגלובלית, הנה מדריך של שלבים:

  • ב-Seller Hub, לחץ על ‘Active’ (פעיל) תחת הטאב של רישומים.
  • מתפתחת תפריט הדפדפן, לחץ על ‘ערוך את כל הרישומים’.
  • סמן את התיבה בכולם בכול הרישומים שלך.
  • לחץ על מדיניות משלוחים בתפריט הדפדפן של ‘ערוך’.
  • בתיבת הדו-שיח של מדיניות המשלוחים, בחר ‘שנה ל’ ולחץ על עריכה ליד שם מדיניות המשלוחים.
  • בתיבת הדו-שיח של מדיניות המשלוחים, הסר את הסימונים מהתיבות ליד האופציה המציינת “שלח למרכז המשלוחים בארה”ב”.
  • שמור ושלח את השינויים, והשינויים יאומתו על ידי איביי.

כיצד ליצור קשר עם שירותי לקוחות איביי הגלובלי?

כן ולא! איביי אינה מציעה ביטוח ShipCover למוכרים בתוכנית המשלוחים הגלובלית (GSP) עבור המשלוחים למרכז המשלוחים המקומי. במקום זאת, המוכרים יכולים לרכוש ביטוח מהספק שמועדף עליהם כדי לכסות את הסחורה במהלך המשלוח למרכז המשלוחים המקומי.

לחלק של משלוחים בינלאומיים, התוכנית למשלוחים גלובליים מספקת כיסוי לסחורות דרך שירות USPS Priority International Mail.

 

איך ליצור קשר עם שירות המשלוח הגלובלי של איביי?

בראש דף האיביי, לחץ על “תמיכה לקוחות”, בחר “יצירת קשר עם איביי” והתחבר אם עדיין לא נכנסת לחשבונך. בחר בנושא שהכי קרוב לשאלה או הדאגה שלך. לחץ על הקישור “להתקשר אלינו” אם המידע שניתן לא פתר את הבעיה שלך.

אחרי לחיצה על “להתקשר אלינו”, תראה מספר טלפון וקוד PIN. קוד ה-PIN פג תוקף בתוך 15 דקות ולכן עליך להתקשר בתוך טווח זמן זה כדי להשתמש בקוד.

מסקנה

במאמר זה דנו במקיף בתוכנית המשלוח הגלובלית של איביי.

כפי שראינו, תוכנית המשלוח הגלובלית היא דרך מעולה להרחיב את הטווח שלך ולהגדיל את מכירותיך. עם זאת, ישנם כמה בעיות פוטנציאליות. חשוב לדעת מה עומד בפניך לפני שאתה משתמש בתוכנית.

כמוכר באיביי, האם יש לך הצגות פעילות בתוכנית המשלוח הגלובלית? השאר תגובה בסעיף ההערות וספר לנו על הנסיון שלך.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK