כיצד לתקן מכירות איטיות באיביי [מעודכן אפריל 2023]

באייבי, שהוא אחת מפלטפורמות המכירה המקוונות הגדולות ביותר בארצות הברית, יש כיום 25 מיליון מוכרים. אם כך, איך אפשר להתחרות ולהישאר רווחי? או מה עושים אם אתה מבחין שהמכירות שלך מתנגשות? רבים ממוכרי אייביי מדווחים על האטות במכירות בתקופות שונות במהלך השנה, ללא קשר לניסיון שלהם.

למזלנו, הצוות של ZIK Analytics מספק לך את הפתרון המושלם, עם המדריך המקיף שלנו לתיקון מכירות איטיות באייביי. בעזרת האסטרטגיות שלנו המבוססות על נתונים והכלים המתקדמים שלנו לניתוח, אין צורך יותר לנחש כשמדובר בתיקון המכירות האיטיות של החנות שלך. המאמר הזה יעזור לך לזהות את הסיבה העיקרית להאטת המכירות שלך ויסייע לך להחזיר את המכירות שלך למסלול הנכון.

 

צפייה: הסרטון מסכם את האסטרטגיה המלאה


אבחון מכירות איטיות בחנות שלך
הבנת דירוג המוכר שלך
סקירת יעדי פגם
שיעורים מאוחרים של משלוח
סקירת מקרים סגורים
מדדים נוספים חשובים
מדיניות החנות
תנועת תנועה והתרשמות
סוגי מוצרים המתווספים
כיצד לשפר את מכירות האיביי שלך ב-2023
התקשרו לאיביי
מיטוב המודעות
שימור כותרות מתארות
הפעלת תמונות המוצר שלך
מחירים המתאימים למוצרים שלך
אפשרויות משלוח אידיאליות
שימוש במודעות מקודגות
נסחפו על סיום
שאלות נפוצות
האם איביי מגבילה מכירות?
למה איביי מגבילה את מכירותיי?

 

האם מכירות באייביי ירדו ב-2023 בכללי?

השוק המקוון השתנה באופן משמעותי בשנות 2020, 2021 ו-2022. יש יותר צרכנים שרוכשים ברשת מאי פעם מקודם, וזה גרם לאייביי לחוות רבעון מטורף בראשית השנה, כאשר ערך הסחורה הגולמי (GMV) גדל ב-29% ביחס לשנה הקודמת. אך הם חוו רבעון שני איטי יותר, עם ירידה של 7% ב-GMV וירידה של 2% במספר הקונים הפעילים כפי שמתואר בדוח הרבעוני שלהם. אז אם אתם מוכרים על פלטפורמת אייביי, האם עליכם להיות דואגים? כמובן, ערך הסחורה הגולמי הורד, אך אייביי הכירה בכך וציפתה לכך, מבינה כי הרגלי הרכישה עשויים להיות לא סטטיים עקב הכלכלה הלא חסומה במהלך המגיפה.

העובדות בגורלה אינן מדאיגות לצוות ב-ZIK Analytics בצורה כוללת, ואנחנו מרגישים מואשמים שמכירות באייביי ימשיכו לגדול בכלל עם החברה ממשיכה לחדש ולהתמקד בשיפור ההצעה היסודית שלה, למרות הגורמים החיצוניים שמשפיעים על הכלכלה העולמית. אז אם נוכחות האפשרות שהמכירות יירדו בצורה גלובלית, נסתכל בקרב על מה שעשוי להשפיע על המכירות שלך ברמת החנות.

 

אבחון מכירות איטיות באייביי

diagnosing slow

לפני שנעסוק בנושא ונסתכל על איך לשפר את המכירות שלך, אנחנו צריכים לאבחן למה המכירות שלך ירדו למעשה. החלק הראשון של המאמר הזה יספק כמה גורמים חשובים שאנחנו מתבוננים בהם כדי שנוכל להבין באופן מלא את ביצועי החנות שלך.

 

הבנת דירוג המוכר שלך באייביי

לוח הבקרה שלך הוא בעצם מקור האמת לביצועיך באייביי, בו תוכל לקבל פירוט מקיף של העסק שלך כגון מכירות האייביי שלך ומדדים חנות חשובים נוספים. כאן תוכל גם לראות האם אתה עומד בכל המדיניות של אייביי, וזהו המקום הראשון שאשקול לבדוק כדי לוודא שאין לנו פגמים בחשבון שלנו.
למעשה, זה כמו דוח ציון על רווחיות וביצועי החנות שלך כולה.

חשוב מאוד שתהיה מודע לכל המדיניות של אייביי כדי להבטיח שאתה משחק במסגרת הכללים.

על לוח הבקרה שלך תוכל למצוא תובנות על מספר מדדים חשובים שמשפיעים על דירוג המוכר שלך באייביי, כולל:

  • יחס הפגמים שלך
  • יחס המשלוחים המאוחרים שלך
  • מקרים שנסגרו ללא פתרון שלך

 

נעסוק בכך להלן.

יחס פגמים

יחס הפגמים שלך באייביי מחושב על פי מספר הפגמים שנרשמים בחנות שלך, מחולק במכירות הכוללות של החנות שלך. לדוגמה, אם מכרת 100 פריטים בחנות שלך בחודש זה, והיו לך 4 פגמים, יחס הפגמים שלך יהיה 4%.

אבל מה גורם לפגם באייביי?

על פי אייביי, חנות שלך יכולה להיות עם פגם מסיבות הבאות:

  • הפריט לא היה כפי שתואר
  • הפריט בוטל על ידך
  • הייתה תביעה דרך מעבד התשלומים שהתייחסה בטובת הקונה.

 

שימו לב לנקודות הבאות כדי להגביר את הסיכויים שלכם לקבלת שביעות רצון טובה יותר מהלקוח ולהפחית את הפגמים:

  • תארו את המוצרים שלכם במדויקות, ספקו תמונות וציינו את כל הרכיבים של המוצר – וודאו שמילאתם את כל הפרטים הספציפיים של הפריט.
  • בדקו מדי פעם את המלאי של הפריטים שלכם.
  • השתדלו להחזיר את המלאי ברגע שתראו שהמלאי נמוך.
  • אם אתם מרגישים שיהיה דרוש יותר זמן לשחזר את המלאי שלכם, השתמשו באפשרות “אזל מהמלאי” מיד לאחר שהפריטים מתפנים מהמלאי.
  • כאשר הקונים שלכם מדווחים על בעיה, דברו איתם על כך וראו אם ניתן להגיע להסכמה עימם. פתרון עימם בהקדם האפשרי יכול למנוע פגם וברוב המקרים עשוי להוביל למשוב חיובי.

 

יחס משלוחים מאוחרים

עכשיו, יחס המשלוחים המאוחרים כפי שמרמז השם. אם אתם משלחים את הפריטים שלכם באיחור, מעבר לזמן שציינתם במודעה שלכם – תחויבו עם יחס משלוחים מאוחרים.

כאשר העסקאות שלך מתעכבות בתדירות גבוהה יותר, דירוג הלוח שלך יינמס. בנוסף, כאשר המשלוחים שלך מתעכבים מספר פעמים מסוים, אייביי יטיל בפועל הגבלות על אפשרויות המשלוח שלך.

כדי לוודא שאתה עוקב אחר נהלי המשלוח שלך, הנה כמה דברים חשובים לשקול:

  • חשב את משך הזמן של ההזמנה שלך (כולל משלוח וטיפול) כדי לספק תאריך הגעה מדויק להזמנות שלך.
  • השתמש במעקב הזמנות עבור המשלוחים שלך.
  • ספק החזרים עבור משלוחים מתעכבים כשאתה יודע שהלקוח שלך יהיה אתגרי.

 

האם מקרים נסגרים ללא פתרון של המוכר?

שירות הלקוחות הוא היסוד להיות סוחר מוביל באייביי. עם זאת בדעתכם, חשוב לוודא שאין למוכרים מקרים שנסגרים ללא פתרון עם הקונה. במילים אחרות, אם אייביי חייבת להתערב כדי לפתור בעיה, זה לא טוב לחנות שלך!
אם אתה משים לב שדירוגך ו/או המכירות שלך ירדו ושהיו לך מספר מקרים שנסגרו ללא פתרון, סביר להניח שמצאת את הסיבה לירידה במכירות. החדשות הטובות הם שאייביי מחשבת מחדש את הדירוג שלך בכל חודש, כך שבהחלט תוכל להחזיר את החנות שלך!

מצריך לבטל הזמנת הקונה לאחר ביצוע התשלום, אך לא בטוח איך זה ישפיע על דירוג המוכר שלך? התייעץ במדריך זה כדי לגלות כיצד.

מדדים חשובים נוספים לבדיקה

בנוסף לדירוג שלך, ישנם מספר מדדים חשובים נוספים לבדיקה כדי לוודא שמכירותיך מבוצעות באופן מיטבי ויותר אנשים רואים את המודעות שלך.

בדוק את מדיניות החנות שלך באייבי

מערכת מדיניות העסק של אייביי מיועדת להקל על תהליך המכירה עבורך על ידי אפשרות לציין מראש תשלומים, משלוח ומדיניות החזר כספי שאתה מחליט להחיל על המודעות שלך בצורה קבועה.

עדכן באופן קבוע את מדיניות החנות שלך ובדוק האם הן הוגנות ומשולבות ללקוחותיך.

 

בדוק את התנועה וההתרשמות שלך

“התרשמות” מתרחשת כאשר קונה מחפש משהו והמוצר שלך מופיע בתוצאות החיפוש באייבי. התנועה האמיתית אל דף המודעה שלך מתרחשת כאשר הקונים לוחצים על המודעה מתוך תוצאות החיפוש של אייבי.

אם שמת לב שהתנועה במודעה שלך נמוכה, זה עשוי לרמוז על צורך באופטימיזציה נוספת של המוצר שלך, שניתן להשיג על ידי שיפור תיאור המודעה והכותרת.

כדאי לקרוא את מדריך האופטימיזציה של הכותרת שלך באייבי.

 

בדוק את סוגי המוצרים שאתה מפרסם

יתכן והחנות שלך חוויתה רבעון מדהים, ופתאום תוכל לשים לב שהמכירות הפסיקו להתבצע. כמובן, התגובה הראשונה שלך כנראה פאניקה, “האם עשיתי משהו שמעולם אייביי לא הרוצה?”. האמת עשויה להיות דבר הרבה פחות מדאיג. אם אתה מפרסם מוצרים עונתיים לדוגמה, אז תוכל לצפות שמכירות החנות שלך יהיו קצת יותר תנודתיות. אנחנו תמיד ממליצים לרוב המוכרים לפרסם מוצרים “נוצחיים” גם בחנות שלהם כדי לעודד קביעות.

 

איך אני יכול להגביר את המכירות באייביי 2023?

איך אני יכול להגביר מכירות?

עכשיו, שזיהינו כמה סיבות אפשריות שעשויות להיות לך ירידה במכירות, בוא נדבר על איך להגיע למכירות נוספות. הנה כמה דברים שאנחנו ממליצים לך לעשות:

 

התקשר לאייביי

אם זיהית דברים שצוינו לעיל שגורמים לביצועים נמוכים של המוכר, תוכל לפתור זאת על ידי התקשרות לשירות הלקוחות של אייביי ולהסביר את המצב. יתכן ויהיו מקרים שבהם תקבל פגם בטעות או תקבל משוב שלילי מסיבות שאינן בשליטתך (לדוגמה, נדירות רבה מסיבות שלילה משוב עקב עיכובים במשלוחים במהלך הפנדמיה) או מסיבות אחרות.

עליך להיות עקבי ושקול בנושא זה, ולוודא שאתה נכנס לטלפון או לצ’אט עם אייביי כדי לראות כיצד ניתן להסיר את הבעיות הללו. אם הבעיה ממשיכה להיות לך בעיה, תבקש סיוע בקבוצת הפייסבוק של ZIK Analytics. ישנם סוכנים המספקים שירותים לעזרה בהסרת פגמים מהחנות שלך, ובוודאי תמצא יד עוזרת.

 

מיטוב המודעות שלך

כאן תוכל למצוא מבט כללי על כמה נושאים בסיסיים של SEO באייביי שיעזרו למיטוב המודעות שלך ולהופעתן במנוע החיפוש של אייביי.

 

השתמש בכותרות מתאימות

הכותרת שלך היא אחד מהגורמים החשובים ביותר להגברת הנראות במנוע החיפוש של אייביי. השימוש בכותרת מיטובת היא קריטית ל-SEO של אייביי שלך.

כדאי לבדוק את לוח המחוונים שלך באייביי ולבחון את מספר ההתרשמויות הכולל כדי להעריך את יעילות הכותרת שלך. אחוז נמוך של צפיות עשוי לרמוז על כך שהמוצר שלך מופיע בחיפושי אייביי רק בפני כמה לקוחות פוטנציאליים כאשר הם מחפשים פעילות מוצרים לרכישה.

לכן, אם הצרכנים לא מוצאים את המוצר שלך, יתכן והכותרת שלך אינה מיטובת למילות המפתח שלאורחי הפוטנציאליים שלך הכניסו במנוע החיפוש של אייביי.

 

גרום לתמונות המוצר שלך להתקפל

נמצא כי תמונות מעולות ומוכרות משפיעות על שיעורי הלחיצה והתצוגות בחיפושי אייביי.

לכן, חשוב להכניס תמונות ברזולוציה גבוהה של המוצר שלך במודעה שלך. אם תמונות המוצר פיקסליות או באיכות נמוכה בצורה כללית, יתכן ולקוחות פוטנציאליים יתווכחו ויחשבו שהמוצר הוא של איכות נמוכה יותר.

כדי לקבל תמונות טובות יותר עבור המודעה שלך, וודא שהתמונה עונה על הסטנדרטים הבאים:

  • יש להם תאורה טובה המאפשרת נראות טובה יותר.
  • הם ברזולוציה גבוהה.
  • הם אינם תמונות מיושנות, אלא תמונות אמיתיות של המוצר שאתה מציע ביום שהוא מתוך הרשימה.
  • יש תמונות המציגות את המוצר מכל הזוויות.

 

אם נדרש, יש לבצע שיפור בתמונות כדי להציגן באופן נוסף נוצץ. ניתן גם ליצור קשר עם צלם שיצלם ויעבד תמונות של המודעות היקרות יותר שלך.

 

כדי לשפר את תנועת המבקרים במודעה שלך, וודא שהתמונות שלך הן ברורות, חדות ומטופחות!

 

תקן את מחירי המוצרים שלך באופן מתחרתני

 

אם ביצעת את ניתוח המתחרים שלך בצורה נכונה, סביר להניח שהצעת מחיר למוצר ברמה שמאפשרת לך להתחרות ובו זמנית להרוויח רווחים. רוב הלקוחות באייביי מבינים בעניין, ולכן הם יצופו את המודעה שלך עם מוצרים אחרים אם אתה לא מבצע הבחנה מספיקה. על כן, חשוב לוודא שאתה מתכוון את המחיר שלך. יש לוודא שכאשר אתה מרשים את המודעה שלך, אתה לוקח בחשבון את כל העמלות הקשורות, ולאחר מכן להוסיף תוספת מחיר בנוחות בלתי מוגזמת לקונה.

 

הצע אפשרויות משלוח מהירות וחינמי ככל הניתן

בימינו, כולם רוצים את המוצר שלהם אתמול (ועם פלטפורמות כמו אמזון המציעות משלוח באותו היום, זה לא מופתע!). לכן חשוב שאפשרויות המשלוח שלך יהיו מהירות ומדויקות. תמיד ניתן להציע אפשרויות איטיות יותר וזולות יותר, אך נתן להם את האפשרות למשלוח מהיר גם כן. זה מאפשר לך להתאים עצמך לשני סוגי הלקוחות.

כדי להשיג זאת, תתחיל על ידי הצעת מגוון אפשרויות משלוח, כמו משלוח חינם או משלוח לכל הארץ. רוב הקונים באייביי מצפים למשלוח חינם עבור פריטים מסוימים, ויש לך יתרון נוסף שזה מקנה לך דירוגים גבוהים מאחר ואייביי אוהבת לראות שמציעים זאת ללקוחות.

 

השתמש ברשומות מקודם

מכירות אורגניות הן חשובות ביותר, אבל יש דרך נוספת להגביר את המכירות המקוונות שלך, וזו ה שימוש ברשומות מקודם.

 

שימוש ברשומות מקודם מאפשר לך להשתמש בפרסום טבעי של אייביי כדי לקדם את המודעות שלך מעל האחרים. בניגוד לפרסום בתשלום לפי לחיצה, רשומות מקודם מאפשר לך לבחור אחוז ממכירתך שתקדיש לעלות הפרסום. זה אומר שתמיד תהיה בשליטה על העמלות שאתה משלם על פרסום בפלטפורמה. אייביי ממליצה על עמלות לקטגוריות שונות, אך עליך לבצע בדיקות משלך כדי לאמת את המחירים הללו.

 

בואו נסכם..

אם יש לך ירידה מורגשת במכירות, אל תיפולו למצוא חיבור! ישנה מדריך ברור ומעשי שיעזור לך להחזיר את המכירות מהמתים ולבנות חנות מצליחה שוב. הלב של כל האסטרטגיות שאנו מלמדים ושאייביי מעריכה הוא שתציע מוצרים איכותיים שהלקוחות אוהבים, תתקשר עם הלקוחות שלך ותשלח מוצרים במהירות. אם תעקוב אחרי כללים אלו, אנו לא מספקים ספק שתוכל להקים חנות מצליחה בזמן קצר!

 

שאלות נפוצות

 

faq

 

האם אייביי מגבילה מכירות?

כן, ישנן הגבלות חודשיות על כמות הפריטים שניתן לרשום בחנות שלך, תלויות ברמת המינוי שלך ובגיל החשבון שלך. מגבלה זו משפיעה על מספר הפריטים שיש לך בחנות, ולא על מספר הפריטים שנמכרו – לכן כדאי להקפיד על עקבות המלאי שלך אם יש לך חשבון חינמי או חשבון חדש, מאחר ותיהיה לך מגבלה ראשונית.

 

יש לי מינוי לחנות, למה אייביי מגבילה את המכירות שלי?

אם יש לך מינוי לחנות באחד מהתוכניות המתקדמות של אייביי ואין הגבלות על כמות הפריטים שניתן לרשום, המכירות שלך עשויות להיות מוגבלות או מוקטנות עקב פגמים או עקב עוני המוצרים שלך. ניתן לתקן זאת על ידי שיפור הדירוג שלך בלוח הבקרה שלך, אופטימיזציה של המודעות שלך וספק שירות לקוחות מצוין.

×

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK

Start your eCommerce Journey with ZIK